Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Kia Sportage: Změny designu i techniky

Jan Mička Jan Mička 4. 3. 2014
46
34
Zobrazit náhledy (46)
Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage
Nejprodávanější model značky Kia prošel modernizací. SUV Sportage prodělalo více změn, než se může na první pohled zdát.

Lehkou změnou designu v čele s novou maskou chladiče, LED světlomety vzadu, modernizovanou řadou litých kol o průměru 16 až 18“ nebo střešní anténou ve tvaru žraločí ploutve to pouze začíná. Uvnitř najdeme měkčené materiály v horní části přístrojové desky a výplních dveří, přístrojovou desku Supervision v displejem o úhlopříčce 4,2“, prémiový audiosystém Infinity by Harman a vyhřívaný volant, který dosud pro Sportage nebyl dostupný.

Ke konci novinek jsme se však ještě ani nepřiblížili. Kia totiž zapracovala také na odhlučnění kabiny instalací izolačního předního skla a také zásahem do techniky. Například přední pomocný rám a převodovka dostaly nové uložení, aby se předešlo rezonování. Ani hnací řetězec nepřišel zkrátka – díky novému vloženému hřídeli jsou přední hnací hřídele symetrické.

Ruku v ruce s novým adaptivním posilovačem řízení FleSteer jdou i další modifikace, které mají pozitivní dopad na ovládání vozu. Úpravou předního zkrutného stabilizátoru došlo k eliminaci nedotáčivosti a tužší zadní pružiny mají pozitivní vliv na míru náklonů karoserie v zatáčkách. Kromě toho se mírně zvětšily odklony kol a převodka řízení má nyní strmější převod, což podle automobilky přispívá k pohotovějším reakcím a větší stabilitě.

V oficiálních informacích není zmínka o změnách v motorové paletě, ta tedy bude i nadále zahrnovat benzinové agregáty 1.6 GDI (99 kW) a 2.0 CVVT (120 kW) a vznětové alternativy s podobě motorů 1.7 CRDi (85 kW) a 2.0 CRDi (100 a 135 kW). Modernizovaný model však dostal vylepšený řízený systém ESC (Electronic Stability Control) s funkcemi pro stabilizaci přívěsu a ochranou proti převrácení.

Stejně jako stávající verze bude i modernizovaná Kia Sportage sjíždět z výrobní linky závodu ve slovenské Žilině. Prodej v České republice bude zahájen v průběhu března.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

facelift?
| 5. 3. 2014
Na to je tam kamera :-) a mozem povedat, ze oproti Land Rover ale aj inym znackam velmi dobra (ak sa v zime nezababre).
adaptivní tempomat
| 5. 3. 2014
Az na tu spotrebu suhlasim...ale prave spotreba je vsade chvalena, na rozdiel od Sportage. ;-)
2.0 CVVT
| 5. 3. 2014
Zrejme je to i reakcia na zaujem zo strany zakaznikov...kolega si kupoval Sportage s 2,0 CVVT (je ekologicky zmyslajuci) a hned mu pri objednavke povedali, ze to bude trvat niekolko mesiacov, lebo Sportage s kombinaciou benzinoveho motora sa takmer vobec nepredava.
2.0 CVVT
| 5. 3. 2014
Na druhou stranu, 1,6 turbo s 4x4 by asi pilíř prodeje netvořil. Ale díry v nabídce je škoda.
2.0 CVVT
| 5. 3. 2014
Jasně, opět politika asijských značek pojďme toho prodat co nejméně. Kombinace 1.6 turbobenzín, 4x4 je i v blbým Jukovi, ale do QQ ji nedaj. Upřímně zákazníkům, kteří si tato auta kupují 4x2 (navíc v případě QQ ještě s lešenářskou trubkou vzadu) se dost divím - připlatí si tak 150-200 tisíc za horší jízdní vlastnosti, než by měl srovnatelný HB v nižší střední, prostoru je v tom zhruba stejně. Tomu říkám výhodný obchod. A Nissanu přeju, aby s touto debilní politikou prodal nového QQ co nejméně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku