Modernizovaná Kia Sportage: Změny designu i techniky
Lehkou změnou designu v čele s novou maskou chladiče, LED světlomety vzadu, modernizovanou řadou litých kol o průměru 16 až 18“ nebo střešní anténou ve tvaru žraločí ploutve to pouze začíná. Uvnitř najdeme měkčené materiály v horní části přístrojové desky a výplních dveří, přístrojovou desku Supervision v displejem o úhlopříčce 4,2“, prémiový audiosystém Infinity by Harman a vyhřívaný volant, který dosud pro Sportage nebyl dostupný.
Ke konci novinek jsme se však ještě ani nepřiblížili. Kia totiž zapracovala také na odhlučnění kabiny instalací izolačního předního skla a také zásahem do techniky. Například přední pomocný rám a převodovka dostaly nové uložení, aby se předešlo rezonování. Ani hnací řetězec nepřišel zkrátka – díky novému vloženému hřídeli jsou přední hnací hřídele symetrické.
Ruku v ruce s novým adaptivním posilovačem řízení FleSteer jdou i další modifikace, které mají pozitivní dopad na ovládání vozu. Úpravou předního zkrutného stabilizátoru došlo k eliminaci nedotáčivosti a tužší zadní pružiny mají pozitivní vliv na míru náklonů karoserie v zatáčkách. Kromě toho se mírně zvětšily odklony kol a převodka řízení má nyní strmější převod, což podle automobilky přispívá k pohotovějším reakcím a větší stabilitě.
V oficiálních informacích není zmínka o změnách v motorové paletě, ta tedy bude i nadále zahrnovat benzinové agregáty 1.6 GDI (99 kW) a 2.0 CVVT (120 kW) a vznětové alternativy s podobě motorů 1.7 CRDi (85 kW) a 2.0 CRDi (100 a 135 kW). Modernizovaný model však dostal vylepšený řízený systém ESC (Electronic Stability Control) s funkcemi pro stabilizaci přívěsu a ochranou proti převrácení.
Stejně jako stávající verze bude i modernizovaná Kia Sportage sjíždět z výrobní linky závodu ve slovenské Žilině. Prodej v České republice bude zahájen v průběhu března.