Nová Škoda Octavia RS má české ceny. Pod milion se nevejde, DSG má ale v základu
Nejnovější RS jde do prodeje s velice jednoduchou konfigurací. Dostupný má jediný motor a manuální převodovku zahazuje ve prospěch standardního automatu.
Sportovní varianta letos modernizované Škody Octavia už konečně míří do prodeje v Česku. Ceník bestselleru škodovky po faceliftu je už tímto kompletní a nejnovější RS jako obvykle zastává pozici nejdražší varianty Octavie. Rovněž je ale novinka zase výkonnější, rychlejší a standardní výbavu má dle předpokladu bohatou. Přesto však zůstalo v konfigurátoru místo i na pár příplatkových prvků a balíčků.

Modernizovaná Škoda Octavia RS začíná na českém trhu s cenovkou 1.059.900 Kč, v případě kombi od 1.099.900 Kč. Přehoupnutí cenovky přes milion korun mohl dříve naznačit již nedávný Volkswagen Golf GTI (od 1.044.900 Kč), který využívá identickou techniku. Cena Octavie RS tak po čtyřech letech od prvotního uvedení čtvrté generace vyrostla o 120.000 Kč. V roce 2020 začínal ostrý liftback na ceně 939.900 Kč, a to mluvíme o dražší specifikaci s volitelnou převodovkou DSG (původně příplatkem 50.000 Kč).
Vylepšená Škoda Octavia RS teď nabízí jedinou motorizaci – známý benzinový čtyřválec 2,0 TSI (195 kW/265 k), který je stejně jako u Golfu GTI již výhradně spárovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG – manuální skříň už v nabídce Octavie RS nenajdete. V základu má RS taky sportovní podvozek snížený o 15 mm, progresivní posilovač řízení a diferenciál VAQ s elektronicky řízenou svorností, který zajišťuje rozdělování točivého momentu mezi přední poháněná kola.
Motor pocházející z rodiny EA888 obdržel po modernizaci 15 kW (20 k) navíc oproti předchůdci. Nejnovější Octavia RS si tak polepšila i po stránce dynamiky v přímce. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátilo o 0,3 s na 6,4 s (6,5 s u kombi), zatímco maximální rychlost zůstala elektronicky omezena na 250 km/h.
Dále má Octavia ve standardní výbavě černě lakovaná 18palcová kola Comet, Matrix LED přední světlomety, dvouzónovou klimatizaci, 13palcový infotainment s navigací, vyhřívání předních sportovních sedadel, vyhřívaný sportovní volant čalouněný kůží, bezklíčový přístup a startování, audiosystém Canton nebo balíček asistentů obsahující prediktivní tempomat, adaptivní vedení v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu, detekci únavy řidiče a rovněž parkovací senzory vpředu i vzadu.
Z příplatků lze zmínit rozšířenou paletu laků karoserie (až 34.000 Kč), 19palcová kola (až 17.000 Kč), paket RS Lounge s částečně koženým čalouněním a masážními sedačkami vpředu s elektrickým nastavením a pamětí (56.600 Kč), paket Asistovaná jízda 2.5 s head-up displejem a automatickým parkováním (25.000 Kč) nebo paket Klima premium s vyhříváním zadních sedaček, čelního okna a mimo jiné třízónovou klimatizací.
Škoda Octavia RS (2024): Základní technická data a české ceny | |
Motorizace | 2,0 TSI |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 195/5250–6500 |
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1) | 370/1600–4500 |
Válce/ventily | 4/4 |
Převodovka | 7 st. DSG |
Max. rychlost [km/h] | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 (6,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7–7,1 (6,8–7,2) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1520–1629 (1534–1680) |
Cena RS [Kč] | 1.059.900 (1.099.900) |
Hodnoty pro variantu Combi jsou uvedeny v závorkách. |