Novou Škodu Octavia RS už prohnala hvězda rallye. Jak se líbí Oliveru Solbergovi?

Dvaadvacetiletý jezdec rallye Oliver Solberg už řídil faceliftovanou Škodu Octavia RS. Líbí se mu kompromis mezi komfortem a sportovností.
Nová faceliftovaná Škoda Octavia RS zanedlouho vyrazí na české silnice a už si ji mohla osahat i jedna z největších hvězd Škody Motorsport. Dvaadvacetiletý švédský rallyeový závodník Oliver Solberg, syn norského mistra světa v rallye z roku 2003 Pettera Solberga, se s nejnovějším benzinovým „eReSem“ konečně projel po českém závodním okruhu v Sosnové i na okolních okreskách a své jízdní dojmy představuje v novém videu.
Novinkou Škody Octavie RS po letošní modernizaci je výkonnější turbodmychadlem přeplňovaný zážehový dvoulitrový čtyřválec EA888 o 195 kW (265 koních), který při evoluci posílil z původních 180 kW (245 koní). Faceliftovaná sportovní octavia s benzinovým motorem se už nabízí výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol s elektronickým samosvorným diferenciálem VAQ.
Ten se talentovanému mladému závodníkovi opravdu líbil. „Tento diferenciál výrazně pomáhá s přenosem výkonu na kola. Ani ve výjezdu z ostřejších zatáček se zařazeným nižším převodovým stupněm se vnitřní kolo neprotáčí, takže neztrácíte trakci,“ popisuje Oliver Solberg. „Přední část vozu se také pod plynem velmi přirozeně stáčí do zatáčky. Vůz je stabilní a velmi dobře předvídatelný.“
V nejnovějším videu s faceliftovanou Škoda Octavia RS si současně pochvaluje ideální kompromis mezi komfortem na dlouhých cestách i sportovními jízdními vlastnostmi. Podle něj je nejmodernější „eReSo“ tuhé a přesné, aniž by mělo příliš tvrdé nastavení tlumičů. I při dynamičtější jízdě tak jede přesně tam, kam chcete, a to bez zbytečných náklonů.
Faceliftovaná Škoda Octavia RS se v Česku bude prodávat s tradičními karoseriemi liftback a kombi. Oficiální česká cena modernizovaného modelu zatím nebyla zveřejněna, stejně tak zatím chybí v konfigurátoru Škodovky.