Modernizované Mitsubishi L200 se představilo v Bangkoku! Co se na něm změnilo?
Současné Mitsubishi L200, představené v roce 2014 a uvedené na trh v roce následujícím, je už pátou generací tohoto modelu. Technicky se jednalo o zcela novou konstrukci, a to včetně rámu, který je stále základem karoserie tohoto vozu. Nyní po třech letech přichází na trh jeho modernizovaná verze.
Její premiéru uvedl generální ředitel Mitsubishi Motors Osamu Masuko následujícími slovy: „Nová L200 je jedním z našich nejdůležitějších globálních modelů strategického významu. Jeho úspěch nám velmi pomůže zesílit trend udržitelného růstu naší společnosti. V rámci změn jsme se zaměřili zejména na vylepšení po stránce odolnosti, spolehlivosti a pohodlí uživatele. Jsem si jist, že nová L200 naplní různorodé potřeby a přání našich zákazníků po celém světě.“
Rozdíly? Na první pohled zepředu
Když postavíte vedle sebe modernizované L200 a to dosavadní, tak první a opticky asi největší rozdíl zaznamenáte při pohledu na obě auta zepředu. Novinka dostala mnohem výraznější přední část, dřívější rozměrné světlomety ustoupily výrazně užším. Také maska chladiče je nově vystouplá dopředu, trochu ve stylu současného crossoveru Eclipse Cross.
Změn ale doznala také kabina, která je nyní kvalitnější a celkově luxusnější. Třeba plasty použité na palubní desce jsou nyní měkké na dotek jako v osobním autě. Nechybí ani kůží čalouněný volant či řadicí páka s prošíváním, což je ve třídě pick-upů málo vídaný prvek.
Ještě lepší v terénu
V rámci inovace L200 ale Mitsubishi nezapomnělo ani na techniku. I po modernizaci tak bude možné novou L200 pořídit se dvěma variantami pohonu všech kol. Jednodušší je systém Easy-Select 4WD, což není nic jiného než přiřaditelný pohon přední nápravy. Vyspělejší řešení představuje systém Super-Select 4WD. Ten nabízí stálý pohon všech kol doplněný o redukční převod, stejně jako možnost uzavřít centrální diferenciál. I po modernizaci zůstávají skvělé jízdní vlastnosti v terénu, kdy řidič může projet třeba i brodem o hloubce do 600 mm.
Novinkou je u systému Super-Select 4WD možnost nastavit jízdní režimy podle toho, kudy řidiči s autem jede. Základem je nový režim „Off-road“ s nastavením GRAVEL (štěrk), MUD/SNOW (bláto/sníh), SAND (písek) či ROCK (kameny). Pokud řidič některý z uvedených režimů zvolí, přizpůsobí tomu elektronika práci motoru, převodovky (samočinné) a také brzd. Smyslem je zajistit co možná nejlepší trakci při jízdě a samozřejmě také bezpečnost posádky. K pohonu vozu slouží i nadále vlastní velký přeplňovaný vznětový čtyřválec 4N15 s technologií variabilního řízení ventilů MIVEC o objemu 2,4 litru.
Vůz se vyrábí v závodě Leam Chabang v Thajsku. Do budoucna se bude L200 prodávat ve zhruba 150 zemích celého světa. V letošním roce očekává MMC prodej zhruba 180 tisíc L200, samozřejmě jak stávající, tak i modernizované verze. Právě nové vydání by mělo k tomuto číslu velkou měrou přispět. V Evropě se modernizované L200 objeví až v průběhu léta příštího roku.