Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Nošovicích odstartovala výroba modernizovaného Hyundaie Tuscon. Změnil se interiér i technika

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Tucson je dnes nejprodávanějším Hyundai v Evropě. Od roku 2015 vyjelo z bran nošovické továrny už bezmála 700.000 kusů tohoto auta.

Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu inovovaného modelu Hyundai Tucson. Od předchozí verze se liší exteriér i interiér, vůz má i nové motory. ČTK to sdělil mluvčí automobilky Petr Vaněk.

Hyundai Tucson se stal nejprodávanějším modelem značky Hyundai v Evropě. Jeho výroba začala v červnu 2015, celkem slezská továrna vyprodukovala téměř 700.000 těchto vozů. Model představuje 65 procent objemu výroby závodu.

Exteriér inovované verze se odlišuje novou maskou a nová jsou přední i zadní světla, která se vyrábějí v nedalekém nedávno otevřeném závodě Hyundai Mobis v Mošnově. Dosavadní xenonové jednotky nahradily svítilny osazené LED diodami. Přepracované jsou zadní páté dveře, vůz má i nová slitinová kola.

"V inovovaném interiéru na první pohled zaujme osmipalcový displej, který vyčnívá nad přístrojovou desku, a nový design sedaček," uvedl Vaněk. Pod horním okrajem čelního skla je kamera, která poskytuje informace tempomatu, systému čtení dopravních značek, hlídání vyjetí z jízdních pruhů a zpozorování překážky a aktivace systému nouzového brzdění.

"Nový Tucson bude jako první model z nošovické automobilky Hyundai vybaven systémem SVM (surround view monitoring), zobrazujícím na displeji auto z ptačí perspektivy, takže řidič bezpečně vidí případné překážky na všech stranách auta," uvedl mluvčí. V autě lze rovněž bezdrátově dobíjet telefony.

Motory prošly inovací. "U benzinových jednotek byl doplněn filtr pevných částic, u dieselových byl dosavadní motor 1.7 nahrazen zcela novým motorem 1.6 a dvoulitrový diesel prošel v Koreji důkladnou revizí, takže splňuje nejpřísnější evropskou emisní normu," uvedl Vaněk.

Automobilka loni v továrně v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila 356.700 automobilů, letos má v plánu vyprodukovat 330.000 vozů. Podnik loni vytvořil čistý zisk 6,69 miliardy korun, o 1,78 miliardy nižší než v roce 2016, a tržby 136,67 miliardy korun (o šest miliard nižší než před rokem). Firma zaměstnává okolo 3300 lidí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - saldy
2. 6. 2018 16:29
Re: downsizeovaný Vóša
1,7 s 85kw je solidní základ, oproti papírové hodnotě působí živěji, pružné zrychlení z rychlosti 80km/h je ale dost mizerné, takže velký pozor na předjíždění na okreskách. Pro dálnici úplně na pohodu, a i s těžkou nohou nepřesáhne příliš 6l. Nový model dostane navíc močovinu.
2. 6. 2018 08:19
Re: downsizeovaný Vóša
1,7 CRDi ako základných diesel úplné dostatočný. Podotýkam základný. Tragická je atmosféra 1,6 GDI. Nový 1,6 CRDi vy mali mat 85 a 98 kW a väčší krútiacim momente ako základná 1,7.
2. 6. 2018 06:12
Re: downsizeovaný Vóša
Tenhle downsize bude jedině k dobru. Jednašestka je povedený motor a naopak obstarožní sedmnáctka tragická.

Mimochodem chucpe je to, že v zemi, kde se Tucson vyrábí se Vóša není schopen postarat o to, aby se facelift dostal na Hyunadai webové stránky. Je tam stále původní provedení.
Avatar - Jenik3
1. 6. 2018 23:59
opet downsize?
Mel jsem prilezitost projet H.T. s motorem 1.7d. No bylo to hodne na hrane lenosti. Dle papiru dosahuje 1.7 zrychleni 0-100 za 13.7, coz je na urovni S.favorit. Pro rodinne cestovani do 120 Kmh je motor zcela ok, ale dynamictejsi jizda s timto motorem jednoduse nebyla mozna. Zcela jiste se najde spoutu zajemcu, kteri si nastavi na dalnici tempomat na 125Kmh a jedou na pohodu. Proc ne, predpisy neporusuji.
Ta nova 1.6d musi byt asi poklad, protoze jit s objemem dolu v pripade SUV mi prijde jako chucpe. Vetsinu H.T., ktere vidim na silnici jsou ve variante AWD tedy dvoulitr nafta, coz mi prijde pro tuto krabici jako motor odpovidajici.
1. 6. 2018 21:53
Svetlá
Táto generácia Tucsonu xenóny v ponuke nemala. Mala led ale iba tlmené. Diaľkové svetlá boli halogénové a oproti led veľmi slabé. Snáď to Full led zmení.