Jen krátce po svém oficiálním odhalení prozrazuje modernizovaný Jaguar XE i své české ceny. Britský sedan střední třídy přijíždí s redukovanou nabídkou motorů, v níž zbyly jen ty nejžádanější varianty – v případě českého trhu jen jediný turbodiesel a dva benzinové čtyřválce, všechny spárované s osmistupňovým automatem Přepracována byla i nabídka jednotlivých verzí, k dispozici jsou dva rozdílně koncipované modely s odlišnou vizáží, každý ve třech stupních výbavy.
Základní cena činí 1.163.536 korun za dvoulitrový turbodiesel D180 o výkonu 132 kW s pohonem zadní nápravy a osmistupňovým automatem. Výchozí XE tak podražil, dosud jste jej mohli pořídit už za 1.024.870 korun, tato cenovka se ale vztahovala na slabší dvoulitr se 120 kW, navíc v kombinaci s manuálem.
Výbava v tomto případě čítá elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový senzor, diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, 18palcová kola, ambientní osvětlení interiéru, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo elektricky nastavitelná přední sedadla. Nechybí ani čalounění perforovanou kůží, tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera a šest airbagů.
Základní výbava je tak bohatší než dosud, stávající Pure se musel třeba spokojit s halogenovými světlomety, textilním čalouněním a manuálním nastavením předních sedadel nebo měl jen 17palcová kola.
Základní provedení S ale můžete pořídit i prostřednictvím modelu R-Dynamic. V takovém případě sice za motor D180 (132 kW) zaplatíte 1.233.111 korun, dostanete ale agresivnější vizáž díky jinak tvarovanému nárazníku, spoileru vzadu nebo odlišným 18palcovým kolům. Uvnitř zase najdete sportovní sedačky, sportovnější volant s řadicími páčkami nebo hliníkové obložení interiéru.
Druhý stupeň SE přidává bezklíčový vstup, navigaci, digitální přístrojový štít nebo rozpoznávání dopravních značek s adaptivním omezovačem rychlosti. S vrcholným benzinem P300 (221 kW) jej pořídíte za 1,44 milionu, v ceně je vedle osmikvaltu i pohon všech kol.
Vrcholné HSE má pak 19palcová kola, čalounění kůží Windsor, lepší sedačky, nastavitelné elektricky v 16 směrech, hudební systém Meridian s 11 reproduktory o výkonu 380 W, adaptivní tempomat nebo sledování mrtvého úhlu.
Příplatková výbava je bohatá, zaujme hlavně zpětné zrcátko ClearSight, což je ve skutečnosti nahrazení klasického vnitřního zrcátka displejem přenášejícím obraz ze zadní kamery. Moderní prvek stojí 16.045 korun.
Jaguar XE – nabídka motorů modernizované verze | ||||
Motor | D180 | D180 | P250 | P300 |
Pohon | RWD | AWD | RWD | AWD |
Zdvihový objem [cm3] | 1999 | 1999 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 132/4000 | 132/4000 | 184/5500 | 221/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 430/1750-2500 | 430/1750-2500 | 365/1300-4500 | 400/1500-4500 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 228 | 222 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 | 8,4 | 6,5 | 5,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 5,2 | 7,0 | 7,3 |
Cena S [Kč] | 1.163.536 | 1.223.915 | 1.202.861 | 1.357.741 |
Cena SE [Kč] | 1.248.115 | 1.307.163 | 1.287.198 | 1.440.263 |
Cena HSE [Kč] | 1.364.880 | 1.425.864 | 1.403.479 | 1.557.270 |
Cena R-Dynamics S [Kč] | 1.233.111 | 1.292.522 | 1.271.710 | 1.426.106 |
Cena R-Dynamics SE [Kč] | 1.315.149 | 1.375.770 | 1.354.837 | 1.509.838 |
Cena R-Dynamics HSE [Kč] | 1.440.747 | 1.501.852 | 1.480.677 | 1.634.468 |
Srovnání s konkurencí
Jaguar XE byl modernizován hlavně pro to, aby se vyrovnal modernější konkurenci, na kterou už v lecčems ztrácel. A tak jsme se rozhodli jej cenově srovnat s hlavními rivaly, Alfou Romeo Giulia a BMW řady 3.
Pro srovnání jsme vybrali už zmíněný základní turbodiesel D180 (132 kW) s automatem a pohonem zadní nápravy. Můžete namítat, že pro srovnání sportovně koncipovaných sedanů by se hodil některý ze zážehových agregátů, jenže právě v tomto případě má výkonově nejblíže soupeřům. Navíc nabídka nového BMW 3 je zatím značně omezena, další motorizace budou teprve přibývat.
S cenovkou 1.163.536 korun je Jaguar XE jasně nejdražší. BMW 320d s výkonem 140 kW pořídíte v kombinaci pohonu zadních kol a osmistupňového automatu za 1.060.566 korun, Alfa Romeo Giulia stojí s turbodieselem 2.2 JTDM ve verzi se 140 kW v kombinaci s automatickou převodovkou 1.085.000 korun.
XE ale kontruje výbavou, už v základu má kožené čalounění, parkovací senzory, ambientní osvětlení nebo elektricky nastavitelná přední sedadla, za což se u Alfy i BMW musí připlácet. Navíc i příplatková výbava je ve srovnání s konkurencí cenově výhodná, zvlášť když Giulia některé prvky ani neumí nabídnout.
Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí | |||
Vůz | Jaguar XE | Alfa Romeo Giulia | BMW 3 |
Motor | D180 | 2.2 JTDM | 20d |
Pohon | zadní | zadní | zadní |
Výkon [kW] | 132 | 140 | 140 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Výbava | S | Super | základní výbava |
Základní cena [Kč] | 1.163.536 | 1.085.000 | 1.060.566 |
Ambientní osvětlení | S | 2.500 | 10.036 |
Čalounění | kožené | textil-kůže | látkové |
Head-up displej | 24.068 | - | 26.546 |
Metalíza | 23.800 | 27.000 | 24.388 |
Klimatizace automatická | S | S | S |
Kola | 18" litá | 17" litá | 16" litá |
Navigace | 28.080 | 28.000 | 74.516 |
Parkovací senzory vpředu/vzadu | S/S | 20.000 | 16.250 |
Sedadla vpředu el. nastavitelná | S | 24.500 | 32.526 |
Světlomety | diodové | halogenové | diodové |
Tempomat | S | S | S |
Víko kufru el. ovládané | 13.371 | - | 13.286 |
Volant vyhřívaný | 6.686 | 20.500* | 5.148 |
*V rámci paketu Zima |