Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný SsangYong Musso Grand odhaluje české ceny. Velký pick-up pořídíte za 700.000 Kč

David Bureš
Diskuze (19)

SsangYong Musso Grand se v rámci faceliftu výrazněji odlišil od offroadu Rexton využívajícího shodný technický základ. Navíc si uchoval stávající motor.

Značka SsangYong letos inovuje své modely s rámovou konstrukcí. Po offroadu Rexton se faceliftu dočkal i odvozený bratr s korbou, pick-up Musso Grand, který nyní rovněž odhaluje české ceny. Modernizované Musso Grand u nás v základu přijde na 699.900 korun včetně DPH.

To mluvíme o turbodieselu 2.2 e-XDI o výkonu 133 kW a točivém momentu 420 N.m, standardně spárovaném s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Komu by pak nevyhovovalo si řadit ručně, je tu šestistupňový automat Aisin za 46.900 korun.

To znamená, že Musso Grand si i po faceliftu uchovalo svoje stávající pohonné ústrojí. Modernizovaný Rexton oproti tomu přezbrojil na posílený turbodiesel 2.2 e-XDI s výkonem 149 kW a točivým momentem 441 N.m. Navíc má standardně dodávaný osmistupňový automat vyráběný u Hyundaie.  

Ono ty rozdíly najdeme už v otázce designu. Musso Grand totiž dostalo zcela jinou příď než Rexton, pro větší odlišení obou sourozenců. Díky mamutí masce s masivními vodorovnými lamelami je však vůz také majestátně působící. Jak pak název napovídá, na českém trhu zůstává pouze větší verze Mussa, s délkou 5.405 mm a rozvorem 3.210 mm. Jinde ve světě se prodává i kratší varianta, délkou 5.100 mm.

Základní výbava Mussa Grand pak odpovídá spíše pracovnímu zaměření této verze s tuhou zadní nápravou, připojitelným pohonem všech kol s redukcí a automatickou uzávěrkou diferenciálu. Zahrnuje dva airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu či multifunkční volant. Dále nechybí mlhovky, manuální klimatizace, rádio nebo 17“ ocelová kola.

Video se připravuje ...

To stupeň Premium už myslí spíše na bohatou. Za cenovku 899.900 Kč dostanete variabilní řízení, boční a hlavové airbagy, parkovací senzory, automatické brzdění, varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo vyhřívaný volant. Dále je tu dvouzónová automatická klimatizace, kožené čalounění, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, střešní ližiny, xenonové světlomety s diodami denního svícení nebo navigace s 9,2“ obrazovkou.

Připojitelný pohon všech kol s redukcí sice nechybí, za uzávěrku diferenciálu si však musíte připlatit. Vybrat pak lze mezi tuhou zadní nápravou a víceprvkovou zadní nápravou.

SsangYong Musso Grand (2021) – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 2.2 e-XDI 2.2 e-XDI
Pohon 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2157 2157
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 133/4000 133/4000
Točivý moment [N.m/min]  420/1600-2600 420/1600-2600
Převodovka 6M 6A
Max. rychlost [km/h] 178 172
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,0 9,9
Cena Style [Kč] 699.900 746.800
Cena Premium [Kč] 899.900 946.800
David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
15. 6. 2021 13:06
Re: Ssang
https://www.sauto.cz/…dge/ram/19005727

Jj, má ho za stejnou cenu několik prodejců
Avatar - Barrichello
15. 6. 2021 11:17
Ssang Yong je na tom mizerně
a propouští lidi a omezuje výrobu, takže koupit si od takové značky auto je docela risk :-)
Avatar - speedfred
15. 6. 2021 10:50
Re: Ssang
RAM Clasic je fakt za zaujímavú cenu a niektoré sú aj slušne vybavené. Pod milion bez DPH už znie lákavo. Je to ale už hodne veľké auto oproti týmto klasickým pikapom L200,Ranger,Hilux.
15. 6. 2021 10:05
Re: Ssang
Nic proti, držím jim palce. Ale stejně mám o budoucnost této značky jisté obavy... Nicméně takové Korando nevypadá za ty peníze vůbec špatně a obdivuju možnost svobodného výběru kombinace motorů, převodovek a pohonu náprav. Škoda jen té vysoké spotřeby a slabších jízdních vlastností...
Avatar - WinDiesel
15. 6. 2021 09:54
Re: Ssang
Nepřipadá ti divné, že firma která je "na pokraji krachu" za posledních 5 let značně rozšířila portfolio, přidala motory, přichází s dalšími novými modely ... ???
Prodeje jsou 10x vyšší než dříve na českém trhu, až 150 aut měsíčně. Těch "kaskadérů" je opravdu hodně.
Jestli si tak dobře vedou i na jiných trzích, tak jsou Tvoje obavy zcela neopodstatněné. :-!
Nenech se oblbnout bulvárními zprávami.
Letos za 5 měsíců SYM prodal v ČR 350 vozidel, loni za prvních 5 měsíců 260.
Tedy o tisíce procent víc než před pár lety, kdy byl distributorem Emil Frey. (Dnes mají ale v nabídce zcela jiné, mnohem lepší portfolio vozidel a k tomu benzínový motor pro menší modely)