Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan představí nový Aero 8

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Tradiční britská značka Morgan si pro ženevský autosalon připravila premiéru nového provedení svého modelu Aero 8.

Morgan nejprve prostřednictvím dvojice snímků potvrdil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí ve světové premiéře nový model a s třetím snímkem zveřejněním jen těsně před samotnou premiérou potvrzuje, že se bude jednat o nový Aero 8.

Kromě trojice snímků, odhalujících podobu vozu, se Morgan prozatím ke své novince nijak nevyjadřuje, ale již z fotek a zveřejněného označení je více než pravděpodobné, že se bude jednat o další evoluci původního Aero 8, resp. současných zástupců této modelové řady v podobě targy Aero Supersports a Aero Coupe.

Příznivci značky Morgan tak mohou počítat s dalším vozem, který jim s největší pravděpodobností nabídne spojení vidlicového osmiválce značky BMW s moderním hliníkovým šasi a liniemi, připomínajícími elegantní sportovní vozy třicátých let.

V souvislosti se současnými karosářskými verzemi řady Aero 8 a zveřejněnou siluetou novinky se spekuluje o tom, že Morgan doplní svou současnou targu a kupé o roadster s pevnou skládací střechou. Tomu do jisté míry odpovídá i použití jména zakladatele této modelové řady, jímž byl roadster s plátěnou střechou vyráběný v letech 2001 až 2010.

Rovněž se ovšem může jednat o nástupce kupé s pevnou střechou, z nějž se pak může stát základ pro model, jímž bude nahrazena targa Supersports.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
2. 3. 2015 21:53
Dotaz do pléna
Zajímalo by mne, jak to dělá ultrakonzervativnívýrobce jako je Morgan s prvky výbavy, které jsou nově v EU povinné (například ESP, ABS, měření tlaku v pneu). Mají výjimku? Vím, že na to v Čechách doplácí například kaipan (svůj typ 16 nechával homologovat narychlo, aby nemusel "ladit" ESP), zase v Anglii malosérioví výrobci (do 500 kusů ročně) tuším nemusejí splňovat naprosto všechny obecné homologační předpisy (mj. jejich vozy snad ani neabsolvují crashtesty). Netušíte někdo?