Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moto Guzzi MagmaMille: Moderní scrambler z klasického cesťáku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 1. 2017 • 18:27
11
Zobrazit náhledy (11)
Moto Guzzi Moto Guzzi Moto Guzzi Moto Guzzi Moto Guzzi Moto Guzzi
Italská společnost Officine Rossopuro má na svém kontě několik desítek zakázkových strojů na základech modelů značky Moto Guzzi. Ten nejnovější nese jméno MagmaMille.

Motocykly značky Moto Guzzi mají díky svým vidlicovým dvouválcům nezaměnitelný charakter a velmi věrnou základnu příznivců. Ty si samotná značka hýčká atraktivními modely a bohatou nabídkou příslušenství, umožňujícího rozsáhlou individualizaci jednotlivých motocyklů.

Navíc se Moto Guzzi podobně jako například japonská Yamaha, která má svůj program Yard Built, nebojí spolupráce s nezávislými úpravci a staviteli zakázkových motorek, jejichž práci pak představuje svým zákazníkům. To je ostatně případ i Moto Guzzi pojmenované MagmaMille, za jejímž vznikem stojí společnost Officine Rossopuro, která tento stroj připravila pro svého klienta.

Základem stavby se stal sériový motocykl Moto Guzzi SP 1000 z roku 1980, který ve své původní podobě představoval poměrně pohodlný cestovní stroj s velkou kapotáží kolem řídítek a vysokým větrným štítkem chránícím jezdce před větrem a nepřízní počasí.

Původně čistě silniční motorka byla u Officine Rossopuro odstrojena a nakonec z ní zůstal vlastně jen motor s převodovkou a kardanem k zadními kolu spolu s horní částí rámu. Všechny ostatní komponenty od kol s brzdami přes přední vidlici, řídítka, palivovou nádrž, sedlo, blatníky, stupačky i osvětlení jsou nové.

Moto Guzzi MagmaMille se vzduchem chlazeným vidlicovým dvouválcem o objemu 948 cm3 a výkonu 44,5 kW (60,5 k) při 6500 min-1 se oproti výchozímu modelu pyšní výrazně lehčí stavbou. Za což vděčí vedle odstranění původních kapot či nové nádrží i hojnému využití hliníku či nové elektroinstalaci s lithiovou baterií a LED osvětlením.

Podvozek se po úpravě dočkal upside-dowm přední 45 mm vidlice Marzzochi a zadních plynových tlumičů Bitubo. Brzdový systém Brembo Serie Oro využívá vpředu kotouče o průměru 320 mm a vzadu 240 mm kotouč. Drátěná kola o průměru 18 palců vpředu a 17 palců vzadu obouvají terénní pneumatiky Heidenau.

Majitel motocyklu pochází z Neapole a zatoužil po stroji se vzhledem scrambleru, s nímž se bude moci proplétat ulicemi svého města a nebude mít potíže, ani když vyrazí za jeho hranice do lehčího terénu. Výsledek v podobě MagmaMille předčil jeho očekávání.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku