Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motocyklová VC Emilie-Romagny 2020: Po Bagnaiově pádu ovládl MotoGP Viñales

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Druhé klání MS silničních motorek v Misanu po týdnu ovládli Maverick Viñales (MotoGP), Enea Bastianini (Moto2) a Romano Fenati (Moto3).

Oficiální název 8. závodu letošní zpožděné sezóny MS silničních motocyklů zněl „Gran Premio dell'Emilia Romagna e della Riviera di Rimini" (bez hlavního sponzora). Hostil jej stejně jako ten sedmý okruh mezi italským obcemi Misano Adriatico a Santa Monica-Cella. V menších třídách se radovali domácí jezdci, jen v té nejprestižnější okupovali pódium Španělé.

MotoGP

V paddocku se šušká o tom, že Racing Team VR46 by měl nastoupit do nejprestižnější kubatury v sezóně 2022. Nepřibudou další dva jezdci a stroje, vystřídat, respektive převzít má Avintii. Coby satelitní tým Yamahy zůstane Petronas SRT Razlana Razaliho, Valeho „scuderia“ pojede buď se suzuki, nebo s apriliemi. Zájem o akvizici projevil ale i Leopard Racing.

A co bude s „Dovim“? Na příští rok už existuje prakticky jen jediná reálná možnost: také Aprilia RS-GP, ale tovární vedle Aleixe Espargara. Bradley Smith je testovacím jezdcem a hříšník Andrea Iannone může po odvolání kvůli dopingu dostat i čtyřletý trest (zatím pyká jen rok a půl). „Pecco“ Bagnaia by měl „Doviho“ vystřídat u Ducati.

Na začátku warm upu měl těžký highsider Jack Miller, ale zůstal naštěstí nezraněn. Možná se mu vymstila parádička, kdy z boxu vyjížděl po předním kole... „Session“ kraloval Márquez na oranžové hondě. Jenže šampion Marc léčí zlomeniny, takže se blýskl pochopitelně Álex!

Po startu závodu na 27 kol se ujal vedení Jack Miller, ale brzy jej vystřídal Maverick Viñales, ten údajně po minulém závodě rozmlátil vnitřní vybavení svého motorhomu. Aleix Espargaró uklouzl a doplatil na to Franco Morbidelli, Španěl na rozdíl od něj upadl, jel však alespoň chvíli dál. Ve 2. kole se odporoučel k zemi velmistr Rossi a vzápětí i v tu chvíli třetí Brad Binder. Snažil se dohnat ztrátu, leč lehnul si podruhé a skončil v boxech. „Vale“ se ztrátou pokračoval.

Bagnaia se dotáhl na vedoucího Viñalese, tomu se únik nezdařil. V 6. kole ho předjel. O tři okruhy později zastavil v boxech vzteklý Jack Miller a skončil. Ducati mu nefungovala, krátce předtím se propadl rychle mimo body. Odhalená závada byla opravdu kuriózní: ve druhém kole jeho motocykl nasál slídu, kterou si z přilby odtrhl Quartararo. Ta dusila motor...

Také Tito Rabat byl venku ze hry, a to v polovině závodu. O šesté pořadí spolu bojovali Miguel Oliveira a Iker Lecuona z Tech 3. Pódiová příčka jiné KTM, té tovární Pola Espargara, ta už asi není žádným překvapením. Dojížděl ho ovšem čtvrtý Quartararo, tomu se hodil v boji o titul každý bodík – a po minulém závodě ztratil vedení v průběžné klasifikaci.

Deset kol před cílem se přestal snažit Rossi a zmizel v garáži. Neskutečná smůla potkala Bagnaiu, vedoucí závodník v 21. okruhu upadl! Psychika? Kdekdo si vzpomněl na souboje Rossiho a Caseyho Stonera, které občas končily obdobně. Pro Australana... Viñales se tedy bez boje dostal do suverénního vedení. O stříbro si to však rozdali Quartararo, Pol Espargaró a Joan Mir.

Mir se prosmýkl před oba soupeře. Fabio Quartararo dostal po varování kvůli nedodržování limitů trati trest dlouhého kola, ten si ale v posledním okruhu neodbyl, obdržel tedy třísekundovou penalizaci. To už v poli chyběl Lecuona po pádu. Maverick Viñales dovedl dvou tovární yamahu k triumfu, opět fantastický byl Mir (Suzuki). Výsledky jej katapultovaly do boje o titul! „Dovi“ sice udržel průběžné vedení, ale první čtyři jezdce průběžné klasifikace dělí čtyři body... Na pódium vystoupil i šťastný Pol Espargaró, letos podruhé.

VC Emilie-Romagny MotoGP 2020 – Pořadí v cíli (Top 10)
1. Maverick Viñales Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 41:55,846 min
2. Joan Mir Suzuki Team Suzuki Ecstar +2,425 s
3. Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory Racing +4,528 s
4. Fabio Quartararo Yamaha Petronas Yamaha SRT +6,419 s
5. Miguel Oliveira KTM Red Bull KTM Tech 3 +7,638 s
6. Takaaki Nakagami Honda LCR Honda Idemitsu +11,139 s
7. Álex Márquez Honda Repsol Honda Team +11,929 s
8. Andrea Dovizioso Ducati Ducati Team +13,113 s
9. Franco Morbidelli Yamaha Petronas Yamaha SRT +15,880 s
10. Danilo Petrucci Ducati Ducati Team +17,682 s

Pořadí MS jezdců po sedmi odjetých závodech: 1. Andrea Dovizioso 84, 2. Fabio Quartararo 83, 3. Maverick Viñales 83, 4. Joan Mir 80, 5. Franco Morbidelli 64...

Moto2

Nemocný Jorge Martín odejde po konci sezóny z týmu Akiho Aja, smlouvu s ním podepsal zraněný Remy Gardner. Martín byl pozitivní na covid-19 i podruhé, sen o mistrovském titulu se začíná bohužel rozplývat.

Ranní zahřívací trénink sice ovládl Tetsuta Nagashima, jenže v posledním kole se mu jeho kalex v barvách Red Bullu a KTM rozvlnil na obrubnících tak, že se na něm neudržel. Po drsném kontaktu se zemí přišla ke slovu nosítka. Sklouzl se i Sam Lowes a oba borci VR46, Luca Marini a Marco Bezzecchi. Všichni doplatili na nezahřáté gumy. Marini havaroval hned v úvodu a nezajel žádné rychlé kolo.

Jezdce čekalo 25 kol. Nejlépe odjel Xavi Vierge, Marini s Bezzecchim ho však nenechali v klidu. Ve druhém kole byl široký Marco Bezzecchi a najednou jel až šestý. Rychle se ale vzpamatoval. Jake Dixon dobyl sedmé místo v kvalifikaci a v úvodu závodu se chvilku ocitl na průběžném bronzu, pak se však propadal. Ve 4. kole šel k zemi Joe Roberts po ošklivém highsideru.

Záhy se objevily bílé vlajky s červenými kříži – z nebe začaly padat kapky. V tu chvíli vedoucí Enea Bastianini zvedl ruku. V 7, okruhu zavlál rudý prapor a závod byl zastaven. Tetsuta Nagashima, který se neobešel po ranním incidentu bez berlí, si ještě stihl vyjet mimo trať.

Ve 12:45 se mělo startovat znovu, sprint na 10 kol, aby se neposouval program. Na rošt se postavili jezdci v pořadí, v jakém projeli poslední okruh před stopkou. Obuli hladké pneumatiky, takže předtím šlo jen o přeháňku. Při zahřívacím kole se však rozpršelo mohutně, na což všichni na motorkách upozornili máváním.

Další start už proběhl ve 13:10 za slunečního svitu, opět na slickách. Bez Kasmy Daniela, ten v první části klání upadl. Xavi Vierge chtěl moc vyhrát, na jeho tvrdost (ale férovou) doplatil Marini. Bastianini ovšem Katalánce předjel a vzdaloval se. Třetí jel Marcel Schrötter, který si brousil zuby na stříbro. Za čtvrtým Navarrem následovali oba muži VR46, brzy ho však pokořili. S Marinim pak bojoval Sam Lowes.

Schrötter bojoval s Viergem tak urputně, až se Xavi ocitl na zemi a byl konec. Škoda... Bitvy využil Bezzecchi, který spolu s Lowesem začali sjíždět lídra závodu. Ale už to nestačilo, jezdci projeli cílem v pořadí Bastianini – Bezzecchi – Lowes – Marini – Schrötter. Šťastný Bezzecchi projel pod šachovnicí po zadním kole. Jake Dixon skončil šestý, to je výborný výsledek pro syna dvojnásobného mistra světa sajdkárů Darrena.

Debutující Polák Biesiekirski, ten zaskakoval za nemocného Jeska Raffina, v posledním kole spadl, beztak byl vždy i v trénincích poslední, i když během víkendu postupně zrychloval. Na Ryszarda Mankiewicze, třetího z GP Jugoslávie 1969 v Opatiji na MZ 125 tak rozhodně nenavázal.

VC Emilie-Romagny Moto2 2020 – Pořadí v cíli (Top 10)
1. Enea Bastianini Kalex Italtrans Racing Team 16:11,977 min
2. Marco Bezzecchi Kalex Sky Racing Team VR46 +0,720 s
3. Sam Lowes Kalex EG 0,0 Marc VDS +1,124 s
4. Luca Marini Kalex Sky Racing Team VR46 +2,310 s
5. Marcel Schrötter Kalex Liqui Moly Intact GP +4,132 s
6. Jake Dixon Kalex Petronas Sprinta Racing +7,201 s
7. Jorge Navarro Speed Up Beta Tools Speed Up +7,558 s
8. Fabio di Giannantonio Speed Up Beta Tools Speed Up +7,704 s
9. Thomas Lüthi Kalex Liqui Moly Intact GP +7,762 s
10. Héctor Garzó Kalex Flexbox HP 40 +8,249 s

Pořadí MS jezdců po osmi závodech: 1. Luca Marini 125, 2. Enea Bastianini 120, 3. Marco Bezzecchi 105, 4. Sam Lowes 83, 5. Jorge Martín 79...

Moto3

Ayumu Sasaki a Deniz Öncü podepsali u týmu Tech 3 i na další sezónu. Darryn Binder usedne na hondu týmu Petronas Sprinta Racing. Tatsuki Suzuki se nedělního programu v Misanu neúčastnil, stopku mu vystavilo zlomené levé zápěstí z kvalifikace a sádra. Dění na trati sledoval z boxové uličky. Ve warm upu byl nejrychlejší Raúl Fernández. Poměrně divoký pád absolvoval Ai Ogura a v momentě vedle něj přistál Deniz Öncü.

Závod byl vypsán na 23 kol (97 km). Filip Salač se na gridu posunul na 13. místo kvůli neúčasti Suzukiho, start mu ale nevyšel, propadl se až do třetí desítky. Sergio García a Alonso López si za nezodpovědnou jízdu z minulého klání odnesli trest v podobě dlouhého kola. „Poleman“ Fernández si držel vedení po zhasnutí červených světel. Carlos Tatay a Davide Pizzoli vyfasovali „double long lap“ za ulitý start.

Lídr průběžného pořadí Albert Arenas potřeboval body a dělal pro to úplně všechno. Minule upadl, takže atypicky vodil pole hned zpočátku a pral se s Celestinem Viettim. López v 10. okruhu havaroval, když si odbýval penalizaci, podklouzlo mu přední kolo. Dennis Foggia si ustlal v trávě po souboji s Jeremym Alcobou. Z hloubi pole se prodral dopředu tradičně Darryn Binder, naopak Arbolino odcouval až na hranici bodů.

Tentokrát jsme neviděli pole dvaceti jezdců pohromadě, spolu ale jela alespoň první desítka, dvanáctka. Růžky vystrkovali Jaume Masiá a Gabriel Rodrigo. Španělský Argentinec se sťukl v 17. kole s Viettim a propadl pořadím, Celestino se na KTM udržel. Brutální highsider vykopl z motorky Bindera. Vpředu začali úřadovat i Fenati a Ogura.

Poslední dvě kola byla nervy drásající, každou zatáčku vedl někdo jiný, nechyběly strkanice a ťukance, třeba mezi Viettim a Arenasem. Jiný odsunul dozadu Johna McPheeho. Nakonec vyhrál právě Romano Fenati s husqvarnou (což je jen přeznačkovaná KTM) před Viettim a Ogurou. Filip Salač se bodu nedočkal, dojel šestnáctý, Alcoba dostal třísekundovou penalizaci, pravděpodobně za vyjetí z tratě do zelených zón.

Fenati? Ano, ten Fenati, který před dvěma lety v Misanu při GP San Marina Moto2 zatáhl Stefanovi Manzimu za brzdovou páčku. Byl diskvalifikován, následně dostal distanc a oznámil ukončení kariéry. Už zase vyhrává, byť ve „svých“ moto-trojkách. Loni se mu obdobný kousek povedl v Rakousku.

Filip Salač v tiskové zprávě po závodě uvedl: „Po startu jsem byl vytlačen, byla to i trošku moje chyba, že jsem chtěl jet zvnějšku do čtvrté zatáčky. Protože je tady nový asfalt, který není ještě na okraji dráhy nagumovaný, nemohl jsem přidat a propadl jsem se až na třiadvacátou pozici. Dotahoval jsem se dopředu, ale pak mi praskla kapota a vypadl airbox jako ve druhé kvalifikaci, motorka zase nejela. I když jsem nakonec na bodovanou pozici nedosáhl, s mým výkonem jsem docela spokojený, v zatáčkách jsem měl navrch, rychlost tam je. Takže tento víkend hodnotím pozitivně a všechno ještě samozřejmě probereme s týmem.“

VC Emilie-Romagny Moto3 2020 – Pořadí v cíli (Top 10)
1. Romano Fenati Husqvarna Sterilgarda Max Racing Team 39:30,124 min
2. Celestino Vietti KTM Sky Racing Team VR46 +0,036 s
3. Ai Ogura Honda Honda Team Asia +0,121 s
4. Albert Arenas KTM Gaviota Aspar Team Moto3 +0,199 s
5. Jaume Masiá Honda Leopard Racing +0,280 s
6. Raúl Fernández KTM Red Bull KTM Ajo +0,439 s
7. Deniz Öncü KTM Red Bull KTM Tech 3 +0,678 s
8. Andrea Migno KTM Sky Racing Team VR46 +0,791 s
9. Kaito Toba KTM Red Bull KTM Ajo +0,939 s
10. John McPhee Honda Petronas Sprinta Racing +1,125 s
16. Filip Salač Honda Rivacold Snipers Team +6,249 s

Pořadí MS jezdců po osmi závodech: 1. Albert Arenas 119, 2. Ai Ogura 117, 3. John McPhee 98, 4. Celestino Vietti 86, 5. Tatsuki Suzuki 75... 20. Filip Salač 12...

Zdroje: NowMoto, MotoGP Twitter, MotoGPsport.cz, Wikipedia, iSport.cz, Nova Sport, MotoGP.com

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Doporučujeme