Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 23. 3. 2012 • 17:59
1
541
Vypadá to, že oblíbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodového řetězu, a to i u relativně nových vozů.

Náchylnost k poruše rozvodového řetězu, který spojuje klikový hřídel s hřídeli vačkovými, je potenciálně velmi nebezpečná. Poškození motoru, které po přeskočení rozvodového řetězu nastane, totiž může mít pro motor fatální následky.

A právě rozvodový řetěz je dle týdeníku Auto Bild slabým místem koncernového agregátu 1,4 TSI. Magazín má ve svých statistikách značné množství poruch rozvodového řetězu, které postihují zejména modely Touran, Golf a Tiguan. Vytahaný řetěz pak v menší míře trápí i majitele 1,2 TSI 77 kW a to zejména u Škody Yeti. Do redakce magazínu přišla po zveřejnění článku v čísle 10/2012 už více než stovka reakcí od majitelů, které problémy s řetězem u koncernových vozů s agregáty 1,2 TSI a 1,4 TSI potkaly. A přicházejí další.

Navzdory tomu, že toto zařízení by mělo mít v podstatě neomezenou životnost (resp. životnost stejnou jako vůz samotný), v určitých případech dojde k nesprávné funkci rozvodového řetězu, jeho napínáku a časovače vačkových hřídelí. Podrobnější analýza statistik například ukázala, že u Touranu 1,4 TSI 103 kW (kód motoru BMY) došlo k většině závad při stavu tachometru 40 až 70 tisíc km. O případu informoval i český bratranec AutoBildu, čtrnáctideník AutoTip.

Související články

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

U následných oprav závad či výměn chrastícího řetězu poskytuje automobilka kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce. Plnou kulanci však dostanou pouze majitelé nejvýše tříletých vozidel s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Šanci na alespoň částečnou kulanci mají i vozy starší, tam se jednotlivé případy posuzují individuálně. Podmínkou však je bezchybné plnění servisního plánu. Stáří vozu pak nesmí přesáhnout 6 let a nájezd nesmí být větší než 200 tisíc kilometrů.

Sama automobilka k předčasnému vytáhání řetězu Auto Bildu neposkytla žádné technické informace, takže nezbývá než spekulovat. Problémy mohou být způsobeny použitím méně kvalitních materiálů u dodavatele součástek, ale také třeba parazitními momenty a kmity. To by ostatně vysvětlovalo i fakt, že se dané závady vyskytují u některých modelů častěji, byť agregát je stejný.

Témata
1. 4. 2013 00:31
Re: ŘETĚZOVÁ REAKCE
To jako ze ridici koncernu VW davaji ustrasene prednost? Bo sem si nejak nevsiml, ze by nekdo pred nimi klopil zrak a dalsi blaboly, cos tu napsal >:D
5. 12. 2012 16:29
Re: MOTOR 1.4 TSI
Odkud máš tu informaci o ceně rozvodového řetězu 1200Kč? Mi u Golfa (1.4 90kW) tvrdili něco o ceně 12tis Kč.
A to je sakra rozdíl!
19. 4. 2012 10:31
Re: Zvuk 1.4 tsi 132kw
Dobrý den,
Děkuju za rychlou reakci, není to můj problém,můj zvuk se tomuto ani trochu neblíží:)
18. 4. 2012 17:35
Re: Zvuk 1.4 tsi 132kw
Dobry den DominNica !

Podívejte se na to zdá zvuk je špatný motor chrastítko na studeném startu !
[odkaz]

Oprava poškození motoru TSI Volkswagen
[odkaz]

Je to chyba na výrobci!!!
17. 4. 2012 10:13
Zvuk 1.4 tsi 132kw
Mam nahrany zvuk sveho motoru, prosim vas, jestli nekdo ma zkusenost s vadnym retezem a zvukem vadneho retezu, tak jestli vam muzu poslat na mail zvuk meho motoru jestli je to ok nebo ne. Dekuji

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku