Motorky na slavném závodu Pikes Peak definitivně dojezdily
Definitivní konec závodů motorek na Pikes Peak přišel dva roky po tragické nehodě.
V důsledku tragické nehody z roku 2019, kdy na trati slavného závodu Pikes Peak zemřel jezdec Carlin Dunne, nestartovaly motocykly již na uplynulých dvou ročnících slavné akce. Nyní však padlo konečné rozhodnutí představenstva Pikes Peak International Hill Climb, které účast motorek zakazuje definitivně.
„Závody motocyklů byly součástí závodů od roku 1916 a byly současně napínavé i tragické jak pro jezdce, tak pro fanoušky,“ uvedl šéf představenstva Fred Veitch. „Byl to dlouhý proces a těžké rozhodnutí, věříme ale, že jde o správné rozhodnutí a v současnosti nejlepší rozhodnutí v zájmu celé organizace.“
Jak už bylo zmíněno, motocykly se na startu slavného závodu do vrchu objevily poprvé již v roce 1916, historicky však nebyly jeho součástí pokaždé. Motocykly tak například nesoutěžily mezi lety 1920 až 1953, mezi lety 1956 až 1970 nebo mezi lety 1983 až 1990. Dohromady se tak zúčastnily celkem 41 závodů z celkem 99.
Absence motorek na startu mezi lety 1983 až 1990 přitom byla způsobena také smrtí jednoho ze soutěžících. Je tak možné, že ani tento zákaz nebude definitivní. O jeho vynesení však představenstvo závodu jednalo dva roky, nechalo si vypracovat různé výzkumy a radilo se s dalšími odborníky a kolegy ze světa motosportu.
Připomeňme, že Carlin Dunne během své jízdy v roce 2019 havaroval na stroji Ducati Streetfighter V4 údajně necelých 400 metrů před cílovou čárou. V předešlých čtyřech ročnících závodu si přitom připsal vítězství.