Motory pro příští Mercedes E: Řadové dieselové šestiválce stále nepotvrzeny
Již dlouho se traduje, že nový Mercedes-Benz E přinese rovněž návrat silných dieselů, a to díky nové řadové jednotce o objemu 2,9 litru. V konfiguraci se dvěma turbodmychadly má vůz mít 233 kW, se čtyřmi turby půjde o 298 kW. Zpočátku výroby vozu se však s největší pravděpodobností neukážou.
V nabídce nafťáků tak objevíme zejména čtyřválce, a to s výkonem 110, 143 a 170 kW, přičemž se očekává převážně tradiční objem 2,1 litru. Zachován bude i motor 3.0 V6 se zhruba 191 kW.
Jste-li fanoušci spíše benzinových agregátů, pak se připravte na dvoulitrový turbomotor, který bude ve verzi E200 dávat 135 kW, u E250 to již bude 155 kW a nakonec E300 dostane 180 kW. Nebudou chybět samozřejmě ani přeplňované šestiválce, konkrétně řadová jednotka s 245 kW jako E400 a 270 kW jako E450 AMG Sport. O osmiválci se bohužel hovoří až v souvislosti s vrcholným E63 AMG, které má dostat čtyřlitr známý z AMG GT.
Samozřejmostí jsou v dnešní době i hybridy, konkrétně E350 s benzinovo-elektrickým pohonným ústrojím. Nebude chybět ani podobná varianta s naftovým agregátem, bližní informace však nejsou známy.
Z nabídky ještě nevymizí šestistupňový manuál, dost možná však zůstane vyhrazen pro diesely. Všechny pohonné jednotky ale mohou být spárovány s devítistupňovým automatem. Standardem je pohon zadních kol, za příplatek bude 4Matic. Detaily mají být venku v lednu 2016, kdy proběhne premiéra vozu na autosalonu v Detroitu.