Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory pro příští Mercedes E: Řadové dieselové šestiválce stále nepotvrzeny

Ondřej Chamilla
Diskuze (8)
Díky specializované fanouškovské stránce o Mercedesech se objevily nové informace o motorové paletě chystané další generace třídy E. O nových řadových šestiválcových dieselech se však stále jen spekuluje.

Již dlouho se traduje, že nový Mercedes-Benz E přinese rovněž návrat silných dieselů, a to díky nové řadové jednotce o objemu 2,9 litru. V konfiguraci se dvěma turbodmychadly má vůz mít 233 kW, se čtyřmi turby půjde o 298 kW. Zpočátku výroby vozu se však s největší pravděpodobností neukážou.

V nabídce nafťáků tak objevíme zejména čtyřválce, a to s výkonem 110, 143 a 170 kW, přičemž se očekává převážně tradiční objem 2,1 litru. Zachován bude i motor 3.0 V6 se zhruba 191 kW.

Jste-li fanoušci spíše benzinových agregátů, pak se připravte na dvoulitrový turbomotor, který bude ve verzi E200 dávat 135 kW, u E250 to již bude 155 kW a nakonec E300 dostane 180 kW. Nebudou chybět samozřejmě ani přeplňované šestiválce, konkrétně řadová jednotka s 245 kW jako E400 a 270 kW jako E450 AMG Sport. O osmiválci se bohužel hovoří až v souvislosti s vrcholným E63 AMG, které má dostat čtyřlitr známý z AMG GT.

Samozřejmostí jsou v dnešní době i hybridy, konkrétně E350 s benzinovo-elektrickým pohonným ústrojím. Nebude chybět ani podobná varianta s naftovým agregátem, bližní informace však nejsou známy.

Z nabídky ještě nevymizí šestistupňový manuál, dost možná však zůstane vyhrazen pro diesely. Všechny pohonné jednotky ale mohou být spárovány s devítistupňovým automatem. Standardem je pohon zadních kol, za příplatek bude 4Matic. Detaily mají být venku v lednu 2016, kdy proběhne premiéra vozu na autosalonu v Detroitu.

Ondřej Chamilla
Diskuze (8)
Avatar - Barry Lyndon
26. 11. 2015 14:40
Re: R6
nemohu souhlasit. Jedině jednotky SI, na nějaké librostopy a pod. nejsem zavedený 8-s
Avatar - Barry Lyndon
26. 11. 2015 14:38
Re: R6
image? u dieselu? 8-s
Avatar - KANKUNEN
26. 11. 2015 06:41
Re: R6
Připojuji se. Výkon v koních zní líp. I náklaďáky mají na dveřích výkon v koních.
25. 11. 2015 23:54
Re: R6
Ctyrturbovy trilitr je uz obludnost. To same 270 kW pro benzin. Dohaje, vzdyt tolik mely jeste nedavno preplnovane trilitry koni.
25. 11. 2015 18:36
Re: R6
Tak to je docela ostuda dávat do new E-klasse i GLC starý naftový V6 8-s Pořád doufám, že tu již na začátku prodejů budou i nové výkonné naftové R6, přeci jen je to stále v téhle třídě, nejideálnější spojení výkon+image+ekonomika provozu. Alespoň 6 válců je nutnost (pro mě) :-)

p.s. REDAKCE : to opravdu nemůžete k údajům v kW napsat i koně ;-) snad všechny světové a renomované weby i samotné automobilky to svedou... :yes: řeči o tom, že kůň nic není si nechte na doma >:D