Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mountune poladil Ford Focus ST. Po úpravě nabízí větší výkon než poslední Focus RS

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Současná generace Fordu Focus má jediné sportovní provedení: ST. Jestli se vám ale stýská po výkonnějším RS, britský úpravce Mountune možná nabízí řešení.

Mountune totiž připravil kit s označením M365, což je takový balíček softwarového vylepšení, který navýší výkon Focusu ST se zážehovým 2,3litrovým motorem na 365 koní (268 kW) a točivý moment posune na 560 N.m.

Uvedené parametry jsou tedy lepší než u "eresa" odvozeného z předchozí generace Focusu (u té současné se s RS zřejmě bohužel nepočítá). Zatím poslední Focus RS nabízel 355 koní (261 kW) a 475 N.m.

Ale pravda také je, že byl čtyřkolkou s chytrým systémem pohonu všech kol. Upravené ST od Mountune samozřejmě zůstává předokolkou.

Pro srovnání, sériový Focus ST dává 280 koní (206 kW) a 420 N.m.

Kit od Mountune mimochodem funguje tak, že stačí do diagnostické zásuvky OBD připojit konektor s bluetooth připojením přímo od této firmy, propojit ho s chytrým mobilním telefonem či tabletem a použít aplikaci mTune SmartFlash. Kromě zvýšení výkonu si přemapováním řídicí jednotky můžete také rekalibrovat okruhový jízdní režim a vylepšit zvukový projev.

A na kolik tahle sranda vyjde? Cena modifikace činí 574 liber, což je v přepočtu asi 17 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - lamal
10. 8. 2021 11:19
Re: Příplatek sice velmi příznivý...
skor si myslim, ze si to nehaju rok-dva zlumpuju to a predaju, majitel co si to chce nechat si taketo blbosti do toho neda, pripadne uz zainvestuje, ale neviem komu by to ST bolo pomale v ramci kazdodennej pouzitelnosti... okruhove nacinie z toho asi nema zmysel robit aj ked potencial na to iste ma...
Avatar - Tielman
10. 8. 2021 11:07
Re: Příplatek sice velmi příznivý...
Myslím si, že cílová skupina takové věci vůbec neřeší... co se rozbije, to se vymění... a jede se dál.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2021 10:28
Re: Ach jo
Mne se ještě začíná líbit a to nejen u Fordu, ta moderní stříbrná, je trochu jiná, než bývaly dříve a s černými doplnky to vypadá super (Mondeo STline, Fokus STline) či třeba i na Audi a BMW, taková 5er s Mpaketem a černými doplnky, to bych asi bral :)
Avatar - miromen
10. 8. 2021 10:00
Re: Ach jo
V tom se s tebou snad beze zbytku shodnu. Ja taky u RS nemusel tu šmouli modrou barvu, byť ta se mi sama o sobě libi, ale na RS mi zrovna nepasuje.
Ta oranžova na ST je na mě až moc napadna no a jak jsem psal mirně jiny odstin a větši sytost u předchozi generace na mě třeba ještě dnes děla větši dojem.
Jinak bila na běžnem fokalu ani ne, ale u těch ST variant je to přece jen o něčem jinem a s černymi akcenty jako jsou třeba zde v galerii od mountune je to hned o něčem jinem.
A v bile perleti častěji vidavam S-Max Vignale a prostě parada a muj zubař si před par měsici pořidil S-Maxe ST-Line v obyč bile a taky super. Jako jo je to takova nebarva jak jsem psal, ale na určita auta prostě pasuje. Ja se zařekl, že nastupce musi mit barvu no u toho ST bych tu bilou minimalně zvažil.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2021 09:39
Re: Ach jo
Jde o to, jestli je to ST line či ST. U STčka by mi výrazná barva nevadila, nejsem fanoušek těch limetkových či světle modrých, které byly na RSkách, ale ta žlutooranžová vypadá sice nápadněji, ale né nijak nepatřičně.

Obecně nejhezčí Fordí barvy je ta modrá, co máš ty, zajímavá na Mondeu je i ta nová světlější modrá s odstíny lehce do zelena (v kombinaci s černým STline paketem) a nebo vínová.

Bílá je hezká, ale taková obyč, na MK5 se dávala bílá perleť (a na Edge) a ta je pecka, jen je to vidět málokde a ani nevím, jestli se ještě vyrábí.