Musk prozradil, proč má Cybertruck tak podivnou karoserii
Představení dlouho očekávaného pick-upu Tesla Cybertruck způsobilo pořádné pozdvižení. Ačkoliv nás Elon Musk varoval, že nový model nabídne dost nevšední vzhled, něco podobného jsme rozhodně nečekali.
Průběh prezentace, která se neobešla bez malého fiaska, jistě nemá smysl připomínat. Elon Musk se však k novému Cybertrucku stále vrací alespoň prostřednictvím Twitteru, kde se snaží zodpovědět některé dotazy a osvětlit technické zajímavosti. Krátce po prezentaci jsme se tak například dozvěděli, proč došlo k onomu nešťastnému popraskání „nerozbitného“ skla.
Před pár dny se pak Musk pustil do vysvětlování, proč dostal nový Cybertruck tak podivný design. A podle všeho se nejednalo o prvoplánovou snahu šokovat, ale spíš nutnost. Karoserie Cybertrucku je totiž vyrobena z extrémně tvrdé oceli, Muskem často označované 30X, jejíž zpracování je extrémně náročné.
Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made
— Elon Musk (@elonmusk) November 24, 2019
Elon Musk doslova uvádí, že extrémně-tvrdou ocel 30X není možné tvarovat na klasickém lisu, protože by došlo k jeho zničení. Dokonce i pouhé ohýbání oceli pro výrobu prototypu prý vyžadovalo speciální lis s extrémně pevným materiálem. Šéfdesignér Franz von Holzhausen tak měl nejspíš svázané ruce a musel se podřídit stávajícím technologickým možnostem.
V návaznosti na několik narážek na nápadnou podobu se strojem Warthog z videohry Halo pak Musk dodal, že byl Cybertruck skutečně inspirován právě hrami jako je Halo. A údajně pro Cybertruck připravuje i pár zajímavých doplňků. Zbraň ve stylu Halo bychom sice příliš neočekávali, ovšem u Muska jeden nikdy neví.
Šéf Tesly také v odpovědi na další z příspěvků na Twitteru prozradil, že extrémně pevná ocel karoserie Cybertrucku je novým typem nerezové oceli (série/řada 300), která však prochází ještě několikanásobným zpracováním za studena. Výsledkem je pak materiál o vysoké pevnosti a odolnosti, který při tloušťce okolo 3mm nevyjde na „šílené peníze.“
Právě proto by měl být nový materiál použit namísto titanu u připravované rakety Starship, na jejímž vývoji pracuje Muskova vesmírná společnost Space X. Tesla si navíc materiál sama vyrábí a údajně nemá problém s jeho dodávkami ve velkém množství. Nyní však bude muset přijít s novými metodami tvarování, neb ty klasické zkrátka nestačí. Při stavbě rakety by to ale snad takový problém být nemusel.
Poslední informace od Muska ohledně Cybertrucku se pak vztahuje k počtu objednávek, který se před pár hodinami vyhoupl na 250.000 kusů. V neděli, tři dny po představení nového pick-upu, překonal počet objednávek 200.000. Navzdory prvním reakcím veřejnosti se tak zdá, že si Cybertruck své zákazníky skutečně našel. Ti si na něj však ještě pár let počkají.