Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Může se Maserati vrátit do F1 podobně jako Alfa Romeo?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 12. 2017
10
Formule 1 se v příštím roce dočká návratu slavného jména. Alfa Romeo se vrací po více než třiceti letech a v jejích stopách se může údajně vydat i Maserati.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles na konci letošního listopadu oficiálně oznámil, že italská značka Alfa Romeo vstupuje do světa formule 1 jako partner švýcarského týmu Sauber. Spolupráce bude probíhat na několika úrovních včetně finanční a technické podpory.

Alfa Romeo Sauber F1 Team, jak zní oficiální označení týmu pro sezónu 2018, nasadí do závodů dvojici monopostů v barvách značky Alfa Romeo a s motory Ferrari.

Podobnou formou se může podle informací britského magazínu Auto Express do světa formule 1 vrátit i značka Maserati, která se má stát partnerem stáje Haas, jejíž monoposty využívají motory, převodovky a řízení značky Ferrari.

Návrat Maserati do formule 1 jako hlavního sponzora stáje Haas, jíž propůjčí své jméno, nesouvisí pouze se snahou zlepšit mediální obraz automobilky s trojzubcem ve znaku, ale může přispět i k posílení pozic značky Ferrari, resp. koncernu Fiat Chrysler Automobiles vůči organizaci FIA a plánovaným změnám v pravidlech pro F1.

Prostřednictvím stájí Ferrari, Alfa Romeo Sauber a spekulovaného Maserati Haas totiž může Fiat Chrysler Automobiles vytvořit tříčlenný hlasovací blok, který se postaví proti navrhovaným změnám regulací pohonných jednotek. Ten pak může být výrazně účinnější než vyhrožování odchodem značky Ferrari z F1.

Vedle politiky související s pravidly a jisté mediální politiky může mít návrat značky Maserati do formule 1 i poměrně nostalgickou příchuť. Vždyť dodnes populární Juan Manuel Fangio získal s typem 250F tituly mistra světa v letech 1954 a 1957. Stirling Moss pak o tomto závodním stroji řekl, že šlo o nejlepší automobil pro Formuli 1 s motorem vepředu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

jeden místní Škodomil
| 15. 12. 2017
Levné, sportovní náčiní je oxymoron!
Avatar - petr164
jeden místní Škodomil
| 15. 12. 2017
Lancia je hybernována, vzhledem k jasnému dělení na konfekci Fiatu, dostupnou prémii AR a luxusní majetek horních deseti tisíc Maserati zbývá pouze něco jako elektrokomfort, který výše zmíněné značky prostě nemají a ani se to k nim nehodí. Problém je s neexistencí levného sportovního náčiní, když AR je nákladově výše a Fiat, když nepočítám zcela oddělený Abarth, neposkytuje ani základní modely ani dostavbové kity, které by vyhovovaly. Řidičská auta jsou dnes nedostatkovým zbožím v levném segmentu pro každého, což zase vede k tomu, že mladí nemají moc šancí naučit se s něčím, co je rychlé, lehké, skvěle ovladatelné a nerozsype se to hned po záruce.
Avatar - petr164
jeden místní Škodomil
| 15. 12. 2017
Je docela zásadní, zda si zejména výrobci vozů se sportovní minulostí uvědomí, že pouze luxusní a prémiový segment je brzy neuživí, protože buď podstatně prořídne klientela v důsledku trestu za své podvody nebo se italská ekonomika rozplyne v té upadající evropské. Všechna ta snaha o kvalitnější auta vychází výhradně od jejich tvůrců, nikoli od managementu a již vůbec ne od kormidelníků států. Berlusconi je nadějí, že se Itálie uvolní z klepet EU a tamní lidé se rozvzpomenou na své nejlepší předky a jjeich nezdolnou vůli tvořit tak, aby jejich výtvory vítězily.
Avatar - petr164
nesmysl
| 15. 12. 2017
Už se ví, že takový nesmysl vedení Maserati nepřipustí, když je na tahu Alfa za nižších nákladů. Maserati na rozdíl od DeTomasových dob zřetelně preferuje luxus před sportovní dostupností, což při současně existenci Alfy dává smysl. Dva kohouti na jednom hnojišti - to řádný hospodář nepřipustí, nadto to, co dávalo smysl v dobách samostatných značek dnes ve zfúzovaném světě smysl nedává. Takže opusťme sentimenální slzení a buďme rádi alespoň za to, že Maserati nemizí ze scény, i když pomalu mizí jeho sportovní duch. To by muselo dojít k reinkarnaci DeTomasových Biturb za peníze, které umožňují těm nezpohodlněným středotřídním pilotům se k takovým strojům dostat.
jeden místní Škodomil
| 9. 12. 2017
To chápu, ale když mohou vytáhnout do F1 Alfu, tak klidně i Maserati.

Stejně by to byl jen Haas s pohonnou jednotkou Ferrari, zrovna tak, jako bude ta Alfa jen Sauber s tím samým agregátem a alfím znakem na kapotě.

To "horko těžko" jsem chtěl zpochybnit, protože stejně agregáty Fiat dává svým dvojkám a trojkám. Šlo by vlastně jen o pojmenování a to by zase tolik peněz snad nestálo. Tak jsem to myslel. (A na to, že "horko těžko", je docela dobré, být druhý nejlepší na světě. ;-) )

Lancii uspali, ale pořád jí tak nějak drží v komatu na jednom modelu, jestli se nepletu. Pro F1 se ale nehodí tak dobře, jako Alfa a Maserati už třeba jen z titulu historie a reklamy. A s Lancií asi zatím neví co si počnou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku