Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta F4 1000S: Ferrari na dvou kolech

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
MV Agusta vyrábí neobyčejné motocykly. Základní model F4 1000S vám za necelých šest set tisíc nabídne 166 koní, možnost letět 300 km/h a nezaměnitelný design. Za 1 345 000 Kč můžete mít techniku a la MotoGP. Pojďte do toho.

MV Agusta vyrábí neobyčejné motocykly. Základní model F4 1000S vám za necelých šest set tisíc nabídne 166 koní, možnost letět 300 km/h a nezaměnitelný design. Za 1 345 000 Kč můžete mít techniku a la MotoGP. Pojďte do toho.

MV Agusta je legendární italská značka s velmi zajímavou historií. Hlavní činností byla nejprve výroba letadel. S nápadem vyrábět motorky tito Italové přišli až po druhé světové válce, v následujících třiceti letech získala továrna přes třicet světových titulů v závodech Grand Prix. V sedmdesátých letech nastal zlom, motorky přestaly vydělávat a továrna se vrhla opět na letadla. Další obrat nastal až v devadesátých letech, MV Agusta začala psát novou kapitolu své motocyklové historie.

Základem je řada F4

Motocyklová nabídka MV Agusty se nese v duchu supersportovních modelů F4 s charakteristickým nekonvenčním designovým pojetím. První vlaštovkou řady F4 byla v roce 1997 sedmsetpadesátka s brutálním výkonem okolo 130 koní. V roce 2001 byl oznámen vývoj nového motoru, MV Agusta chtěla mermomocí postavit litrový stroj, který bude patřit s výkonem přes 150 koní na vrchol tehdejších supersportů. Kvůli prodeji skútrové firmě Piaggio se představení nové F4 zpozdilo.

Motorka pod názvem F4 1000S přišla na trh až v roce 2004, s výkonem 166 koní a maximální rychlostí 303 km/h dosaženou testovacím jezdcem mohla soupeřit s nejrychlejšími Japonci. A co teprve kdyby se na cestě objevila o pár měsíců později. F4 by neměla konkurenci. Základem úspěchu všech italských motorek je design, který je v tomto případě více než úchvatný. Červenostříbrný lak, přední světlo s dvěma lampami nad sebou, pětipaprsková kola s hvězdicovým ráfkem nebo čtyři nádherné výfukové koncovky pod sedlem. To jsou ingredience, dávající dohromady celek, který je těžko srovnatelný s jiným sériovým motocyklem. Podobný sex-appeal má ještě Ducati nebo Bimota, ale to jsou taky Italky.

Ďábelský výkon

Čtyřválcový motor objemu 998 cm3 vychází ze zmiňovaného 750 cm3. Objem byl dosažen zvětšením vrtání a prodloužením zdvihu. Celek byl odlehčen, a to díky jiným pístům, hlavě válce, vačkám atd. Čtyřválec dosahuje maximálního výkonu 166 koní při 11 700 otáčkách za minutu a točivého momentu 109 Nm při 10 200 ot. Zajímavý je podvozek, ten pochází částečně taky ze „sedmpade“. I když to dnes neletí, rám je z chromolybdenových trubek. Možná proto je hmotnost 192 kilogramů často kritizována, konkurence se už dostala pod 170 kg.

Zadní kolo je uchyceno pouze z jedné strany, jednoramenná kyvná vidlice je z hořčíku, krásný to pohled. Nechybí kvalitní odpružení, váš zadek má na starosti závodní tlumič Sachs, přední vidlice upside-down pochází od firmy Marzocchi. Je tu i tlumič řízení Öhlins. Pokud chcete uhánět rychlostí blížící se 300 km/h, musíte mít nejlepší brzdy. MV Agusta vsadila na šestipískové třmeny Nissin s dvěma 310mm kotouči. Zadní brzda má čtyři pístky a jeden 210mm koutouč. 17palcová kola mají rozměr 120/65 vpředu a 180/55, případně 190/50 vzadu. O tom, že to není žádná obyčejná motorka, svědčí cena 599 000 Kč.

Pro sběratele

Komu to připadá málo, může se poohlédnout po limitovaném modelu F4 1000 Tamburini. Motor má zvýšený výkon na 173 koní a sníženou hmotnost na 184 kilogramů. Zcela nový je vstřikovací systém podobný vozům F1, který zvyšuje výkon v celém rozsahu otáček a dokáže motorku vystřelit až k rychlosti 307 km/h (údaj výrobce). Dále je třeba zmínit lehčí kola Marchesini (používané v MotoGP), kapotáž z karbonu, zcela nové odpružení a další prvky. Pokud se pro tento skvost vzdáte částky 1 345 000 Kč, měli byste si pospíšit, limitovaná edice obsahuje pouze 300 kusů. Sběratelé mají žně.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)