Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta se loučí s řadou F4 limitovanou edicí Claudio

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 11. 2018 • 01:40
13
Zobrazit náhledy (13)
MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni MV Agusta F4 Claudio Castiglioni
MV Agusta F4 se připravuje na odchod ze scény a jejím posledním zástupcem se má stát exkluzivní limitovaná edice.

MV Agusta představuje jednoho z nejslavnějších a nejobdivovanějších výrobců motocyklů z Itálie. Ve své původní podobě tato značka fungovala v letech 1945 až 1980 a právě z těchto let má na svém kontě mimo jiné 38 jezdeckých titulů z mistrovství světa silničních motocyklů, vybojovaných ve čtyřech různých kubaturách.

MV Agusta strávila osmdesátá léta v hibernaci, ale v roce 1991 ji pod křídla tehdejšího koncernu Cagiva získal Claudio Castiglioni, který pak stál za jejím návratem na výsluní prostřednictvím modelu F4 750, jehož představení se odehrálo v roce 1997. Právě z tohoto modelu se evolucí vyvinula současná řada F4, jejíž dny mají být nyní již sečteny.

MV Agusta F4 se tedy v devadesátých letech zrodila jako čistokrevný superbike s řadovým čtyřválcem o objemu 749,5 cm3. Kvality motocyklu, za jehož návrhem stojí Massimo Tamburini, dokazuje skutečnost, že se jeho vzhled do dnešních dnů změnil jen minimálně a čtyřválec v jeho útrobách narostl na svůj současný litrový objem v polovině prvního desetiletí jednadvacátého století.

Stále přísnější emisní normy ovšem stojí u konce pohonné jednotky, jejíž konstrukce vychází z motorů pro monoposty F1 značky Ferrari z počátku devadesátých let a MV Agusta se rozhodla, že k rozloučení s řadou F4 využije limitovanou edici, kterou pojmenuje po muži, stojícímu u jejího znovuzrození.

MV Agusta F4 Claudio je tedy poctou Claudiu Castiglionimu a zároveň má být jedním z nejexkluzivnějších zástupcem celé své modelové řady. Ta má za uplynulých jednadvacet let na svém kontě řadu výjimečných limitovaných edicí, mezi nimiž byla i F4 CC, kterou v roce 2006 zdobily iniciály Claudia Castiglioniho.

Poslední zástupce řady F4 rozhodně oslňuje již jen svým vzhledem, který umocňuje zvolená kombinace karbonových kapot s černými a zlatými pruhy. Karbon byl použit i při výrobě kol BST obutých do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/55 ZR17 vzadu.

Pro podvozek jsou naprostou samozřejmostí komponenty značky Öhlins v podobě přední plna stavitelné upside-down vidlice NIX30 TiN s možnosti samostatného nastavení komprese, odskoku i předpětí a zadní centrální jednotky TTX36 s rychlou a pomalou kompresí.

MV Agusta F4 Claudio přímo vychází z modelu F4 RC a ten je odvozen od závodních strojů své značky, což znamená, že k pohonu zde slouží je řadový čtyřválec o objemu 998 cm3. Ten má v provedení homologovaném pro běžný provoz disponovat výkonem 151 kW (205 k) a při použití závodního paketu s výfuky SC Project má být naladěn na nejvyšší výkon 158 kW (212 k) při 13.450 min-1 a točivý moment 115 N.m při 9300 min-1.

Motocykl, který je schopen dosáhnout rychlosti kolem 300 km/h, je osazen nejmodernější technikou a může se mimo jiné pochlubit osmistupňovou kontrolou trakce, ovládáním Ride-by-wire se čtyřmi palivovými mapami nebo systémem EAS 2.0 druhé generace, což je asistent řazení tzv. Quick Shifter.

MV Agusta F4 Claudio s rozvorem kol 1430 mm a sedlem ve výšce 830 mm má mít ve svém standardním provedení hmotnost 183 kg a při aplikaci závodního paketu pak 175 kg, ale v této podobě nemůže legálně na běžné silnice. Vzniknout má údajně pouze 64 exemplářů jako připomínka věku, v němž Claudio Castiglione v roce 2011 podlehl rakovině.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku