Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta se loučí s řadou F4 limitovanou edicí Claudio

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
MV Agusta F4 se připravuje na odchod ze scény a jejím posledním zástupcem se má stát exkluzivní limitovaná edice.

MV Agusta představuje jednoho z nejslavnějších a nejobdivovanějších výrobců motocyklů z Itálie. Ve své původní podobě tato značka fungovala v letech 1945 až 1980 a právě z těchto let má na svém kontě mimo jiné 38 jezdeckých titulů z mistrovství světa silničních motocyklů, vybojovaných ve čtyřech různých kubaturách.

MV Agusta strávila osmdesátá léta v hibernaci, ale v roce 1991 ji pod křídla tehdejšího koncernu Cagiva získal Claudio Castiglioni, který pak stál za jejím návratem na výsluní prostřednictvím modelu F4 750, jehož představení se odehrálo v roce 1997. Právě z tohoto modelu se evolucí vyvinula současná řada F4, jejíž dny mají být nyní již sečteny.

MV Agusta F4 se tedy v devadesátých letech zrodila jako čistokrevný superbike s řadovým čtyřválcem o objemu 749,5 cm3. Kvality motocyklu, za jehož návrhem stojí Massimo Tamburini, dokazuje skutečnost, že se jeho vzhled do dnešních dnů změnil jen minimálně a čtyřválec v jeho útrobách narostl na svůj současný litrový objem v polovině prvního desetiletí jednadvacátého století.

Stále přísnější emisní normy ovšem stojí u konce pohonné jednotky, jejíž konstrukce vychází z motorů pro monoposty F1 značky Ferrari z počátku devadesátých let a MV Agusta se rozhodla, že k rozloučení s řadou F4 využije limitovanou edici, kterou pojmenuje po muži, stojícímu u jejího znovuzrození.

MV Agusta F4 Claudio je tedy poctou Claudiu Castiglionimu a zároveň má být jedním z nejexkluzivnějších zástupcem celé své modelové řady. Ta má za uplynulých jednadvacet let na svém kontě řadu výjimečných limitovaných edicí, mezi nimiž byla i F4 CC, kterou v roce 2006 zdobily iniciály Claudia Castiglioniho.

Poslední zástupce řady F4 rozhodně oslňuje již jen svým vzhledem, který umocňuje zvolená kombinace karbonových kapot s černými a zlatými pruhy. Karbon byl použit i při výrobě kol BST obutých do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/55 ZR17 vzadu.

Pro podvozek jsou naprostou samozřejmostí komponenty značky Öhlins v podobě přední plna stavitelné upside-down vidlice NIX30 TiN s možnosti samostatného nastavení komprese, odskoku i předpětí a zadní centrální jednotky TTX36 s rychlou a pomalou kompresí.

MV Agusta F4 Claudio přímo vychází z modelu F4 RC a ten je odvozen od závodních strojů své značky, což znamená, že k pohonu zde slouží je řadový čtyřválec o objemu 998 cm3. Ten má v provedení homologovaném pro běžný provoz disponovat výkonem 151 kW (205 k) a při použití závodního paketu s výfuky SC Project má být naladěn na nejvyšší výkon 158 kW (212 k) při 13.450 min-1 a točivý moment 115 N.m při 9300 min-1.

Motocykl, který je schopen dosáhnout rychlosti kolem 300 km/h, je osazen nejmodernější technikou a může se mimo jiné pochlubit osmistupňovou kontrolou trakce, ovládáním Ride-by-wire se čtyřmi palivovými mapami nebo systémem EAS 2.0 druhé generace, což je asistent řazení tzv. Quick Shifter.

MV Agusta F4 Claudio s rozvorem kol 1430 mm a sedlem ve výšce 830 mm má mít ve svém standardním provedení hmotnost 183 kg a při aplikaci závodního paketu pak 175 kg, ale v této podobě nemůže legálně na běžné silnice. Vzniknout má údajně pouze 64 exemplářů jako připomínka věku, v němž Claudio Castiglione v roce 2011 podlehl rakovině.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)