Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MV Agusta Zagato: Design představen, technika ještě ne

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 8. 2016
3
6
Pouhý týden zbývá do oficiální premiéry společného díla výrobce motocyklů MV Agusta s karosárnou Zagato a jeho design je již kompletně odhalen.

MV Agusta a Zagato na přelomu letošního července a srpna potvrdily spolupráci, jejímž výsledkem se stane nový motocykl. Zároveň byla zveřejněna skica, kterou doplňovalo datum 4. září letošního roku, kdy má dojít k oficiálnímu představení tohoto stroje veřejnosti.

Před polovinou srpna se objevilo první oficiální video, které nabídlo několik detailních záběrů a ve svém závěru i siluetu stroje. Ta se zde sice odlišovala od linií nabízených skicou, ale zároveň potvrdila, že se můžeme těšit na supersportovní silniční stroj.

Ve druhé polovině srpna bylo vydáno druhé video, které bylo samozřejmě ještě sdílnější než to první a nabídlo řadu detailních záběrů i pohled na celý motocykl, i když jen na jeho boční stranu.

Nyní byly samotnou společností MV Agusta na jejím účtu na Twitteru a Instgramu zveřejněny dva snímky, díky nimž není již nic z designu motocyklu pod nímž je podepsána karosárna Zagato tajemstvím.

MV Agusta a Zagato připravují společnou premiéru

Za nejkontroverznější lze označit provedení čelních partií kapotáže v oblasti předního světlometu a čelního štítku. Zvolené řešení totiž lehce připomíná práci německého studia Target Design ze začátku osmdesátých let dvacátého století v podobě konceptu na základech tehdejší sériové MV Agusty a sériové Suzuki Katana.

Na rozdíl od těchto motorek, z nichž první má světlomet ukryt za mřížkou a nemá větrný štítek, zatímco Suzuki má obdélníkový světlomet a štítek usazen nad ním, má MV Agusta Zagato kruhový světlomet a její větrný štítek se vlastně vznáší nad kapotou.

Od obou zmíněných strojům se pak novinka liší i kapotou kryjící motor a tvary nádrže a sedla vyvolávají vzpomínky na klasický čtyřválec MV Agusta 750 S ze sedmdesátých let.

Technika je naprosto soudobá a základem stroje má být sériový model F4, i když tato informace ještě nebyla oficiálně potvrzena a prozatím se vychází z viditelných částí motoru a rámu.

MV Agusta F4 ve své standardní podobě je poháněna kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem o objemu 998 cm3 s výkonem 143,5 kW (195 k) při 13.400 min-1, zatímco ostřejší provedení RR má výkon 147,7 kW (201 k) při 13.600 min-1 a verze RC dokonce 158 kW (215 k) při 13.600 min-1.

Které z této trojice provedení litrového čtyřválce se stalo základem pro první jednostopé dílo karosárny Zagato se dozvíme 4. září, kdy se uskuteční oficiální premiéra.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Krasna motorka
PinkHead
| 30. 8. 2016
Povedz ako si na to prišiel??? si hadam majitel alebo???
Avatar - Magister
Krása
Magister
| 30. 8. 2016
Souhlasím. Spojení moderny a klasiky. Tentokrát velmi povedený.
Dost hnusné
Xylo
| 30. 8. 2016
Každý máme svůj estetický cit, pro mě je to dost nehezké ...
Krása
V6last imil
| 29. 8. 2016
To je paráda. Méně je více
Krasna motorka
ryccardo
| 29. 8. 2016
Mv Agusta dela sice krasny motorky ale min spolehlivej bastl uz myslim neexistje. Meli by to prodavat i s mechanikem ktery to bude neustale majiteli opravovat >:D >:D