Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na dálnici D1 se už zase pracuje, Ťok přemýšlí, jak rekonstrukci urychlit

Na dálnici D1 se už zase pracuje, Ťok přemýšlí, jak rekonstrukci urychlit

Na dálnici D1 se už zase pracuje, Ťok přemýšlí, jak rekonstrukci urychlit Zdroj: acz

Jan Mička
Diskuze (4)
Po zimní přestávce se rozbíhají opravy na dálnici D1. Aktuálně se pracuje ve dvou úsecích.

Díky příznivému vývoji počasí se mohla po čtvrt roce znova rozběhnout rekonstrukce dálnice D1. Přípravné práce v úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. - 162. kilometr) začaly již ve čtvrtek 5. března, a ve stejném duchu se nyní pokračuje také mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104. - 112. kilometr). Podle serveru Aktuálně.cz by se mělo letos začít pracovat na dalších třech úsecích (celkem je rekonstrukce rozdělená na 21 úseků), prozatím však nepodařilo dokončit výběrová řízení na zhotovitele.

V souvislosti se znovuobnovením rekonstrukce dálniční tepny se rozrůstá snaha ministra doprava Dana Ťoka o její urychlení. Jak jsme uvedli již dříve, zazněl návrh o práci sedm dní v týdnu, 24 hodin denně. Ministerstvo by také chtělo, aby se průjezdy opravovaným úseky řidičům co nejvíce ulehčily.

Trochu paradoxním řešením by mělo být zvýšení počtu uzavírek, a zároveň rozšíření pruhů, kterými budou auta projíždět. Podle informací ČTK by pomohlo zúžení středového dělícího pásu, kde už ale ani teď není lidově řečeno k hnutí. Středem dálnice je navíc vedeno odvodňovací potrubí a telekomunikační kabel.

Rozšíření dálnice středového dělícího pásu by spočívalo v rozbití starého cementobetonového krytu, navezení jemné drti do oblasti svodidel a potažení vrstvou asfaltu. Návrh již dříve vznesl podnikatel Radim Jančura. Ocelová svodidla by nahradily betonové zábrany, které jsou podle Ťoka z bezpečnostního hlediska plně vyhovující. Tím by se samozřejmě ušetřila trocha dosud nevyužitého prostoru, zároveň by ale vznikly vícenáklady kvůli vytvoření povrchu.

Vstoupit do diskuze (4)