Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na dálnici D1 se už zase pracuje, Ťok přemýšlí, jak rekonstrukci urychlit

Jan Mička
Diskuze (4)
Po zimní přestávce se rozbíhají opravy na dálnici D1. Aktuálně se pracuje ve dvou úsecích.

Díky příznivému vývoji počasí se mohla po čtvrt roce znova rozběhnout rekonstrukce dálnice D1. Přípravné práce v úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. - 162. kilometr) začaly již ve čtvrtek 5. března, a ve stejném duchu se nyní pokračuje také mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104. - 112. kilometr). Podle serveru Aktuálně.cz by se mělo letos začít pracovat na dalších třech úsecích (celkem je rekonstrukce rozdělená na 21 úseků), prozatím však nepodařilo dokončit výběrová řízení na zhotovitele.

V souvislosti se znovuobnovením rekonstrukce dálniční tepny se rozrůstá snaha ministra doprava Dana Ťoka o její urychlení. Jak jsme uvedli již dříve, zazněl návrh o práci sedm dní v týdnu, 24 hodin denně. Ministerstvo by také chtělo, aby se průjezdy opravovaným úseky řidičům co nejvíce ulehčily.

Trochu paradoxním řešením by mělo být zvýšení počtu uzavírek, a zároveň rozšíření pruhů, kterými budou auta projíždět. Podle informací ČTK by pomohlo zúžení středového dělícího pásu, kde už ale ani teď není lidově řečeno k hnutí. Středem dálnice je navíc vedeno odvodňovací potrubí a telekomunikační kabel.

Rozšíření dálnice středového dělícího pásu by spočívalo v rozbití starého cementobetonového krytu, navezení jemné drti do oblasti svodidel a potažení vrstvou asfaltu. Návrh již dříve vznesl podnikatel Radim Jančura. Ocelová svodidla by nahradily betonové zábrany, které jsou podle Ťoka z bezpečnostního hlediska plně vyhovující. Tím by se samozřejmě ušetřila trocha dosud nevyužitého prostoru, zároveň by ale vznikly vícenáklady kvůli vytvoření povrchu.

Jan Mička
Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2015 10:35
Re: Prace kvapna, malo platna
Ale von se ten návrh objevil už před 15 lety. Nebo dokonce i dřív! Jen na to doslova všichni kašlali
20. 3. 2015 10:14
Re: Prace kvapna, malo platna
S tim, ze se nedalo cekat s opravou D1 bych tak uplne nesouhlasil. Jednak nejhorsi betonova cast uz byla skoro v maximalnim rozpadu a dale se uz nezhorsovala a jednak nektere casti se nemuseli opravovat vubec, napriklad cast hned za Prahou, ktera byla spickova a stejne ji delaji znovu.
20. 3. 2015 09:46
Re: Prace kvapna, malo platna
Souhlas. Tento návrh se objevil již před 5 roky. Jenomže to už bylo pozdě. R35 se měla začít stavět před 15 léty. Pak by to časově vyšlo. S opravou D1 se už déle nedalo čekat.
20. 3. 2015 08:46
Prace kvapna, malo platna
Problemem neni delka opravy, ta je celkem standardni, protoze opravit 200 km dalnice proste nejakou dobu trva. Problemem je, ze je D1 naprosto nenahraditelnou komunikaci pro dopravu v CR. Kdyby se postavilo propojeni z Hradce na Moravu pred zapocetim rekonstrukce, tak se ted nemusely vymyslet silene napady jak zrychlovat opravu, protoze polovina provozu mohla ject pres Hradec a zbytek by se vesel i na zuzenou opravovanou D1.