Na dálnici D1 se už zase pracuje, Ťok přemýšlí, jak rekonstrukci urychlit
Díky příznivému vývoji počasí se mohla po čtvrt roce znova rozběhnout rekonstrukce dálnice D1. Přípravné práce v úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. - 162. kilometr) začaly již ve čtvrtek 5. března, a ve stejném duchu se nyní pokračuje také mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104. - 112. kilometr). Podle serveru Aktuálně.cz by se mělo letos začít pracovat na dalších třech úsecích (celkem je rekonstrukce rozdělená na 21 úseků), prozatím však nepodařilo dokončit výběrová řízení na zhotovitele.
V souvislosti se znovuobnovením rekonstrukce dálniční tepny se rozrůstá snaha ministra doprava Dana Ťoka o její urychlení. Jak jsme uvedli již dříve, zazněl návrh o práci sedm dní v týdnu, 24 hodin denně. Ministerstvo by také chtělo, aby se průjezdy opravovaným úseky řidičům co nejvíce ulehčily.
Trochu paradoxním řešením by mělo být zvýšení počtu uzavírek, a zároveň rozšíření pruhů, kterými budou auta projíždět. Podle informací ČTK by pomohlo zúžení středového dělícího pásu, kde už ale ani teď není lidově řečeno k hnutí. Středem dálnice je navíc vedeno odvodňovací potrubí a telekomunikační kabel.
Rozšíření dálnice středového dělícího pásu by spočívalo v rozbití starého cementobetonového krytu, navezení jemné drti do oblasti svodidel a potažení vrstvou asfaltu. Návrh již dříve vznesl podnikatel Radim Jančura. Ocelová svodidla by nahradily betonové zábrany, které jsou podle Ťoka z bezpečnostního hlediska plně vyhovující. Tím by se samozřejmě ušetřila trocha dosud nevyužitého prostoru, zároveň by ale vznikly vícenáklady kvůli vytvoření povrchu.