Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je extrémně vzácný sedan Bugatti, jeden ze tří existujících kusů

Jan Zajíc
Diskuze (3)

V roce 1993 automobilka Bugatti na autosalon do Ženevy přivezla studii sedanu, kterou pro ni navrhl známý designér Giorgetto Giugiaro ze studia Italdesign. 

Bugatti v té době vlastnil italský podnikatel Romano Artioli. Ten toužil zákazníkům nabídnout nejrychlejší sedan světa, proto si od společnosti Italdesign vyžádal návrh limuzíny, která by kombinovala vlastnosti sportovního modelu EB 110 s designovými prvky odkazujícími na slavné "bugattky" historie.

A tak se na autě objevilo například dělené zadní okno, dostalo se na nezvyklá kola a nechyběla ani jakási "páteř" táhnoucí se středem karoserie. Designéři se údajně inspirovali vozy jako Bugatti Type 57 SC Atlantic, Tipo 55 nebo Tipo 32. Zmíněné ráfky vycházejí z kol Bugatti Royale.

Více než pět metrů dlouhá limuzína měla hliníkovou karoserii, šasi bylo vyrobeno z uhlíkových vláken. Do výroby se počítalo s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 335 kW, manuální převodovkou a s pohonem všech kol. Zrychlení z klidu na stovku mělo zabrat 4,3 sekundy a sedan se měl rozjet až na 300 km/h.

Plánovaná produkce se však nakonec bohužel nerozeběhla, a to kvůli tomu, že automobilka v roce 1995 zbankrotovala. Do té doby stačil vzniknout zřejmě jen prototyp u Italdesignu (firma ho vlastní dodnes). Část aktiv Bugatti však následně odkoupil podnikatel Gildo Pallanca Pastor, který se dostal i k jednomu nedodělanému EB 112 a především k potřebným dílům a součástem. Pastorova tak firma v roce 1998 mohla alespoň dva exempláře dodělat. Podle dostupných informací tak celkem existují pouhé tři kusy.

A právě jeden z nich, stroj s číslem šasi #39002, je aktuálně k mání v Německu. Prodejce tvrdí, že tohle auto je jediné, jehož montáž začala ještě ve fabrice Bugatti.

Vůz si v dubnu roku 1993 objednal švýcarský dovozce Bugatti Chevalley, který se ho dočkal po téměř sedmi letech - v roce 2000. Sedan dorazil s karoserií v tmavém antracitovém laku a s černým interiérem. Registrován byl až v roce 2003.

Protože jde o velkou vzácnost, asi vás nepřekvapí, že limuzína dosud nenajezdila ani čtyři tisíce kilometrů. Prodejce také zmiňuje kompletní funkčnost. Zato ale neprozrazuje cenu, je však zřejmé, že bude požadovat vysokou částku.

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Emel
2. 12. 2021 11:32
Re: I mistr tesař
Je vidět, jak v té době byl problém dát na auto pořádný kola, i v týhle třídě. 255/55 R17, blah. Když už se udělá takhle "barokní" karoserie, tak by se to dneska zachránilo nějakejma 20", na kterejch by to nevypadalo tak tlustě.
Nebo jestli to prostě mělo být retro a i tímhle se odkazovat na nějaké Royale?
1. 12. 2021 21:56
Re: I mistr tesař
No, je to trochu obrastené slaninou, ale kone pod kapotou to určite zvládajú. &inak sila, ako ten čas letí, zanedlho bude mať ten voz 30 rokov.
Avatar - Stejsn
1. 12. 2021 20:02
I mistr tesař
se někdy utne a nemyslím si, že na tenhle svůj designový výtvor byl Giugiaro zrovna moc hrdý...