Na prodej je extrémně vzácný sedan Bugatti, jeden ze tří existujících kusů
V roce 1993 automobilka Bugatti na autosalon do Ženevy přivezla studii sedanu, kterou pro ni navrhl známý designér Giorgetto Giugiaro ze studia Italdesign.
Bugatti v té době vlastnil italský podnikatel Romano Artioli. Ten toužil zákazníkům nabídnout nejrychlejší sedan světa, proto si od společnosti Italdesign vyžádal návrh limuzíny, která by kombinovala vlastnosti sportovního modelu EB 110 s designovými prvky odkazujícími na slavné "bugattky" historie.
A tak se na autě objevilo například dělené zadní okno, dostalo se na nezvyklá kola a nechyběla ani jakási "páteř" táhnoucí se středem karoserie. Designéři se údajně inspirovali vozy jako Bugatti Type 57 SC Atlantic, Tipo 55 nebo Tipo 32. Zmíněné ráfky vycházejí z kol Bugatti Royale.
Více než pět metrů dlouhá limuzína měla hliníkovou karoserii, šasi bylo vyrobeno z uhlíkových vláken. Do výroby se počítalo s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 335 kW, manuální převodovkou a s pohonem všech kol. Zrychlení z klidu na stovku mělo zabrat 4,3 sekundy a sedan se měl rozjet až na 300 km/h.
Plánovaná produkce se však nakonec bohužel nerozeběhla, a to kvůli tomu, že automobilka v roce 1995 zbankrotovala. Do té doby stačil vzniknout zřejmě jen prototyp u Italdesignu (firma ho vlastní dodnes). Část aktiv Bugatti však následně odkoupil podnikatel Gildo Pallanca Pastor, který se dostal i k jednomu nedodělanému EB 112 a především k potřebným dílům a součástem. Pastorova tak firma v roce 1998 mohla alespoň dva exempláře dodělat. Podle dostupných informací tak celkem existují pouhé tři kusy.
A právě jeden z nich, stroj s číslem šasi #39002, je aktuálně k mání v Německu. Prodejce tvrdí, že tohle auto je jediné, jehož montáž začala ještě ve fabrice Bugatti.
Vůz si v dubnu roku 1993 objednal švýcarský dovozce Bugatti Chevalley, který se ho dočkal po téměř sedmi letech - v roce 2000. Sedan dorazil s karoserií v tmavém antracitovém laku a s černým interiérem. Registrován byl až v roce 2003.
Protože jde o velkou vzácnost, asi vás nepřekvapí, že limuzína dosud nenajezdila ani čtyři tisíce kilometrů. Prodejce také zmiňuje kompletní funkčnost. Zato ale neprozrazuje cenu, je však zřejmé, že bude požadovat vysokou částku.