Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti ukázalo dosud utajované koncepty. Není škoda, že z nich nevznikla produkční auta?

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Bugatti nepatří mezi automobilky, které bez ustání chrlí nové a nové modely, naopak. Přesto i tahle společnost pochopitelně o novinkách a rozšíření nabídky usilovně přemýšlí.

Úvahy o nových modelech se částečně odráží v designových konceptech. A právě tři takové se Bugatti rozhodlo ukázat světu.

Zajímavé na tom je, že jde o starší studie, které automobilka připravila, ale z různých důvodů nakonec veřejnosti neprezentovala. Začněme tím nejstarším.

Bugatti Veyron Barchetta

Koncept červeného speedsteru Bugatti postavilo v roce 2008 a jak napovídá název, otevřený vůz se zvláštně tvarovaným čelním sklem vycházel z modelu Veyron, konkrétně z targy Grand Sport Vitesse. Navrhl ho Achim Anscheidt.

V roce 2008 ovšem také dorazila hospodářská krize, která zřejmě společně s vývojem interní politiky znamenala, že zůstalo jen u utajované studie.

Možná se teď nabízí otázka, jestli by se Bugatti nemohlo k projektu speedsteru vrátit vytvořením takové verze modelu Chiron. Bohužel to prý není možné, šasi Chironu totiž údajně nebylo vyvinuto tak, aby na jeho základě mohl vzniknout otevřený automobil.

Bugatti Atlantic

Moderní interpretaci legendárního modelu Type 57 Atlantic z roku 1936 Bugatti přichystalo na přehlídku Pebble Beach v roce 2015. Jenže protože chvíli předtím vypukla aféra Dieselgate, která se týkala koncernu Volkswagen, nakonec automobilka vůz neukázala.

Přitom na jeho designu a výrobě strávila rok a půl. Zvláštní je, že Bugatti o novém Atlanticu uvažovalo nejen jako o kupé s vzhůru výklopnými dveřmi, ale také jako o roadsteru. A zvažovalo, že v případě sériové výroby by pod přední kapotu schovalo na poměry značky malý motor, zřejmě jen dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec. Ve hře bylo také elektrické pohonné ústrojí.

Nově uvolněné fotografie ukazují, že koncept byl dotažený do detailu - i v případě interiéru. Možná jste si také všimli, že vůz dostal některé designové prvky, které se později objevily na modelu Chiron.

Bugatti W16 GT “Rembrandt”

Tak takhle by to asi vypadalo, kdyby se teď Bugatti rozhodlo vyrábět luxusní GT s motorem ukrytým (tedy částečně ukrytým) pod přední kapotou. A rovnou s tím jediným, který má v nabídce, tedy s osmilitrovým, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaným šestnáctiválcem z modelu Chiron.

Na voze se také objevují některé designové prvky, které jsme si mohli prohlédnout na jedinečném - a pozdějším - Bugatti La Voiture Noire, nejdražším novém automobilu na světě.

Celkově je design pozoruhodný, Rembrandt zaujme především zajímavě řešenou střechou a úzkými okny.

Tak co myslíte? Není škoda, že to některý z těchto konceptů nedotáhl do výroby?

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - JirkaV8
19. 2. 2020 10:01
Re: Bugatti
Chtělo to GALLIBIER :-!
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2020 09:11
Bugatti
Myslím, že to škoda není. Období zážehového spalovacího motoru již patří jen muzeální expozice.