Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je první BMW s pohonem všech kol. A je jako nové, najezdilo jen 508 km

Jan Zajíc Jan Zajíc 14. 4. 2020 • 21:58
24
4
Zobrazit náhledy (24)
BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986) BMW 325iX (1986)

Dnes můžete mít skoro všechny modely BMW i s pohonem všech kol. Víte ale, který bavorák nabídl čtyřkolku jako první?

Byla to jedna verze BMW řady 3 generace E30, kterou německá automobilka uvedla na trh v roce 1985 pod označením 325i Allrad, ovšem krátce na to ji přejmenovala na 325iX. Písmeno X zůstalo symbolem vozů BMW s pohonem všech kol dodnes.

Zpočátku byla čtyřkolka k dispozici pouze pro dvou- a čtyřdveřové sedany, v roce 1988 došlo také na kombík.

Pod kapotou se ukrýval řadový dvouapůllitrový šestiválec s výkonem 126 kW, síla byla přenášena na obě nápravy v poměru 37:63. Upřednostňována tedy byla zadní náprava. O optimální trakci se staraly samosvorný diferenciál, viskózní zámky a vhodně nastavený stálý převod.

Od klasického provedení se "Xko" na pohled odlišovalo lehce vytaženými blatníky a většími prahy.

V historii nejen automobilky BMW je E30 325iX tedy docela důležité auto. A pro jednoho dánského sběratele bylo dokonce zajímavé tak moc, že si jedno koupil a okamžitě zařadil do své sbírky, v níž se postupem let objevily takové skvosty jako McLaren P1 GTR či Ferrari Enzo, F50 nebo 512. S většinou aut se přitom nejezdilo. To je případ i bavoráku, který od roku 1986 stihl jen 508 km.

Nedávno se stříbrný tudor společně s ostatními stroji z dánské sbírky dostal k britskému prodejci vzácných vozů SuperVettura, který jej zařadil do nabídky automobilů na prodej.

Po přesunu do Velké Británie prý trojka prošla důkladnou kontrolou, dostala novou baterii a nový olej. Stále však stojí na původních pneumatikách. Drobnou zajímavostí jsou směrovky na předních blatnicích - tehdy šlo o prvek na přání.

Jestli se vám tohle prakticky nové a nejeté BMW 325iX líbí, určitě vás zajímá cena. Není nízká - prodejce žádá 40 tisíc liber, což je asi 1,23 milionu korun. Bez daně.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
15. 4. 2020 14:03
Re: Nádhera
Sedanu zvýšení a nástavce moc nesluší, ale v kombíku to bylo moc pěkné auto. Když si člověk uvědomí, že outback se objevil až za deset let a leone v kombíku vypadalo jak krabice od bot, tak tohle byla praktická stylovka jedna báseň. :-)
https://www.reezocar.com/…DE280057576.html
Avatar - Dinar
15. 4. 2020 13:58
???
"Nedávno se stříbrný tudor..." Proč tudor?
14. 4. 2020 23:13
Re: Nádhera
Krásný ve smyslu super zachovalý, to beru. Ale jinak to kvůli těm nástavcům blatníků a prahů byla ta nejškaredější E30 ze všech... ;-\
Avatar - lyon667
14. 4. 2020 20:13
Nádhera
Krásný kousek. iXo bylo super, hlavně v zimě. :-) Netrpělo problémem s trakcí jako ostatní třicítky, přesto s ním byla zábava.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku