Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je unikátní sporťák s naftovým motorem uprostřed. Existuje jediný kus

Jan Zajíc Jan Zajíc 11. 4. 2022 • 22:38
49
1
Zobrazit náhledy (49)
Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara Bizzarrini Kjara

Sportovní auto se vznětovým motorem je z mnoha důvodů velice vzácný úkaz. A co teprve, když má ten diesel navíc uložen uprostřed.

Právě sporťák s naftovou jednotkou umístěnou za dvojicí sedadel v roce 2000 představila na turínském autosalonu společnost Scuderia Bizzarrini známého italského inženýra jménem Giotto Bizzarrini, chlapíka, který dříve pracoval pro automobilky Ferrari, Iso, Lamborghini či Alfa Romeo.

Bizzarrini dvoumístný otevřený sportovní vůz, pojmenovaný Kjara, prezentoval ve formě funkčního konceptu či prototypu. Stroj měl představovat možnou cestu pro sporťáky budoucnosti.

Proto ho poháněl nejen vznětový motor, ale také rovnou čtyři elektromotory. Podle dostupných informací Kjara představovala paralelní hybrid, přičemž elektrická součást ústrojí poskytovala výkon 40 kW.

Srdcem soustavy byl ovšem už zmíněný diesel, Bizzarrini konkrétně sáhl po řadovém pětiválci JTD o objemu 2,4 litru z Lancie (znám je ovšem také z vozů značky Alfa Romeo. Nechyběla manuální převodovka.

Bohužel nevíme, jaký celkový výkon hybridní ústrojí poskytovalo, dochovala se však informace o schopnosti zrychlit z klidu na stovku za 6,3 sekundy a maximální rychlosti 205 km/h. A jak asi tušíte, výrobce v souvislosti s diesel-hybridní soustavou zdůrazňoval efektivitu a úspornost.

Kromě techniky však Kjara zaujala také designem, částečně klínovitým a poměrně minimalistickým. Úsporně a jednoduše pak vyhlížel i interiér.

Jestli se vám neobvyklý sporťák s naftovým motorem uprostřed líbí, pak by vás mohlo zajímat, že jediný vyrobený kus, tedy právě onen turínský koncept, je momentálně k mání.

Prodejce přitom zdůrazňuje, že stav není stoprocentní. Kromě kosmetických záležitostí zmiňuje odpojenou elektrickou část hybridního systému, Kjara tak nyní funguje jen jako diesel. Cenu, za níž, je vůz k mání, bohužel prodejce neuvádí.

Související články

Témata
12. 4. 2022 16:04
Motor před zadní nápravou a napříč
Hodně takových vznikalo u Bertoneho. Je to zdařilý koncept.