Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Znovuzrozené Bizzarini 5300 GT Corsa se pomalu chystá na silnice

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Vůz, který byl navržen před více jak 50 lety, se pomalu vrací na scénu. Automobilka už se chystá k testování na silnicích.

Společnost Bizzarrini Design, která v roce 2020 po více jak padesáti letech obnovila svou činnost, aktivně pracuje na vývoji svého znovuzrozeného modelu 5300 GT Corsa. Vůz by se nyní měl nacházet ve velmi pokročilé fázi testování, ve které se podívá i na veřejné silnice, a s jeho výrobou by se mělo začít údajně ještě letos.

O návratu společnosti už jsme sice psali v roce 2020, přesto v rychlosti připomeňme, že společnost Bizzarrini byla založena stejnojmenným italským automobilovým inženýrem, který v minulosti pracoval na vývoji Ferrari 250 GTO a následně se podílel také na vývoji motoru Lamborghini V12, využívaném ještě v modelu Murciélago.

Následně Giotto Bizzarrini pracoval pro společnost Iso Rivolta, po neshodách z ní však odešel a založil si vlastní automobilku, která měla za cíl konkurovat modelům jeho předchozích zaměstnavatelů. A to zejména a závodních okruzích, včetně čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Nejznámějším modelem společnosti se stalo právě Bizzarrini 5300 GT, vyráběné mezi lety 1964-1968, které vycházelo z konceptu modelu Iso Grifo, za kterým ovšem stál rovněž Bizzarrini. Vůz byl osazen 5,4litrovým motorem Chevrolet V8 pod přední kapotou a výkon 272 kW putoval přes čtyřstupňovou manuální převodovku BorgWarner na zadní kola.

Video se připravuje ...

Vůz se zúčastnil v roce 1965 závodů v Le Mans, kde zvítězil ve své kategorii pětilitrových vozů a celkem si dojel pro deváté místo. Dohromady bylo vyrobeno 133 vozidel, přičemž většinu tvořily elegantní kupé, část ovšem dostala také otevřenou karoserii.

Techniku moderních vozů Bizzarrini 5300 GT Corsa sice prozatím neznáme, společnost se však chce ve velkém držet původních nákresů a postupů (včetně nabídnutí stejné výrazně červené barvy). Pod kapotou by se tak opět měl objevit 5,4 litrový motor V8, doplněný o karburátory Weber, jehož výkon by se mohl pohybovat až kolem 400 koní.

Navzdory důrazu na tradice ovšem společnost počítá také se zakomponováním moderních prvků a postupů. Nebude tedy chybět moderní bezpečnostní výbava, včetně pořádného rámu, a karoserie prototypu byla vyvíjena z karbonu. Společnost ale počítá i s laminátovou karoserií, splňující podmínky Fia.

Novodobé Bizzarrini 5300 GT Corsa vznikne v počtu rovných čtyřiadvaceti kusů a každý dostane své specifické číslo šasi. Vyvíjený a testovaný prototyp má zatím šasi číslo 000. Výroba by se pak podle některých zdrojů mohla rozběhnout ještě letos, nicméně při náročnosti podobných projektů nechceme zbytečně předbíhat.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme