Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je úžasně zachovalý sleeper z 90. let, VW Vento VR6 po německém důchodci

Jan Zajíc Jan Zajíc 19. 11. 2021 • 08:28
27
7
Zobrazit náhledy (27)
Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6 Volkswagen Vento VR6

Jestli máte rádi auta devadesátých let, pak by se vám měl líbit tenhle Volkswagen Vento.

Klasický sedan se stupňovitou zádí byl odvozen od Golfu třetí generace a vyráběl se v letech 1992 až 1999. A stejně jako Golf existoval samozřejmě v mnoha motorizacích. Tu vrcholnou představovalo provedení VR6 se zážehovým šestiválcem o objemu 2,8 litru.

Volkswagen tento svůj první šestiválec uvedl na trh v roce 1991. Vzhledem k potřebě umístit jej napříč i pod kapotu právě kompaktního Golfu třetí generace a jeho derivátů zvolili tvůrci neobvyklé uspořádání s velmi úzkým rozevřením řad válců 15 stupňů.

Válce tak byly v bloku uspořádány "cik-cak". Z hlediska výrobních nákladů bylo důležité, že takto uspořádanému motoru stačí pouze jedna hlava - na rozdíl od vidlicových agregátů, které potřebují dvě.

První provedení motoru VR6 se nejprve dostalo pod kapoty modelů Passat a Corrado, brzy následovaly také typy Golf a Vento.

V Golfu a Ventu jednotka poskytovala maximální výkon 129 kW (někdy se objevuje také 128 kW) při 5800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 235 N.m při 4200 min-1.

Uvádí se, že Golf s tímto motorem akceleroval z klidu na stovku za 7,5 sekundy a rozjel se až na 240 km/h. Vento by na tom mělo být podobně.

A právě jedno Vento s motorem VR6, doplněným o pětistupňovou manuální převodovku, se objevilo na prodej v Německu. To samo o sobě by možná nebylo až tak zajímavé, jenže tento vůz, registrovaný v roce 1993, také zaujme velice nízkým nájezdem. Za sebou ještě nemá ani 16 tisíc kilometrů.

Prodejce ostatně láká na výjimečně zachovalý stav, přičemž fotky naznačují, že by tomu tak opravdu mohlo být. Auto je prý po prvním majiteli, narozeným dokonce v roce 1933, a nechybí kompletní servisní historie.

Devadesátá léta pak přímo křičí z barevné kombinace: karoserie dostala fialovou metalízu, uvnitř najdeme pestře čalouněné sedačky. Výbava zahrnuje například elektrické ovládání oken, klimatizaci, střešní okno, palubní počítač, centrální zamykání nebo rádio. Sedan stojí na 15palcových kolech BBS.

A cena? Vento VR6 je k mání za 24.990 eur, což je v přepočtu asi 530 tisíc korun.

Související články

Témata
26. 11. 2021 20:59
Re: Krása
Za mna aj e46
Avatar - speedfred
20. 11. 2021 23:56
Máme
tu jedného kolegu dôchodcu ktorý rád podobné autá a za 5 rokov najazdí čo ja za 1,5 mesiaca :-[]
Prepáč ale musel som a i tak klobúk dolu pred dalším nákupom.
Avatar - Amaterasu
20. 11. 2021 18:22
Re: Krása
Když starý časy a 6 válců tak snad možná https://www.garaz.cz/…ch-hlav-21007176
Avatar - VDC
20. 11. 2021 15:17
....
Sranec. Kdyby to bylo aspoň Corrado, ale Vento je symbol taxikáře a navíc je hnusný, i kdyby mělo V8.
Avatar - Beefcake
20. 11. 2021 11:08
Re: Krása
Tak tomu ver, ze nie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud