Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je zvláštní verze Lady Samara. Kříženec pick-upu a kabria vznikal v Německu

Jan Zajíc Jan Zajíc 16. 2. 2022 • 03:13
11
3
Zobrazit náhledy (11)
Lada Samara Fun Lada Samara Fun Lada Samara Fun Lada Samara Fun Lada Samara Fun Lada Samara Fun

Lada Samara je vcelku nezajímavý a možná už trochu pozapomenutý model ruské automobilky AvtoVAZ. V české inzerci jsme ale našli jeden kousek, který vypadá velice neobvykle.

Jde totiž o vůz známý jako Samara Fun, Samara Taiga nebo Bohse Safari, který na začátku 90. let vznikal v Německu. Z třídveřového hatchbacku ho stavěla společnost Bohse Automobilbau sídlící v obci Dörpen na severozápadě země. Firmu vedl Johann Bohse.

Úpravce na autě nechal vše až po B sloupek, za ním ale odstranil střechu a část karoserie, nad zadní sedadla umístil textilní skládací střechu, výztužný oblouk a úplně dozadu přidal plastový kryt zavazadlového prostoru.

Výsledkem bylo opravdu zvláštní vozidlo, které vypadalo jako jakýsi kříženec kabrioletu a pick-upu. Podle dostupných informací společnost Bohse Automobilbau v tomto duchu upravila snad až dva tisíce exemplářů.

A právě jedno Safari jsme našli v české inzerci, i když samotné auto se nachází na Slovensku. Lada s karoserií v šedé metalíze byla vyrobena roku 1991 a za sebou má necelých 82 tisíc kilometrů.

O pohon se stará 1,3litrový zážehový čtyřválec o výkonu 48 kW, spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Podle prodejce je vůz plně pojízdný. Cena činí 215 tisíc korun. Tak co si o neobvyklé Samaře myslíte?

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
17. 2. 2022 09:35
Re: Bohse
jj,od Bohse je to tady toho víc, v čr a sr minimálně 4 ks, možná i víc...
Avatar - Stejsn
17. 2. 2022 08:47
Bohse
Bohse dělal příšerný zjevy a jeho Aeurostar je jedno z nejhnusnějších aut vůbec. Taky se tu o něm psalo už. https://www.auto.cz/…zove-auto-133452 Takový typický východoněmecký eklhafty.
16. 2. 2022 22:33
Samara měla ve srovnání...
...s Favoritem pro přestavbu na Cabrio jednu zásadní výhodu - existenci třídveřové verze, tedy s dlouhými bočními dveřmi. Druhá zásadní výhoda byla existence vrcholné motorizace 1,5 l. Naopak jí ale chyběl kombík a až do velkémodernizace i otáčkoměr.
Články odjinud