Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na riziko střetu tramvaje s chodcem upozorňuje kampaň „Neskákej mi pod kola“

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID se prostřednictvím kampaně „Neskákej mi pod kola“ snaží připomenout, že tramvaj má přednost nejen na přechodu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s BESIP, Policií ČR a ROPID pokračuje v kampani „Neskákej mi pod kola!“ a nově ji doplňují lidské siluety nastříkané na místech v Praze s častým rizikem střetu tramvaje s chodcem.

Loňská statistika počtu úmrtí způsobených střetem tramvaje a chodce v Praze uvádí, že zbytečně vyhaslo osm lidských životů. Proto se Dopravní podnik rozhodl letos na jaře v komunikaci přitvrdit. Vyslal do ulic preventivní tramvaj, která cestujícím dennodenně připomíná, že nepozornost v silničním provozu je může stát život.

Nástřik obrysů těl zvolil DPP jako další rozšíření kampaně, která na problém upozorňuje. Tradiční způsoby komunikace se totiž dříve ukázaly jako neúčinné. Účastníci silničního provozu si totiž mnohdy stále neuvědomují, že tramvaj má na přechodu pro chodce přednost.

Místa nástřiku siluet DPP zvolil podle četnosti chodců a vysoké frekvence jejich přebíhání tramvajového svršku. Jsou to tyto lokality: I. P. Pavlova, Karlovo náměstí – jižně od Spálené, Palackého náměstí, Národní třída, Staroměstská, Malostranská, Palmovka – ve směru na Krejcárek, Flora – východně od zastávky, Želivského, Hradčanská – obě strany, Masarykovo nádraží, Dvorce, Anděl – v ulici Nádražní.

Ze strany Dopravního podniku se ale nejedná o plané strašení občanů a návštěvníků hlavního města. Petr Hloch, vedoucí jednotky Provoz Tramvaje, uvedl, že jen za loňský rok došlo k 104 střetům tramvaje s chodcem a dramatické slogany, polep tramvaje a nyní i nástřik siluet jsou proto zcela na místě.

Nejčastější chyby chodců ve vztahu k tramvajím, které často mívají fatální následky, jsou například nedání přednosti tramvaji na přechodu pro chodce, přecházení těsně před tramvají, nahlížení do protisměru za tramvají nebo vstoupení do cesty rozjíždějící se tramvaji. Samostatnou kapitolou jsou chodci se sluchátky na uších, kvůli kterým neslyší přijíždějící tramvaj a nedokáží tak včas reagovat na nebezpečí. Dále chodci, kteří se i během přecházení nadále věnují displeji svého mobilu místo provozu kolem sebe.

Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme