Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na silnice míří 911 inspirovaná rallyeovou skupinou B. A je to pecka!

Filip Melich
Diskuze (0)

Jeden restomod za druhým nyní doplňuje Porsche 911 inspirované rallyeovou skupinou B. Za jeho výrobou stojí firma, která tehdy pomáhala Porsche s rallyeovými speciály.

Poslední dobou se nám s těmi restomody Porsche 911 nějak roztrhl pytel, že? A protože jich je tolik a ani jeden nepatří nám, pochopitelně nás to začíná rozčilovat. Přemýšleli jsme proto, zda o tomhle nejnovějším kousku vůbec psát, ale nešlo odolat. Opět totiž jde o skutečnou specialitku.

Za tímhle kouskem stojí stejná společnost, jaká postavila restomod 911K vážící 850 kilogramů a točící 11.000 ot/min, o němž jsme psali v minulém týdnu. Zatímco u předchozího kousku šlo především o snížení hmotnosti (takřka) za každou cenu, tentokrát si společnost Tuthill Porsche vzala inspiraci v 911 SC/RS. Že vám to nic neříká? A říká vám něco legendární skupina B (Group B) či polepy s nápisy Rothmans Porsche? Ano, tím se v Tuthill Porsche inspirovali.

Britská firma naštěstí nešla cestou levných kopií polepů. Inspirace spočívá v tom, že výsledné auto má být ideální na dlouhé cesty. Najít vzor inspirace přitom nebylo těžké, protože účast ve skupině B byla jedním z prvních rallyeových programů Porsche, kterého se společnost Tuthill účastnila. Pokud tedy říká, že se nový restomod inspiroval rallyeovým autem skupiny B, nejsou to jen plané marketingové řeči.

Zatímco 911K z minulého týdne byla zaměřena na silniční výkony a nízkou hmotnost, novinka nabídne komfort na dlouhých cestách a pocit z řízení dřívějších Porsche. Richard Tuthill k tomu konkrétně řekl: „Tohle je auto, ve kterém ujede 500 kilometrů za den, a nebudete unavení, ale zároveň by mělo být schopné prolétnout zapomenutou okreskou se stejným pocitem lehkosti, jaký si spojujeme s dřívějšími Porsche 911.

Základem stavby je Porsche 911 generace 964, do něhož byl nainstalován motor z generace 993, ovšem převrtaný z objemu 3,6 litru na 3,8 litru. Výkony plochého šestiválce Tuthill neuvádí, ale síla bude na zadní kola přenášena skrze šestistupňovou manuální převodovku G50. Další změny zahrnují například nové nastavitelné tlumiče typu coil-over, brzdové třmeny vlastní konstrukce nebo 16palcová kola. Mnoho technických informací ale k autu z Tuthill Porsche zatím neuvolnili.

Interiér je podobně precizně zpracovaný, vylepšený a čalouněný. Podle Tuthilla zde za inspiraci posloužil model 911 3.2 Club Sport z konce 80. let. Na dnešní poměry je pochopitelně dost spartánský, přesto se podařilo zabudovat klimatizaci a audiosystém podporující připojení Bluetooth. Podobně jako 911K, i tohle auto bude limitka. Vznikne v pouhých patnácti kusech. Ceny neznáme, ovšem lacino určitě nepořídíte.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme