Na trh přichází další rychlý hatch. Jak si Renault Twingo GT stojí proti konkurenci?
Dva roky po premiéře jsme se v Česku konečně dočkali rychlé verze minihatche z dílny Renaultu. Twingo GT debutovalo v červnu 2016 na tehdejším Festivalu rychlosti v Goodwoodu, na český trh ale přichází až letos. Pohání ho benzinový tříválec s 80 kW a přijde na 342.900 korun.
Nový konkurent takových aut jako Volkswagen Up! GTI nebo Opel Adam S je tak možná nejslabší z těchto mini hot hatchů, zároveň je ale i nejlevnější. Up! GTI se svým litrovým tříválcem o výkonu 85 kW stojí 369.900 korun, Adam S se svým čtyřválcem 1.4 Turbo (110 kW) dokonce na 446.900 korun.
Přitom je nejsilnější Twingo už v základu slušně vybaveno. Nabízí tempomat, přední mlhovky, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, rádio nebo automatickou klimatizaci, tedy vlastně všechno, co v rychlém hatchbacku potřebujete.
Oproti běžným verzím se Twingo GT liší ostřejší vizáží inspirovanou konceptem Twin’Run. Karoserii tak zdobí speciální polepy, vzadu nechybí kulaté koncovky výfuku. Kola jsou 17palcová z lehkých slitin a vnitřek kombinuje čalounění z textilu a umělé kůže. Také Twingo GT si pak v případě zájmu můžete pořídit s plátěnou stahovací střechou, a to za 25.000 korun.
V základu se Twingo GT spoléhá na pětistupňovou manuální převodovku, za příplatek 33.000 korun si však lze pořídit šestistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zvláštností proti jiným Twingům je také snížený a upravený podvozek naladěný specialisty od Renault Sport. Hravému charakteru má pomoci i komunikativní řízení s rychlou odezvou, zatímco protiprokluzový systém byl naladěn tak, aby se zlepšila trakce auta. Už teď se tak těšíme, až se s Twingem GT svezeme! Absolutním výkonem možná nenadchne, s ohledem na vzadu uložený motor by ale mohl nabídnout opravdu zajímavé jízdní schopnosti! A o to jde u tohoto typu aut především...
Renault Twingo GT – srovnání s dalšími rychlými hatchbacky | ||||
Model | Renault Twingo GT | Volkswagen Up! GTI | Abarth 595 | Opel Adam S |
Motor | 0.9 TCe | 1.0 TSI | 1.4 T-Jet | 1.4 Turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 898 | 999 | 1368 | 1364 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 80/5750 | 85/5000-5500 | 107/5500 | 110/5000 |
Točivý moment [N.m/min] | 170/2000 | 200/2000-3500 | 206/3000 | 220/3000-4500 |
Převodovka | 5M (6DS) | 6M | 5M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 182 (182) | 196 | 210 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,6 (10,4) | 8,8 | 7,8 | 8,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,6 (5,8) | 4,8 | 6,0 | 5,9 |
Základní cena [Kč] | 342.900 | 369.900 | 485.000 | 446.900 |