Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na truc puristům? BMW údajně chystá M2 s pohonem všech kol

Marek Bednář
Diskuze (0)

Pohon xDrive by sice přidal hmotnost, ale M2 je pořádně těžká už tak, jak je, takže by to nebyl tak velký rozdíl. Navíc by se otevřel prostor pro instalaci neškrcené verze šestiválce S58, který umí nabídnout i hodně přes 500 koní.

Když se zeptáte fanouška starých sporťáků, jak má vypadat takové auto, řekne vám, že má být malé, lehké a s manuální převodovkou, posílající výkon na zadní kola. Ostrou verzi mnichovské řady 2 dnes člověk těžko označí za malé či lehké auto, protože ani jedním z toho není, ale aspoň nabídne ten manuál a zadní pohon.

I to se automobilka chystá změnit, alespoň dle zdrojů webu BMW Blog. Automobilka se podle nich blíží rozhodnutí, zda uvést na trh BMW M2 s pohonem všech kol xDrive. Podnik se totiž musí orientovat podle hospodářských výsledků víc než podle názoru fanoušků a právě ty údajně hovoří silně ve prospěch verze se čtyřkolkou – M3 a M4 s pohonem xDrive se prodávají velmi dobře.

Video se připravuje ...

Samozřejmou nevýhodou je vyšší hmotnost, ovšem zrovna v případě M2 to už nebude zas tak velký rozdíl. Přídavek pohonu předních kol znamená 50-75 kg navíc a M2 už dnes s automatickou převodovkou, která by byla pro čtyřkolku jedinou volbou, váží 1,8 tuny.

Pohon všech kol by ovšem otevřel řadu možností zejména po stránce výkonu. Vůz by mohl dostat silnější verzi řadového šestiválce S58, takže by místo dnešních 460 koní a 550 Nm nabídl třeba až 510 koní a 650 Nm jako v BMW M4 Competition. Navíc, maxima motoru leží ještě výš, v limitované verzi 3.0 CSL dává 560 koní.

Ostrá dvojka s pohonem všech kol by se samozřejmě poněkud vzdálila ethosu modelů 1 M a starších generací M2, ale BMW v minulosti prokázalo, že dokáže přimět těžká auta se chovat na silnici hezky. Rozhodování automobilky může také ve prospěch této anti-puristické varianty převážit všestrannost, kterou pohon 4x4 nabízí.

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme