Naftové plány Subaru: čtyři i šest válců

Když se řekne Subaru, vybaví si většina fanoušků Imprezu WRX STi, stálý pohon všech kol a zážehový motor boxer s kompaktními rozměry a mohutným výkonem. Těžko si představit Imprezu WRX STi poháněnou jiným agregátem než právě přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem z lehké slitiny a výkonem atakujícím 200 kW. Celý výrobní program stojí výhradně na zážehových motorech, což možná hřeje na srdci skalní příznivce, ale připravuje výrobce alespoň v Evropě o mnoho zákazníků.
Subaru si problém uvědomuje a chce proto rozšířit motorovou paletu nejdříve modelů Impreza a posléze B9 Tribeca o vznětové čtyř a šestiválce s objemem dva a tři litry. Nizozemský server Autoweek spekuluje o možném vývoji plochých vznětových motorů, ale tiskový mluvčí tamějšího Subaru tuto domněnku nepotvrdil. Přiznal nicméně, že Subaru se myšlenkou naftových motorů intenzivně zabývá. Pokud se Subaru nevydá vlastní dieselovou cestou, využije s největší pravděpodobností motory koncernu General Motors.
Za zmínku stojí počínání českého importéra, který zařadil do nabídky úsporné provedení modelu Forester, jenž spaluje kromě benzínu také plyn. V rámci seriálu o LPG, který bude pokračovat, jsme Forester 2.0 X LPG testovali.