Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Náhradní baterie pro Nissan Leaf stojí skoro 5 tisíc liber (172.500 korun)

Aleš Dragoun
Diskuze (71)
Elektromobily jsou sice protěžovány jako auta minimálně zatěžující životní prostředí, ale jejich provoz není zrovna nejlevnější.

Dobře víme, že s bezemisním provozem elektromobilů to není tak horké, jak se na první pohled zdá. Kysličník uhličitý přece do ovzduší vypouštějí zvířata i lidé, silniční vozidla pak nevyjímaje, lhostejno na jejich druhu a pohonu. Dalším problémem je pořizovací cena, hatchbacky nižší střední třídy stojí dvoj- až trojnásobek oproti svým zážehovým a vznětovým kolegům. Síť dobíjecích stanic zatím není úplně dostatečná ani jinde v Evropě, natožpak u nás. A dojezd se pohybuje v reálných podmínkách mezi zhruba 100-140 km, nehledě k číslům dle norem, která udávají výrobci. Pokud jedete po dálnici a využíváte klimatizaci či topení a máte puštěné rádio, je akční rádius pouze dvouciferný.

Jedinou výhodou jsou tak nízké náklady na samotný provoz. Jenže i servis se může prodražit, pokud třeba potřebujete vyměnit baterie. Nissan prodává svůj Leaf s elektromotorem o výkonu 80 kW v České republice aktuálně za 715.300 korun. Na lithium-iontové články o kapacitě 24 kWh dává záruku pět let, avšak omezenou 100.000 km. Je totožná v celé Evropě a měla by stačit, s elektromobilem přece jen nikdo nejezdí dlouhé trasy jako s turbodieselem. Kapacita se však samozřejmě léty a častým dobíjením snižuje, takže co potom, když dojde k jejímu výpadku a záruka už uplynula?

Pak nezbude nic jiného než výměna. Nikde jinde než ve značkovém servisu vám ji pochopitelně neprovedou. Problém je ten, že v Albionu si za ni Nissan účtuje 4.920 liber, tedy 172.500 korun. A to ještě zákazníkům vrací tísícovku (tedy v přepočtu 35 tisíc korun) za starou. U nás za tyto peníze koupíte skoro nové miniauto, případně Dacii v základní výbavě.

Jak se k tomu staví samotná automobilka, respektive její odpovědní zaměstnanci za kanálem La Manche? Naopak velmi pozitivně. Paul O'Neil, manažer Nissan Motor GB pro elektromobily, podle Autocaru řekl: „Nissan očekává, že většina řidičů Leafu nebude nikdy muset vyměnit svou baterii. Nahradili jsme zatím pouze tři z 30 tisíc Leafů prodaných v celé Evropě od uvedení na trh! Máme velkou důvěru v dlouhověkost technologie našich článků, ale jsme rádi, že můžeme poskytnout další záruky rostoucí komunitě majitelů Leafu a rozptýlit tak mýty kolem cen baterií.“

Připomeňme, že Leaf byl zvolen evropským Vozem roku 2011 jako druhý Nissan a čtvrtý japonský automobil v této anketě, další dva tituly patří konkurenční Toyotě.

Aleš Dragoun
Diskuze (71)
9. 12. 2014 17:35
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Milý trumbero. Už v 11:48 jsem ti to psal. Buď tě nezajímají náklady, nebo potřebuješ nutně (ze svého přesvědčení) jezdit na elektriku.

Vzhledem k tomu, že sám počítáš náklady za palivo a na elektromobil nemáš, obě možnosti padají a zůstává ti jen a pouze tvé pokrytectví. Ale neboj, nejsi v tom sám, zde je názorná ukázka skupiny všeználků, kteří nevidí důsledky svých teorií a plácají se stále a jen ve viditelném efektu elektromobilů, bez znalosti následných ekonomických vazeb dnešního světa.
9. 12. 2014 17:24
Re: Minimální zátěž životního prostředi
nechapu proc ses tak agresivni.
doba elektromobilu samozrejme prijde a stat prijde o vyber dani s paliv, resp. z energie z dopravy.
no aco??
tak zavede novy dane, zvedne třeba dph, zavede mytne pro vsechny a ze všech silnic. a platit budes i za popojizdeni po dvorku.
jen za naftu a benzin budes navíc platit ještě spotrebni dan.
trumbero
9. 12. 2014 15:14
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Nějak v těch tvých nesmyslech nevidím, jak chceš vyplnit ztrátu desítek miliard ve státním rozpočtu. Stát z něcěho musí fungovat.

Leda, že by se každoročně zadlužil ještě více. Ale to už ten tvůj mozeček nějak nevidí.
9. 12. 2014 14:44
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Uvědom si, že stát může přicházet o příjmy za PHM a taky že o ně přijde, na tom už se pracuje.
Ten tvůj "stát" představuje totiž stádopapalášů a ti nejsou nenahraditelní. Takže nastane výměna kdy starý se nakopou a přijdou mladý. A mladý nebudou zaprodávat lid ropáckou sračkou [odkaz] kterou ten tvůj "stát" těžce zadlužuje prostý lid, který to z těch umělých daní platí a krmí ho propagandou jak tu ropu nutně potřebuje, protože těch pár zaprodanců potřebuje na svoje bohatýrský žití ty prachy z těch úplatků co od ropáků dostávají ;-)
TAKŽE STÁT NEBUDE CIZÁKŮM CÁLOVAT ZA ROPU TĚŽCE VYDĚLANÝ DEVIZY A LIDI BUDOU JEZDIT NA VLASTNÍ DOMA VYROBENOU ČESKOU ELEKTŘINU [odkaz] [odkaz] A tím pádem NEBUDE se Z LIDÍ ŽDÍMAT TY UMĚLÝ DANĚ Z PHM, PROTOŽE NEBUDE se MUSET PLATIT CIZÁKŮM ZA TEN ROPNEJ SAJRAJT.
A JEŠTĚ NAVÍC se UŠETŘÍ ZA DEGENERUJÍCÍ ZDRAVOTNICTVÍ [odkaz] ;-)
Pochopils, srrrr na ty tvoje brmbrm fára a pude to po dobrým nebo po zlým [odkaz] [odkaz] ;-)
9. 12. 2014 13:56
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Myslim, ze jeste hodne dlouho to tak zustane, maximalne zatlaci EU komise za nekolik let, az zrezne posledni narodni papamobil Octavia 1.9TDI.