Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Náhradní baterie pro Nissan Leaf stojí skoro 5 tisíc liber (172.500 korun)

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 12. 2014 • 17:57
32
71
Zobrazit náhledy (32)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Elektromobily jsou sice protěžovány jako auta minimálně zatěžující životní prostředí, ale jejich provoz není zrovna nejlevnější.

Dobře víme, že s bezemisním provozem elektromobilů to není tak horké, jak se na první pohled zdá. Kysličník uhličitý přece do ovzduší vypouštějí zvířata i lidé, silniční vozidla pak nevyjímaje, lhostejno na jejich druhu a pohonu. Dalším problémem je pořizovací cena, hatchbacky nižší střední třídy stojí dvoj- až trojnásobek oproti svým zážehovým a vznětovým kolegům. Síť dobíjecích stanic zatím není úplně dostatečná ani jinde v Evropě, natožpak u nás. A dojezd se pohybuje v reálných podmínkách mezi zhruba 100-140 km, nehledě k číslům dle norem, která udávají výrobci. Pokud jedete po dálnici a využíváte klimatizaci či topení a máte puštěné rádio, je akční rádius pouze dvouciferný.

Jedinou výhodou jsou tak nízké náklady na samotný provoz. Jenže i servis se může prodražit, pokud třeba potřebujete vyměnit baterie. Nissan prodává svůj Leaf s elektromotorem o výkonu 80 kW v České republice aktuálně za 715.300 korun. Na lithium-iontové články o kapacitě 24 kWh dává záruku pět let, avšak omezenou 100.000 km. Je totožná v celé Evropě a měla by stačit, s elektromobilem přece jen nikdo nejezdí dlouhé trasy jako s turbodieselem. Kapacita se však samozřejmě léty a častým dobíjením snižuje, takže co potom, když dojde k jejímu výpadku a záruka už uplynula?

Pak nezbude nic jiného než výměna. Nikde jinde než ve značkovém servisu vám ji pochopitelně neprovedou. Problém je ten, že v Albionu si za ni Nissan účtuje 4.920 liber, tedy 172.500 korun. A to ještě zákazníkům vrací tísícovku (tedy v přepočtu 35 tisíc korun) za starou. U nás za tyto peníze koupíte skoro nové miniauto, případně Dacii v základní výbavě.

Jak se k tomu staví samotná automobilka, respektive její odpovědní zaměstnanci za kanálem La Manche? Naopak velmi pozitivně. Paul O'Neil, manažer Nissan Motor GB pro elektromobily, podle Autocaru řekl: „Nissan očekává, že většina řidičů Leafu nebude nikdy muset vyměnit svou baterii. Nahradili jsme zatím pouze tři z 30 tisíc Leafů prodaných v celé Evropě od uvedení na trh! Máme velkou důvěru v dlouhověkost technologie našich článků, ale jsme rádi, že můžeme poskytnout další záruky rostoucí komunitě majitelů Leafu a rozptýlit tak mýty kolem cen baterií.“

Připomeňme, že Leaf byl zvolen evropským Vozem roku 2011 jako druhý Nissan a čtvrtý japonský automobil v této anketě, další dva tituly patří konkurenční Toyotě.

Související články

Témata
9. 12. 2014 17:35
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Milý trumbero. Už v 11:48 jsem ti to psal. Buď tě nezajímají náklady, nebo potřebuješ nutně (ze svého přesvědčení) jezdit na elektriku.

Vzhledem k tomu, že sám počítáš náklady za palivo a na elektromobil nemáš, obě možnosti padají a zůstává ti jen a pouze tvé pokrytectví. Ale neboj, nejsi v tom sám, zde je názorná ukázka skupiny všeználků, kteří nevidí důsledky svých teorií a plácají se stále a jen ve viditelném efektu elektromobilů, bez znalosti následných ekonomických vazeb dnešního světa.
9. 12. 2014 17:24
Re: Minimální zátěž životního prostředi
nechapu proc ses tak agresivni.
doba elektromobilu samozrejme prijde a stat prijde o vyber dani s paliv, resp. z energie z dopravy.
no aco??
tak zavede novy dane, zvedne třeba dph, zavede mytne pro vsechny a ze všech silnic. a platit budes i za popojizdeni po dvorku.
jen za naftu a benzin budes navíc platit ještě spotrebni dan.
trumbero
9. 12. 2014 15:14
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Nějak v těch tvých nesmyslech nevidím, jak chceš vyplnit ztrátu desítek miliard ve státním rozpočtu. Stát z něcěho musí fungovat.

Leda, že by se každoročně zadlužil ještě více. Ale to už ten tvůj mozeček nějak nevidí.
9. 12. 2014 14:44
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Uvědom si, že stát může přicházet o příjmy za PHM a taky že o ně přijde, na tom už se pracuje.
Ten tvůj "stát" představuje totiž stádopapalášů a ti nejsou nenahraditelní. Takže nastane výměna kdy starý se nakopou a přijdou mladý. A mladý nebudou zaprodávat lid ropáckou sračkou [odkaz] kterou ten tvůj "stát" těžce zadlužuje prostý lid, který to z těch umělých daní platí a krmí ho propagandou jak tu ropu nutně potřebuje, protože těch pár zaprodanců potřebuje na svoje bohatýrský žití ty prachy z těch úplatků co od ropáků dostávají ;-)
TAKŽE STÁT NEBUDE CIZÁKŮM CÁLOVAT ZA ROPU TĚŽCE VYDĚLANÝ DEVIZY A LIDI BUDOU JEZDIT NA VLASTNÍ DOMA VYROBENOU ČESKOU ELEKTŘINU [odkaz] [odkaz] A tím pádem NEBUDE se Z LIDÍ ŽDÍMAT TY UMĚLÝ DANĚ Z PHM, PROTOŽE NEBUDE se MUSET PLATIT CIZÁKŮM ZA TEN ROPNEJ SAJRAJT.
A JEŠTĚ NAVÍC se UŠETŘÍ ZA DEGENERUJÍCÍ ZDRAVOTNICTVÍ [odkaz] ;-)
Pochopils, srrrr na ty tvoje brmbrm fára a pude to po dobrým nebo po zlým [odkaz] [odkaz] ;-)
9. 12. 2014 13:56
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Myslim, ze jeste hodne dlouho to tak zustane, maximalne zatlaci EU komise za nekolik let, az zrezne posledni narodni papamobil Octavia 1.9TDI.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku