Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zájem o Teslu Semi je velký. UPS objednalo 125 náklaďáků, Pepsi 100

David Bureš
Diskuze (26)
Kritici Tesly tvrdili, že o připravovaný náklaďák s elektrickým pohonem nebude zájem. Objednávky od velkých firem ale naznačují opak.

Tesla míří do dalšího segmentu. Po elektrickém sporťáku, elektrickém luxusním voze, SUV a voze střední třídy připravuje nákladní vůz s elektrickým pohonem. Po listopadové premiéře konceptu tohoto vozidla, Tesla Semi, automobilka už sčítá objednávky. A je jich zatím hodně!

Už na začátku prosince vyšlo najevo, že největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev si objednal 40 vozidel Tesla Semi. Nyní pak následují ještě větší objednávky. Výrobce nápojů PepsiCo si objednal rovnou stovku automobilů, kurýrní společnost United Parcel Service (UPS) pak dokonce 125 vozidel, což je zatím největší objednávka.

Celkem má Tesla asi 410 známých objednávek na model Semi. Vedle zmíněných společností mají o vůz zájem také prodejny Walmart, transportní společnost J.B. Hunt Transport Services nebo distributor potravin Sysco Corp.

UPS ještě rozhodne, kde bude vozy využívat, primárně ale budou obsluhovat Spojené státy. I přes velkou objednávku firma stále počítá s tím, že elektrický náklaďák bude hlavně pečlivě testovat. Vedoucí ředitel UPS automobilové údržby a techniky pro mezinárodní operace Scott Phillippi tvrdí, že jen takhle velká flotila umožní pečlivé otestování elektrických nákladních vozů. I kvůli tomu UPS poskytlo Tesle data o jízdách jejích vozidel na reálných trasách, aby vyhodnotila, jak by Tesla Semi měla fungovat.

Společnost přitom s alternativními pohony má své zkušenosti. V její flotile už jsou elektromobily, stejně jako vozidla na LPG nebo CNG.

Tesla Semi se sice světu již představila ve formě konceptu, zahájení sériové produkce se ale plánuje až na rok 2019. Firma slibuje úctyhodný dojezd 800 kilometrů na jedno nabití při konstantní rychlosti 100 km/h, dobití baterií na 650 kilometrů zvládne prostřednictvím výkonných megachargerů za půl hodiny. Stát má zhruba 200.000 dolarů (4,4 milionu korun), zákazníky pak chce lákat hlavně na nízké provozní náklady.

David Bureš
Diskuze (26)
Avatar - JDM
23. 12. 2017 05:17
Re: Objednávat můžou...
Zvanis ty, zvanim i já, zvanime všichni. To co tohle odvětví posouvá dal je vývoj, engineering, investice, to je to co Tesla dělá, nevšiml jsem si že by v nějakým osobním autě byli desetivalce, karbon keramický brzdy, a vůbec něco z toho co má nějaký Supersport. To by vw asi nikdy nic nevyrobil když nemá nebo spíš neměl nikdy dřív žádný Supersport na kterým by vydelal a posunul svoje auta dál... O rentabilnosti si mužem povídat o Bugatti třeba... Čím víc lidí si teslu koupí tím víc podpoří vývoj téhle aut a ne jen teslu ale další jiný auta s pohonem na obnovitelné zdroje... To že Tesla krachne tvrdí pořád někdo jestli krachne tak krachne možná i budoucnost automobilů. Nebo třeba někdo vymysli něco lepšího...
22. 12. 2017 11:16
Re: Objednávat můžou...
a vis jaka je chyba tramvaji a trolejbusu bez baterek? ze kdys se na trase stane nehoda, tak tramvaje jsou uplne nahrane a objet ji nemuzou a trolejbusy jen v omezene mire ;-) navic ne vsude chtej mit natazeny draty nad silnicej co relativne hodne meni raz ulice, proto se zacinaj zkouset tramvaje bez koleji a bez dratu a objednavky na ne jiz maj celkem velke :-!
22. 12. 2017 00:52
Re: Tomu se říká naivita...
Čau fostek. Nemáš Demona ? Žiješ marně. :-) Já umím žít. Koukni se jak se má žít na "Maserati pozastavuje výrobu.....", tam jsem to napsal. >:D
21. 12. 2017 18:28
Re: Objednávat můžou...
ano cca500 kamionov Teslu nezachrani... >:D :no: rocne sa v USA preda 75 000 kamionov cca
21. 12. 2017 17:27
Re: Tomu se říká naivita...
jj na Chirona taky furt jen cekam a cekam a furt nikde :-(