Nástupce Chironu se blíží. Nový hypersport Bugatti přijede už letos
Už letos se představí nová miliardářská hračka, jakou bude nástupce šestnáctiválcového hypersportu Bugatti Chiron. Co můžeme očekávat?
Životní cyklus šestnáctiválcového luxusního hypersportu Bugatti Chiron se blíží ke konci. Už letos by francouzská továrna na sny měla oficiálně představit nového nástupce a třetí model za celou novodobou historii značky, kterou už v roce 1998 spolkl obrovský německý koncern Volkswagen Group. Už z minulosti víme, že novinka si zachová tradiční spalovací motor, ale vzdá se exotické koncepce W16.
Jednou z nejdůležitějších novinek připravovaného Bugatti bude fakt, že inovativní technika bude zakládat na zcela nové platformě. Doposud vyráběný Chiron je pouze velkou technickou evolucí průkopnického Veyronu. Bugatti současně otevřeně říká, že novinka je posledním dílem Achima Anscheidta, který téměř dvě desetiletí stál v čele designového oddělení značky a v loňském roce odešel do důchodu.
Dřívější informace navíc říkají, že nové Bugatti bude hybridním hypersportem „se silnou elektrifikací a velice atraktivním spalovacím motorem“. Minimálně tak budoucí Bugatti popisuje Mate Rimac, současný generální ředitel kooperace Bugatti-Rimac. Spekulace dokonce mluví o atmosférickém 8,3litrovém srdci V16 vyvinutém ve spolupráci s Cosworthem i menších jednotkách jako V12 z Lamborghini Revuelto nebo koncernový V8.
Blížící se slavnostní debut nejnovějšího Bugatti potvrzují i vyjádření Mate Rimaca, který na sociálních sítích zveřejnil, že se nový model ukázal budoucím majitelům a partnerům značky za zavřenými dveřmi při prezentaci v Berlíně.
A kdy se nové Bugatti konečně ukáže? Nejnovější informace uvádějí, že by měl přijet na světlo světa už v polovině letošního roku. S pravděpodobností se zase bude vyrábět v omezeném počtu kusů, jako jeho předchůdci. Veyron se vyrobil v počtu 450 kusů, Chiron pak vzniká v počtu 500 kusů.