Nástupce Lamborghini Gallardo se vyvíjí u Audi a Porsche
Segment cenově (relativně) dostupných supersportovních aut se v posledních letech stal opravdu velmi konkurenčním a protože na těchto vozech jsou jejich výrobci existenčně závislí, musí při jejich vývoji vynaložit obrovské úsilí. Z Ferrari 458 Italia je světový tisk doslova u vytržení a přestože za ním prý emočně McLaren MP4-12C trošku zaostává, po stránce jízdních kvalit to vypadá na remízu.
V téhle společnosti už letité Lamborghini Gallardo logicky těží zejména ze svého stále velmi sexy vzhledu a je jasné, že jeho nástupce musí zmíněné dvojici pořádně vytřít zrak. A to by mohl být pro samotnou italskou automobilku příliš tvrdý (a drahý) oříšek, proto bude příští malý supersport prvním vozem, jenž využije znalostí těch nejlepších inženýrů celého koncernu Volkswagen.
Asi je vám jasné, že teď nemluvím o Seatu, z jehož domoviny čerpají Italové inspiraci při pojmenovávání svých aut. Že se do vývoje zapojí značka Audi se dalo očekávat, má totiž Lamborghini pod svým patronátem a současně sleduje i vlastní cíle, protože příští gallardo bude dárcem většiny techniky i pro budoucí Audi R8, na vývoji se ale už podílí i experti od Porsche.
A jaké je rozdělení kompetencí? Design zůstane i nadále především doménou Italů, na vývoji motoru se ale bude výrazně podílet Audi, které také bude dost mluvit do podoby interiéru, zatímco Porsche se zaměří na vyladění podvozku. Příznivci italských aut to asi neradi uslyší, ale většina vývoje tím pádem proběhne v Německu a budoucí R8 bude mít s Gallardem mnohem více společného, než tomu bylo dosud.
Co si o této koncernové spolupráci myslíte? Je důležitější, aby příští "Lambo" byl naprosto špičkový produkt nebo považujete za důležitější zachování jedinečného charakteru těchto aut, k nimž nějaké ty nedostatky historicky patří?