Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Lamborghini Gallardo se vyvíjí u Audi a Porsche

Michal Fokt Michal Fokt 18. 12. 2012 • 20:45
20
9
Zobrazit náhledy (20)
Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo Lamborghini Gallardo
V éře Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C svěřit vývoj nástupce gallarda výhradně italskému týmu ze Sant‘ Agaty? Moc velký risk - novinka využije to nejlepší know-how celého německého koncernu.

Segment cenově (relativně) dostupných supersportovních aut se v posledních letech stal opravdu velmi konkurenčním a protože na těchto vozech jsou jejich výrobci existenčně závislí, musí při jejich vývoji vynaložit obrovské úsilí. Z Ferrari 458 Italia je světový tisk doslova u vytržení a přestože za ním prý emočně McLaren MP4-12C trošku zaostává, po stránce jízdních kvalit to vypadá na remízu.

V téhle společnosti už letité Lamborghini Gallardo logicky těží zejména ze svého stále velmi sexy vzhledu a je jasné, že jeho nástupce musí zmíněné dvojici pořádně vytřít zrak. A to by mohl být pro samotnou italskou automobilku příliš tvrdý (a drahý) oříšek, proto bude příští malý supersport prvním vozem, jenž využije znalostí těch nejlepších inženýrů celého koncernu Volkswagen.

Asi je vám jasné, že teď nemluvím o Seatu, z jehož domoviny čerpají Italové inspiraci při pojmenovávání svých aut. Že se do vývoje zapojí značka Audi se dalo očekávat, má totiž Lamborghini pod svým patronátem a současně sleduje i vlastní cíle, protože příští gallardo bude dárcem většiny techniky i pro budoucí Audi R8, na vývoji se ale už podílí i experti od Porsche.

A jaké je rozdělení kompetencí? Design zůstane i nadále především doménou Italů, na vývoji motoru se ale bude výrazně podílet Audi, které také bude dost mluvit do podoby interiéru, zatímco Porsche se zaměří na vyladění podvozku. Příznivci italských aut to asi neradi uslyší, ale většina vývoje tím pádem proběhne v Německu a budoucí R8 bude mít s Gallardem mnohem více společného, než tomu bylo dosud.

Co si o této koncernové spolupráci myslíte? Je důležitější, aby příští "Lambo" byl naprosto špičkový produkt nebo považujete za důležitější zachování jedinečného charakteru těchto aut, k nimž nějaké ty nedostatky historicky patří?

Související články

Témata
3. 6. 2013 21:20
Re: Lamborghini bych to taky nesvěřil
dle mého názoru je svatokrádež, aby italský supersport dělal němec
Avatar - flyboyeda
3. 6. 2013 12:21
Lamborghini bych to taky nesvěřil
Vidím to jako naprosto logický a správný krok, Porsche které udělalo Carerru GT,911ky a skvéle Caymany a od příchodu Audi do Lamborghini se Lamborghini dá ovládat to vidím jako skvělé řešení, R8 pro mě má nadčasový dizajn který nestárné a Glalardo LP 560 je jedno z nejkrásnějších Lamborghini takže dizajnově to bude velký oříšek, u dizajnu těchto dvou modelů bych zvolil strategii 911ky která se dizajnově moc nemění, tak hodně štěstí a už se těším
2. 6. 2013 21:16
dobře už bylo
nové ani starší Lambo si nekoupím ze stejných důvodů jako si nekoupím ferrari nebo porsche, tak že to je otázka spíš na ty co mají zlatou kreditku
24. 1. 2013 23:46
Re: Je to dobré či zlé ?
No nevím kde jsi to vzal, ale ohledně těch bazarů je to skoro 50:50 (Lambo: Ferrari-jasně není debat že o Ferrari je větší zájem). Když máš prachy tak jde sehnat všechno. Dokonce i skoro nejeté Murcielago LP 670 SV skoro za 10 mega :-)
20. 12. 2012 00:40
Gallardo
prostě vypadá dobře. Asi je to tím, že si jakoby něco vzalo z původního Countachu, ze kterého stále ještě design Lamba těží. Snad se jim nové Gallardo povede.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku