Nástupce Mazdy 6 míří do Evropy! Sedan se zadním pohonem má čínskou stopu
Původně na čínském trhu vyhlížený sedan se stává globálním modelem, který Mazda nabídne zanedlouho i Evropanům.
Mazda se v dubnu letošního roku pochlubila snímky nového sedanu EZ-6, elektromobilu určeného ještě tehdy pro čínský trh, který vznikl ve spolupráci s tamní automobilkou Changan. Nyní ovšem japonská značka dodává, že tento projekt rozšiřuje do globálního měřítka v rámci dohody obou stran na partnerství v exportu elektrických vozidel. K oficiální evropské premiéře modelu přitom nemá daleko.
Od Mazdy v prohlášení zaznělo, že EZ-6 bude „prvním globálním vozidlem nové energie“ a čínský podnik Changan Mazda se stává výhradní divizí značky pro vývoj a výrobu těchto nových modelů. Novinka se opravdu jeví jako pomyslný nástupce nyní odchozí generace Mazdy 6. Značka totiž dodává, že ačkoliv se typ pohonného ústrojí změnil, využitím rozsáhlých zkušeností v oblasti ladění dynamiky benzinových vozů má i EZ-6 nabídnout stejné potěšení z jízdy jako klasická „šestka“.
Evropskému publiku ovšem nechce Mazda prodávat jen „překapotovanou“ čínskou techniku. Přestože má tedy EZ-6 údajnou příbuznost se sedanem Shenlan SL03 a vývoj modelu byl především v rukách nové čínské divize, samotného ladění dynamiky se na testovacím polygonu v Čchung-čchingu zúčastnili také odborníci z evropského vývojového centra Mazdy.
Určité technické informace již odhalil model během uvedení v Číně, budoucí evropská specifikace se nicméně může v některých ohledech lišit. Čínská Mazda EZ-6 využívá standardně elektromotor pohánějící kola zadní víceprvkové nápravy, který v nabídce doplňuje volitelný „range extender“ ve formě zážehové čtyřválcové patnáctistovky. Svůj wankel vyvinutý k prodloužení dojezdu elektromobilu MX-30 zde Mazda možná překvapivě nepoužila.
Dojezd na jedno nabití v čínském testovacím cyklu CLTC uvádí Mazda na 600 km, s dobíjením baterie spalovacím motorem pak až 1000 km. Výrobce se také zmiňuje o funkci autonomního řízení na úrovni 2.5, kterou zajišťují mimo jiné čtyři panoramatické kamery s vysokým rozlišením a dvanáct výkonných ultrazvukových radarů.
Na další podrobnosti o evropské specifikaci EZ-6 nebudeme čekat dlouho. Mazda potvrzuje, že její nový globální elektrický model čeká oficiální premiéra už na podzim letošního roku a zprvu zamíří právě na trhy Číny a Evropy.