Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Pagani Huayra bude mít klasickou V12 a dorazí v roce 2023

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Průzkum mezi zákazníky měl ukázat, že nestojí o hybrid ani elektromobil. Přesto se za pár let v nabídce objeví.

Čekání na nový model značky Pagani bylo delší, než si mnozí přáli a než samotná značka plánovala. Podle informací kolegů z Top Gear ovšem automobilka konečně oficiálně oznámila, že nový model dorazí v roce 2023. A co víc – pod kapotou bude mít klasický turbem přeplňovaný motor AMG V12.

Vůz má prozatím interní kódové označení C10 a pod jeho kapotou má být uložen 6,0litrový biturbo motor V12 od AMG, postavený speciálně pro italskou automobilku, který nejspíš nabídne vyšší výkon. Zde přitom stojí za zmínku, že už Roadster BC nabízel 590 kW a 1.049 Nm. Novinka tak nejspíš bude děsivě výkonným strojem.

Horacio Pagani, šéf stejnojmenné automobilky, pak pro kolegy  TopGear.com uvedl, že motor byl vyvíjen až po konzultacích se zákazníky a samotnou společností AMG, která dostala za úkol postavit motor, který vydrží ještě mnoho let. „Když jsme se zaměřili na různé scénáře, dali jsme prioritu zákazníkům,“ cituje TopGear slova Horacia Pagani k vývoji nové pohonné jednotky.

Hovořili jsme s nimi a snažili se pochopit, co preferují. Nikdo z nich ale nakonec neprojevil zájem o elektrické Pagani nebo hybridní verzi. Místo toho projevili touhu mít ještě jednou vůz, který je lehký a snadno se řídí,“ dodal Pagani.

Video se připravuje ...

Toto zjištění mělo odstartovat 72 měsíců dlouhou cestu plnou tvrdé práce ve spolupráci s AMG, která vyústila v motor pohánějící již zmiňovaný Roadster BC. V novém modelu C10 se pak tento motor objeví v druhé verzi a údajně by měl splňovat všechny emisní požadavky až pro rok 2026 až 2027. Je však možné, se toto období ještě prodlouží, rozhodně však ne o mnoho.

AMG totiž od roku 2030 přesedlá na elektrifikaci a nikdo nechce být konkrétní ohledně budoucnosti motorů V12 pro Pagani. Šéf automobilky už ovšem pro kolegy z Top Gear prozradil, že navzdory nulovému zájmu ze strany zákazníků či dealerů už automobilka přes tři roky pracuje na projektu auta s alternativním pohonem.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme