Mercedes-Benz naznačil nejistou budoucnost svých kombíků i kabrioletů
Praktické kombíky mají stejného nepřítele jako MPV, v ohrožení jsou však i stylové kabriolety nebo kupátka.
Markus Schäfer, provozní ředitel automobilky Mercedes-Benz, během právě probíhajícího mnichovského autosalonu IAA 2021 kolegům z britského magazínu Autocar prozradil, že automobilka řeší další budoucnost kombíků v době elektrické, která evidentně pořádně zamíchá s popularitou jednotlivých segmentů.
Podle Schäfera je totiž nyní trh pod tlakem, který způsobuje stále rostoucí procento zákazníků přesedajících do vozů typu SUV. Pomalu se tak zmenšuje trh, kde dávají kombíky stále smysl.
„Musíme sledovat, jak se budou čísla dál vyvíjet. Technicky jsou samozřejmě možné – to není žádný problém – jde však spíš o otázku, jak se bude toto odvětví dále vyvíjet,“ cituje Autocar slova jednoho z nejvyšších členů představenstva automobilky.
Evropa je přitom v současnosti jedním z mála míst na globálních trzích, kde jsou kombíky stále populární. Například v USA a Číně ale zákazníci dlouhodobě preferují spíše vozy SUV. S jejich rostoucí hospodárností, ke které přispívají i aerodynamičtější tvary elektrických verzí, se pak očekává, že se bude nabídka kombíků zmenšovat.
Schäfer navíc připustil, že se neřeší jen budoucnost kombíků, ale také kupé a kabrioletů. Například poptávka po vozech s otevřenou karoserií údajně klesá v celém světě, zatímco v Číně se nikdy pořádně neuchytily.
Vyrobit elegantní kabriolet navíc podle Schäfera není zrovna jednoduché. Vůz musí mít hezké proporce a nesmí být moc vysoký, přesto se do jeho podlahy musí vejít velké baterie. „Na trhu jsou některé vozy, které neodpovídají našemu vkusu. Takže budeme muset přijít s něčím lepším,“ dodal Schäfer a možná se tak opřel o trend SUV kabrioletů, který se v posledních letech snažily nastartovat některé značky.
Mercedes-Benz si ale uvědomuje, že kabriolety jsou velmi atraktivním a emocionálním produktem. Zřejmě i proto nad nimi nejspíš ještě nějakou dobu nezlomí hůl. Stejně tak se bude rozhodovat ještě o budoucnosti kupé.
Čeho se ale automobilka rozhodně vzdát nechce, je kožené čalounění. Navzdory své posedlosti udržitelností a důrazem na elektrifikaci i nízké emise prakticky všech komponent by kůže měla zůstat součástí nabídky. K dispozici ale samozřejmě budou i alternativní veganské interiéry. Konkrétně Schäfer je pak odhodlaný zachovat i materiály používané na volantu, jako je pravá kůže a dřevo. Působí totiž mnohem lépe, než jen plasty a umělá kůže.