Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz naznačil nejistou budoucnost svých kombíků i kabrioletů

Ondřej Mára
Diskuze (133)

Praktické kombíky mají stejného nepřítele jako MPV, v ohrožení jsou však i stylové kabriolety nebo kupátka.

Markus Schäfer, provozní ředitel automobilky Mercedes-Benz, během právě probíhajícího mnichovského autosalonu IAA 2021 kolegům z britského magazínu Autocar prozradil, že automobilka řeší další budoucnost kombíků v době elektrické, která evidentně pořádně zamíchá s popularitou jednotlivých segmentů.

Podle Schäfera je totiž nyní trh pod tlakem, který způsobuje stále rostoucí procento zákazníků přesedajících do vozů typu SUV. Pomalu se tak zmenšuje trh, kde dávají kombíky stále smysl.

Musíme sledovat, jak se budou čísla dál vyvíjet. Technicky jsou samozřejmě možné – to není žádný problém – jde však spíš o otázku, jak se bude toto odvětví dále vyvíjet,“ cituje Autocar slova jednoho z nejvyšších členů představenstva automobilky.

Evropa je přitom v současnosti jedním z mála míst na globálních trzích, kde jsou kombíky stále populární. Například v USA a Číně ale zákazníci dlouhodobě preferují spíše vozy SUV. S jejich rostoucí hospodárností, ke které přispívají i aerodynamičtější tvary elektrických verzí, se pak očekává, že se bude nabídka kombíků zmenšovat.

Schäfer navíc připustil, že se neřeší jen budoucnost kombíků, ale také kupé a kabrioletů. Například poptávka po vozech s otevřenou karoserií údajně klesá v celém světě, zatímco v Číně se nikdy pořádně neuchytily.

Vyrobit elegantní kabriolet navíc podle Schäfera není zrovna jednoduché. Vůz musí mít hezké proporce a nesmí být moc vysoký, přesto se do jeho podlahy musí vejít velké baterie. „Na trhu jsou některé vozy, které neodpovídají našemu vkusu. Takže budeme muset přijít s něčím lepším,“ dodal Schäfer a možná se tak opřel o trend SUV kabrioletů, který se v posledních letech snažily nastartovat některé značky.

Video se připravuje ...

Mercedes-Benz si ale uvědomuje, že kabriolety jsou velmi atraktivním a emocionálním produktem. Zřejmě i proto nad nimi nejspíš ještě nějakou dobu nezlomí hůl. Stejně tak se bude rozhodovat ještě o budoucnosti kupé.

Čeho se ale automobilka rozhodně vzdát nechce, je kožené čalounění. Navzdory své posedlosti udržitelností a důrazem na elektrifikaci i nízké emise prakticky všech komponent by kůže měla zůstat součástí nabídky. K dispozici ale samozřejmě budou i alternativní veganské interiéry. Konkrétně Schäfer je pak odhodlaný zachovat i materiály používané na volantu, jako je pravá kůže a dřevo. Působí totiž mnohem lépe, než jen plasty a umělá kůže.

Ondřej Mára
Diskuze (133)

Doporučujeme

10. 9. 2021 21:28
Re: Go Vegan
Definuj "tenisky". Pretoze ak myslis vychadzkovu obuv v ktorej vykonavam volnocasove aktivity tak ano, iba kozene.
10. 9. 2021 08:26
Re: Go Vegan
Tenisky nosis jenom kožené?
9. 9. 2021 23:41
Re: Kombi vs SUV
Subjektivne nebol, robil som na oboch suv slalom, jazdil som rychlo po spomalovacoch, vytlkoch. Z mojho laickeho pohladu boli podobne komfortne aj agilne ako E kombi.
Mozno keby som skusil jazdit na cas, zistil by som rozdiel, neviem.
Avatar - honzaHK
9. 9. 2021 21:12
Re: Go Vegan
Jasný, takže odborník nejseš a spiklenecký teorie stavíš na názoru několika svých známých cesťáků z farmaceutických firem. Já z oboru jsem a představuješ si to jak hurvajz válku, ale co ti budu povídat, tebe to nezajímá, tys tam už byl a všechnos to už viděl, pětkrát, prostě brouk pytel.
9. 9. 2021 17:25
Re: jednoduchy reseni
150cm ma aj nedavno testovane Pikanto. Yaris gen3 mal dokonca 152. Proste auta pre zbohatlikov nie ako kombik vyssej strednej, ktory si moze dovolit kazdy. A vsadim sa, ze Yaris 1.5 bude v rychlosti 110 zrat menej ako 540i