Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat italského drobečka? Mezi novými modely Alfa Romeo může být i hatchback MiTo

Diskuze (20)

Před pár dny jsme vás informovali, že dalším novým modelem Alfy Romeo bude malý crossover. Chystá automobilka model podobné velikosti s nižší světlou výškou? 

Hatchback Alfa Romeo MiTo se prodával od roku 2008 do roku 2019, přímého nástupce však zejména kvůli slabým prodejům nedostal. Jeho nepřímým nástupcem by se mohl stát nový malý crossover s vývojovým názvem Brennero. Šéf Alfy Romeo pro Velkou Británii však v rozhovoru pro britský Autocar naznačil, že je dost možná v jednání přímo nové MiTo.

Pole malých hatchbacků je mezi prémiovými značkami neúrodné. Jeden z posledních prémiových modelů v B segmentu je Audi A1, které už však dle slov německé automobilky novou generaci nedostane. Jak jinak, než kvůli nízkým prodejům a maržím zároveň.

Video se připravuje ...

Podmínkou návratu malého hatchbacku by musela být každopádně jeho elektrifikace. Díky Stellantisu by nové MiTo mohlo sdílet platformu e-CMP, na které již působí Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Citroen C4 a DS 3 Crossback. Ostatně na stejné platformě by se mělo objevit malé SUV “Brennero”. Ve hře je však také sdílení techniky s novým Fiatem 500 nebo nově vyvinuté elektrické platformě STLA Small pro vozy ze segmentu A/B/C. 

Pokud nové MiTo vznikne, určitě dostane pět dveří. Jeho třídveřové provedení bylo totiž v minulosti bráno jako další důvod neúspěchu malého hatchbacku. Alfa Romeo se chystá do roku 2030 uvést hned 8 nových modelů. Kromě Brennera nebo elektrických nástupců Giulie a Stelvia se chystají další dvě větší SUV a velký sedan. Dalším do party tedy může být právě MiTo a také se spekuluje o návratu sportovního kupé GTV, které jsme od italské značky dostali ve dvou generacích. Produkce druhé generace byla zastavena v roce 2005. 

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (20)

Doporučujeme

15. 4. 2022 22:25
Re: Pokud ty nové Alfy...
Příteli, pokud elektromobil, tak o hmotnosti benzíňáku, jinak sbohem. To bys jistě zkousl. A vůbec, čekají nás velké nejen technologické změny...
Avatar - miromen
15. 4. 2022 22:24
Re: MiTo bude prebalený P208/Corsa
A to mě by se pravě libilo, kdyby šel nastupce ve šlepějich mnohem hezčiho punta.
MiTo a to včetně až bych řekl předevšim pravě diky te přidi je dost originalni až stylova zaležitost za kterou se i dnes velice rad otočim. Hodně přitažlivy prcek.
15. 4. 2022 22:23
Proč ne?
S ožebračováním běžné populace inflací bude o malá auta se sportovním strdcem opět zájem. Italové nezklamou. No a infotainment - k čemu? Já jsem pilot Alfista a umím to ručně.
15. 4. 2022 19:24
Re: MiTo bude prebalený P208/Corsa
Výkon 57 kW ale měla ta nejslabší podladěna verze, aby MíTo mohli řídit italští řidičští začátečníci. A taky si ji kupovali holky. Kromě ní se ale skvělý Multi Air v MiTu nabízel i se 77 a s turbem i 88 a 125 kW, takže fakt nevím, co tě tak pobuřovalo! :-) Mě osobně tedy jen pozdější použití dvouválců TwinAir, to byl fakt lapsus.
P.S. Řídil jsem 2 nejsilnější verze, QV dokonce i na okruhu a bylo to moc pěkné svezení! Jen ten klaunský kukuč tomu autíčku fakt vůbec neslušel, ovšem podobný problém měla i větší sestřička Giulietta...
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2022 17:46
Re: Pokud ty nové Alfy...
Pořád věřím, že za elektrifikaci považuji i hybridy.

Doba je zla, hybrid zkousnu.

Auto na baterky ne.