Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat Jeepu Grand Wagoneer: Bude to nástupce Commanderu nebo jen lepší Grand Cherokee?

David Bureš David Bureš 12. 1. 2011 • 20:15
17
21
Zobrazit náhledy (17)
Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep Jeep
Jeep opráší označení Grand Wagoneer. Nový vrchol modelové škály Jeepu bude sedmimístný.

V Detroitu byl potrvzen příchod nového velkého modelu značky Jeep. Sedmimístný Jeep Grand Wagoneer by měl být postaven na základech Jeepu Grand Cherokee. Stejnou techniku používá i Dodge Durango. Automobil bude dražší než oba tyto modely a poprvé ho uvidíme v lednu 2013.

Zatím není jisté, jak se bude vůz od menších modelů lišit. Jednou z jeho rolí bude nástupnictví sedmimístného Jeepu Commander, jehož výrobu automobilka ukončila loni.

“Ten vůz se nehodil k našim zákazníkům. Pár jsme jich prodali, ale nevím, proč ho lidé kupovali,“ řekl Sergio Marchionne, generální ředitel Chrysleru a Fiatu, na adresu Commanderu.

Model Wagoneer patří dodnes k nejdéle vyráběným Jeepům firemní historie. Bez velkých změn jej značka nabízela v letech 1963 až 1991. Jméno Wagoneer zmizelo z nabídky Jeepu na začátku 90. let, v té době už šlo jen o verzi Grand Cherokeeho.

Novinkou v nabídce koncernu Chrysler budou v blízké době i nástupci SUV střední velikosti, jmenovitě Dodge Nitro a Jeep Liberty.

Chrysler připravuje nový devítistupňový automat pro vozy s pohonem předních kol, na trh přijde v roce 2013.

Témata
Avatar - Barrichello
13. 1. 2011 10:22
Re: Starej dobrej Sergio....
To víme taky.
Commnader vznikl ještě za DaimlerChrysler AG.
Navíc Fiat má stále v celém Chrysler Group pouze 20% - takže když se budem chytat za slovo, není výrobkem Fiatu ABSOLUTNĚ NIC zatím. Vše je výrobkem Chrysleru, které majetokově ovládá us vláda, odbory + kanadská vláda.
A nebude, dokud tam nebudou mít 51% a víc.
12. 1. 2011 23:02
Re: Starej dobrej Sergio....
Jeep Commander není jeho výrobkem, vyráběl jej Chrysler před převzetím Fiatem.
12. 1. 2011 17:04
Re: Starej dobrej Sergio....
Chytráku, ty si vážně myslíš, že to Marchione myslel doslova? ;-) Že vážně v celém Chrysleru není na marketingovém oddělení nikdo, kdo by znal odpověď? Ale no tak, nechytejme se tady za slovíčka.... (to je jak když teď někdo z Fiatu řekl, že "Alfu nikdy neprodají" a hned v diskusi někdo psal, že nemůžou vědět, co bude za 20 let..... OMG....)

Jinak Delta ani Croma nejsou nijak extra úspěšné modely, ale v Itálii se prodávají docela slušně a určitě je pro Fiat lepší je mít než je nemít.... (ty auta odpovídají době, ve které vznikly a která nebyla zrovna lehká....)
12. 1. 2011 15:34
Re: Starej dobrej Sergio....
Řeknu ti to jinak.
Šéf kterej nevi proč si jeho (byť neúspěšný) vvýrobky někdo kupuje by asi neměl bejt šéfem. Správnej šéf by měl mít na stole podrobný analýzy toho proč a co se na tom autě povedlo a co ne aby tu chybu nezopakovali a převzali to dobry. Ale když se podívám na některý produkty fiatu ( třeba Deltu nebo Cromu) tak je asi zřejmý že oni svoje produkty na akceptaci na trhu moc netestujou, a jejich úspěšnost moc neanalyzujou. ;-)
12. 1. 2011 13:57
Re: Starej dobrej Sergio....
No my dva se nikdy asi neshodnem na jedné věci.
Ty tvrdíš, že Fiat neumí vyrábět velká auta. A já tvrdím, že to není pravda. Fiat je právě i to Maserati a nebo další značky.
Fiat umí vyrábět a hlaně navrhnout velká auta, jen vzhledem v Evropě specifickým podmínkám (německá prémie) a k množství objemu prodaných velkých aut je neuměl a neumí vyrobit a prodat levně (podívej se jak je na tom s výrobou velkých aut renault, PSA, Opel a další, odkázaní pouze na veropské trhy).

Pokud se vyrobené jednotky rozpočtou na Chrysler a využije levná výrobní US kapacita, pak cena Fiatem vyrobených a vyvinutých aut bude nižší. Fiat dělal vždycky výborný 4 kolky, fungující na Torsenu (i současná AR jako 4kolka je bezvadná).

Například Fiat 130 svého času, to byla kára fňů, na ktero seu BMW a nebo mercedes koukalo leda tak na koncovky vejfuků.

Compass nemá být offroad (se kterým už dnes má Fiat v rámci Iveca také zkušenosti), ale má to být 100% SUV Crossover na podvozku C-Evo. Podvozek z giulliety je připravený na osazení pohonu 4X4. To nebude čistokrevný Chrysler ani náhodou. V tomto mi věř. Toto pojede v režii Fiatu. Fiat nebude řešit Velká SUV (tam hraje prim jeep), to bez debat.

A ad ten malý jeepee na platformě Pandy. Buhví jestli bude. teď je nová Panda a těžko te´d soudit, jestli bdue azse 4 kolka jako u předchozí verze. To se ještě uvidí. O tom autě je zatím ticho.Je fakt, že F 500 se zatím daří a postupně by něco podobného mohlo přijít.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku