Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NBD: Geely je blízko nákupu švédské automobilky Volvo

Dan Vořechovský
Diskuze (29)
Čínská automobilka podle informací čínského a švédského tisku skutečně jedná s automobilkou Ford o prodeji Volva. Jasno by mělo být už tento měsíc.

Čínský deník National Business Daily včera přišel s informací, že čínská automobilka Geely je blízko nákupu švédské automobilky Volvo. Deník se odvolává na švédské zdroje. Podle deníku bude konečný souhlas samotné automobilky Volvo a jejího současného majitele, amerického koncernu Ford Motor, udělen ještě tento měsíc. Geely by mělo na základě dohody s Fordem získat v automobilce Volvo majoritní podíl a mělo by za něj zaplatit 15,6 miliardy švédských korun, což zhruba odpovídá dříve zveřejněným informacím, podle kterých Geely Fordu za majoritní podíl nabídlo 2 miliardy dolarů. Ford by si měl podle informací čínského deníku ve Volvu podržet následujících sedm až osm let podíl ve výši 10 až 15 procent, aby bylo usnadněno uvádění nových modelů značky Volvo na trh.

S prodejem Volva do čínských rukou již vyjádřil nesouhlas odborový svaz konstruktérů automobilky Volvo čítající 1 800 členů, který si přeje majitele z Evropy. Šéf těchto odborů Magnus Sundemo pro švédský tisk uvedl: „Můžeme snad očekávat, že méně zkušený čínský majitel postaví Volvo na nohy, když se to nepovedlo ani Fordu?“ Majitele ze stejného kontinentu by uvítala i švédská vláda.

Prodej je problematický i podle oslovených čínských analytiků, kteří upozorňují na tři rizika. Čínská automobilka je poměrně malá a zaplatit 2 miliardy pro ni bude velmi nákladné. Druhým rizikem je fakt, že by Geely získalo automobilku, která vyžaduje restrukturalizaci. Třetím rizikem jsou otázky ohledně zásahů do managementu, lokalizace výroby, jednání s odbory a technologie.

Americký koncern Ford získal švédskou automobilku Volvo v roce 1999 za 6,45 miliard dolarů.

Dan Vořechovský
Diskuze (29)
Avatar - riderhenry
14. 8. 2009 23:22
Re: made in china
A myslis, ze v Cine neni nikdo inteligentni, aby si tyhle rizika uvedomil? Podle me by to NEMUSELO dopadnout katastrofalne, mozna by par lidi odradilo to, ze je volvo vyrabene v cine, ale dokud to nebude ve zpravach na nove a CT1, tak to stejne 99% potencionalnich kupcu asi nebude vedet a pravdepodobne se to ani nikdy nedozvi, paklize se nepodivaji do velkeho TP sveho auta, kde to bude napsane :-)
Avatar - kolmar
14. 8. 2009 13:17
Re: made in china
Prave o to ide, "made in china" odradi mnohych (ak by nedajboze sa tam vyroba aj prestahovala - co je nepotvrdene). Nejde len o kvalitu (ktora podla mna by klesla) ale aj o know how a bezpecnost a vsetko v com je volvo King - to budu mat cinani, ktory s tymto neskutocne zaostavali...a pochybujem, ze budu investovat do neho tolko aby bola stale svetova spicka. Tata a Jaguar v tomto maju stastie...aj napriek extremnej strate Tata investicie a planovany vyvoj novych modelov nepriskrtil :yes:
Avatar - riderhenry
14. 8. 2009 11:13
Re: made in china
Vyroba v Cine muze znamenat jen levnejsi vyrobu, auto muze ve finale byt uplne stejne ve vsech ohledech. Ale rozhodne bych nechtel koupit auto "made in china", protoze bych nerad podporoval komunisticky cinsky rezim vic, nez je nutne. :-)
14. 8. 2009 10:03
Re: cesta do pekel
Jasně, že ve vnímání národa, právě jestli ten ind neni zrovna pro anglána větší facka u jagu.
14. 8. 2009 08:56
Doktor
teoreticky je majitelem GEELY ;-)