Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ne Alfa Romeo, ale Číňané? Volkswagen má zájem o automobilku JAC

David Bureš David Bureš 11. 4. 2019
40
Zobrazit náhledy (40)
JAC A60 JAC A60 JAC A60 JAC A60 JAC A60 JAC A60 JAC A60 JAC A60 JAC IEV7S JAC IEV7S JAC IEV7S JAC IEV7S JAC IEV7S JAC IEV7S JAC IEV7S JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC S1 JAC A60 JAC S1 JAC S1 JAC T6/Frison JAC T6/Frison JAC T6/Frison JAC T6/Frison JAC T6/Frison JAC T6/Frison JAC T6/Frison JAC T6/Frison

Volkswagen s automobilkou JAC už dnes v Číně spolupracuje v oblasti elektromobilů. Nyní by v ní rád koupil velký podíl.

V posledních měsících se několikrát psalo o tom, že se koncern Volkswagen Group možná zbaví některé ze svých značek. Nakonec ale může být všechno jinak, protože se VW Group naopak poohlíží po další automobilce. Tentokrát jí není Alfa Romeo, o kterou měl Volkswagen takový zájem v minulosti, nýbrž čínský výrobce JAC Motors.

JAC Motors je pro automobilku Volkswagen na čínském trhu partnerem v oblasti elektřinou poháněných automobilů, tedy v do budoucna velice perspektivní kategorii. A tak by v JAC ráda koupila velký podíl, přičemž podle zákulisních zpráv už dokonce požádala investiční firmu Goldman Sachs, aby ji s plánem pomohla jako poradce.

Volkswagen zatím žádné akcie ve firmě JAC obchodované na šanghajské burze nemá, majoritními vlastníky jsou firmy navázané na čínský stát.

JAC přitom může být pro Volkswagen zajímavá i tím, že vedle Číny působí též ve vybraných zemích Jižní a Střední Ameriky, v Asii nebo v Africe. V minulosti dokonce plánovala expandovat do Evropy, dokonce zvažovala vybudování továrny na Slovensku, z tohoto plánu ale nakonec sešlo.

Aktuálně je JAC Motors (Anhui Jianghuai Automobile Group) jedenáctou největší automobilovou skupinou v Číně, v jejím portfoliu jsou rovněž pick-upy a nákladní vozidla. S Volkswagenem má společný podnik od roku 2017, který se specializuje na vývoj bezemisních vozidel. Vedle něj Volkswagen v Říši středu spolupracuje též s automobilkami FAW Group a SAIC Motor.

Německá automobilka by při transakci ráda využila čínského uvolnění vlastnických pravidel pro zahraniční výrobce. V minulosti zahraniční společnosti nesměly ovládat čínské podniky, proto zahraniční automobilky v nejlidnatější zemi světa léta spolupracují s domácími výrobci, aby v Číně mohly svá auta vyrábět.

Čínská vláda ale loni toto omezení zrušil pro firmy vyrábějící elektromobily nebo plug-in hybridy, do budoucna mají dokonce padnout i omezení pro výrobce ostatních typů vozidel. Toho již využila Tesla, která v Číně buduje vlastní továrnu, nebo BMW, které se loni dohodlo, že získá kontrolu nad společným podnikem s tamější automobilkou Brilliance. Podobně Daimler (výrobce vozů značky Mercedes-Benz) chce zvýšit podíl v lokálním podniku s BAIC Motor.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku