Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nedostatek čipů znovu omezil výrobu v automobilkách na Slovensku

ČTK ČTK 21. 6. 2021 • 06:14
33
1
Zobrazit náhledy (33)
Čip Čip Čip Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Nové škodovky na letišti v Hradci Králové Letiště v Hradci Králové má kapacitu odstavných ploch na 1800 aut, tedy přes dvě stovky plně naložených návěsů Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny

Nedostatek polovodičových součástek znovu omezil výrobu aut ve slovenských továrnách automobilek Volkswagen a Stellantis.

Automobilky v zemi letos už dříve kvůli problémům s dodávkami čipů omezily produkci. Podobné problémy zaznamenaly také jiné automobilové koncerny.

Slovenská divize Volkswagenu kvůli nedostatku zmíněných součástek dnes a v úterý nevyrábí sportovně-užitková vozidla (SUV), která tvoří hlavní část produkce bratislavské továrny automobilky. Tuto část produkce závod po problémem s dodávkami čipů odstavil na dva týdny už na přelomu dubna a května.

Volkswagen na Slovensku v rámci montáže SUV vyrábí modely Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne a Škoda Karoq. Produkce modelu Karoq se přerušení výroby nedotklo, protože tyto vozy továrna montuje na lince spolu s malými městskými vozidly, jejichž výroba pozastavena nebyla.

Už v neděli zastavila montážní linky slovenská divize skupiny Stellantis, která v Trnavě na západě Slovenska vyrábí vozidla Peugeot 208 a Citroën C3. Výroba bude kvůli nedostatku polovodičových součástek přerušena do úterý. Ze stejného důvodu podnik opakovaně přerušoval produkci od letošního března a podle mluvčího trnavské továrny Stellantisu Petera Šveca závod prozatím zrušil kolem 50 pracovních směn.

Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky Slovenska, které si loni navzdory snížení produkce vozidel kvůli dopadům koronavirové nákazy udrželo v přepočtu na obyvatele pozici světové jedničky ve výrobě automobilů. Vedle Stellantisu a Volkswagenu v zemi také montují vozidla automobilky Jaguar Land Rover a Kia.

Svaz automobilového průmyslu Slovenska minulý týden odhadl, že výroba aut v zemi by se navzdory přetrvávajícím problémům s dodávkami polovodičových součástek letos mohla vrátit nad úroveň jednoho milionu vozidel.

Související články

Témata
Avatar - palix
22. 6. 2021 15:51
Poučenie
Myslím si (môj osobný a nepodstatný názor), že situácia, ktorú prežívame nás mala donútiť zbaviť sa závislosti od Číny / Ázie (od materiálov, cez čipy...). Vybudovať fabriky v EU, USA... a fungovať na vlastných výrobkoch. Takto nás majú v hrsti. Nie je to rýchly proces, ale v budúcnosti to bude horšie, ak nezačneme.
Tiež by sme sa mali zamyslieť, či naozaj nutne potrebujeme tak vysoko vybavené autá, ktoré sú čím ďalej drahšie, komplikovanejšie...
Ak ma na mojom aute niečo otravuje, tak sú to práve veci spojené s výbavou (nejaký systém na brzdenie - ak je špinavé okno, svieti kontrolka...) Našťastie toho ešte veľa nemám a moje auto si užívam...

Kolega si pred pár dňami kúpil základný Kamiq... V porovnaní s predošlým autom má plno funkcii, ktoré by ani nepotreboval. Do vyššej výbavy by ani nešiel, lebo to nepotrebuje k životu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud