Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější čínská auta v Evropě: Ofenzíva se zatím nekoná

Ondřej Šámal
Diskuze (32)

Data za první dva letošní měsíce ukazují, že ze všech čínských automobilek se v Evropě daří zatím pouze zavedenému MG. Ostatní značky paběrkují.

Útok čínských automobilek na evropské trhy byl ještě minulý rok jedním z žhavých témat. Jenže hlad po elektromobilech zatím není takový, jak se očekávalo, a samotní zákazníci jsou k exotickým výrobcům z druhé nelidnatější země zatím dost opatrní.

Důvodů je hned několik. Vedle neznámého jména to je například komplikovanější pořízení samotného automobilu. Čínské automobilky totiž mají výrazně řidší prodejní síť, což se týká též servisního zázemí a skladových zásob náhradních dílů. S těmi je u těchto aut obecně problém.

Jsou ovšem výjimky, kterým se na velmi konkurenčním a teritoriálním evropském trhu docela daří. Na mysli mám především čínské MG, které je díky britským kořenům velmi úspěšné právě na druhé straně kanálu La Manche. Špatně si ovšem nevede ani v Německu nebo v Česku, kde si MG za první letošní čtvrtletí připsalo 872 registrací, což je jen o sedmnáct méně než v případě Opelu. „Ďábelských“ 666 vozů ovšem připadá na jediný model – nejmenší ZS. To je zároveň nejoblíbenějším čínským autem v celé Evropě.

Podle dat společnosti Jato Dynamics za první letošní dva měsíce, jež pocházejí ze zemí EU, Norska, Švýcarska a Velké Británie, jsou prodeje čínských automobilek na našem kontinentu spíše marginální. S výjimkou zmíněného MG. Příliš se nedaří tolik propírané značce BYD, jež s Teslou soupeří o korunu pro největšího výrobce elektromobilů na světě.

Deset nejprodávanějších čínských aut v Evropě (leden-únor 2024)
Pořadí Model Počet kusů
1. MG ZS 14.085
2. MG4 8805
3. MG HS 7795
4. BYD Atto 2132
5. BYD Seal 1082
6. MG5 1029
7. BYD Dolphin 987
8. Xpeng G9 530
9. MG Marvel R 362
10. GWM Ora 03 320

Situaci ještě může zkomplikovat samotná Evropská unie, která uvažuje o zavedení celních poplatků pro vozy z říše středu. Tamní výrobci se totiž těší nebývalé přímé podpoře komunistické vlády, která jim každoročně vyplácí desítky miliard korun. A díky nim si čínské automobilky mohou dovolit až dumpingové ceny, kterými se snaží zadusit zahraniční konkurenci.

Video se připravuje ...

Ondřej Šámal
Diskuze (32)

Doporučujeme

Avatar - Roman Horký
18. 4. 2024 11:45
Re: Čína podporuje Russsko
S nepřítelem obchodoval už třeba František 1. Štěpán Lotrinský. A ten byl třeba všechno, jen ne hloupý. A on obchodoval dokonce s přímým nepřítelem, se kterým jeho manželka zrovna vedla válku.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2024 11:29
Re: Čína podporuje Russsko
Pust si video z Iránské přehlídky, uvidíš tam jeden ukrajinskej KraZ za druhým, sranda jak peníze nesmrdí a jak ukrajinci doávali amrádní techniku svému nepříteli :-) :-) :-)
18. 4. 2024 10:51
Re: Dokud auto není spotřební zboží
V ČR odhadem polovinu aut nakupují leasingovky, stát a jiní velcí fleetoví zákazníci. A tam je zůstatková hodnota či dostupný a rychlý servis stále jedním z hlavních kritérií. Tesla si hraje tak jako Apple svou vlastní ligu, té se to víceméně netýká, ale ostatní výrobci, pokud chtějí na evropském trhu uspět, musí přijmout náročnost evropského trhu.
18. 4. 2024 10:45
Re: Dokud auto není spotřební zboží
Ano, přesně tak. Číňané si mysleli, že to půjde snadno a auta se hromadí v přístavech a odstavných plochách, protože jedna věc je něco vyrobit, ale druhá je to prodat.
18. 4. 2024 10:33
Re: Dokud auto není spotřební zboží
:yes: :yes: :yes: