Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější elektromobil všech dob slaví 6 let. Tesla Model 3 přinesla revoluci

Lukáš Volšický
Diskuze (35)

Úspěšná Tesla Model 3 se vyrábí už šest let. Na globálním automobilovém trhu je velkou revolucí, protože světu dala dostupnější plnohodnotnou elektromobilitu s technickými vlastnostmi, díky nimž se vyrovná konvenčním spalovacím autům za bezkonkurenční cenu.

Nejúspěšnější elektromobil všech dob je na světě už šest let. Americká „elektromobilka“ Tesla v pátek 7. července oslavila další výročí od zahájení výroby revolučního Modelu 3, kterým světu dala dostupnější elektromobilitu. Tesla Model 3 je pro značku klíčovým produktem a dodnes je nejlevnějším vozem v nabídce. I to mu pomohlo k tomu, aby se už v roce 2020 stal nejprodávanějším elektromobilem vůbec.

Elon Musk slíbil uvedení dostupnějšího elektromobilu už v roce 2013, kdy jediným dnešním produktem značky byl větší elektrický sedan Model S. Na oficiální debut jsme si museli počkat až do roku 2016, kdy Tesla naplno zahájila svou ofenzívu a začala vládnout globálnímu prodeji elektrických aut. Už pouhý týden po slavnostním odhalení přijala 325 tisíc rezervací, představujících potenciální tržby 14 miliard amerických dolarů.

První produkční Tesla Model 3 následně opustila výrobní linku 7. července 2017 a prvních třicet vozů bylo předáno do rukou zákazníků 28. července. Vůbec první vyrobený kus skončil v rukách výkonného ředitele značky Elona Muska. Už v červenci 2018 se automobilce povedlo dosáhnout původního cíle vyrábět 5 tisíc vozů týdně a v červnu 2021 byl Model 3 prvním elektromobilem vyrobeným v miliontém exempláři.

Nejnovější informace Svazu dovozců automobilů uvádějí, že aktuálně je Tesla Model 3 druhým nejprodávanějším vozem značky v Česku. Úspěšnější je jen modernější kompaktní SUV Model Y. Česká základní cena za nejlevnější Teslu přitom začíná od 1.028.990 korun za standardní variantu s pohonem zadních kol a dojezdem až 491 kilometrů. Pro náročnější zákazníky jsou k dispozici ještě čtyřkolky Long Range a Performance.

Odemknout video

Tesla Model 3 na světový trh s elektromobily přinesla technickou revoluci, protože je plnohodnotnou alternativou konvenčních spalovacích aut, aniž by své uživatele omezovala nízkým dojezdem nebo pomalým nabíjením. A to zvládla za zlomkovou cenu oproti dospělejšímu Modelu S, s jakým Elon Musk začal budovat jednu z nejrespektovanějších automobilových značek dneška.

Lukáš Volšický
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
13. 7. 2023 22:40
Re: Blahoprejeme
Tak to si poriadne mimo, Arese je fanusik hoaxov a klamstiev, aby podlozil svoje osobne mylne dojmy. DonVito vecne konstatuje fakty a to v kazdej jednej vete. Ja naopak nechapem preco ti vadi popisanie veci pravym menom, hlavne na portali ACZ, kde silno prevladaju komentare kretenov co sa tu odbavuju na EV hate komentaroch a tapetuju tendencne autoforum nezmysly. Tvoja sebareflexia a objektivita je tiez na bode nula :-| .
BEV nepotrebuju ziadnu bulicitu, od com svedcia nulove reklamy Tesly s aktualne najpredavanejsim autom EU (Arese klame ze je to Peugeot 208), aj celeho sveta a zaroven aj kumulativne najpredavanejsieho BEV historie, pricom ho onedlho predbehne iny model samotnej Tesly.
10. 7. 2023 14:16
Re: Blahoprejeme
Trefné :yes:
10. 7. 2023 09:57
Re: Re: Blahoprejeme
Nejsem pro dotace na EV.
Predpovidam, ze po zruseni dotaci v Nemecku pujde cena EV u nas dolu. ;-)
10. 7. 2023 06:57
Re: Re: Blahoprejeme
Dalsi mudrc, co chce vsetko riesit cez dotacie a potom sa bude cudovat, ked bude vlada od neho tahat peniaze. Tak ev s fotovoltaikou zase nedava ziaden eko zmysel, ked samotne auto nie je velmi ekologicke a panely s obmedzenou ucinnostou a zivotnostou uz vobec nie. Zatial ich nevieme ani likvidovat a uspesne recyklovat, momentalne existuje v europe jedna fabrika co si vie ciastocne s panelmi poradit. Tak sa tesime na dobu, ked sa to bude vyhadzovat a eu bude davat ludom dotacie na vymenu starych panelov za nove
9. 7. 2023 09:15
Re: Německo - výsledky za první pololetí 2023
Leden 2024 ti vůbec nic neřekne. To bude obrovský pád, protože lidi uspíší svůj nákup na konec roku 2023. Že je to dost ošidné, bylo vidět letos v Norsku, kde se stalo právě toto. Výpadek několika menších dotací a leden přinesl obrovský pád, skoro na nulu a všichni elektrohateři z toho měli Vánoce. Jenže už v březnu tam měla EV nejvyšší tržní podíl v historii. Jestli chceš vidět skutečný vliv dotací, budeš se muset dívat tak na jaro 2023 versus jaro 2024, ale ne leden (protože tam to spadne možná až na jednotky procent).