Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější malé SUV v Česku v nové generaci. Peugeot 2008 přichází i jako elektromobil

David Bureš David Bureš 19. 6. 2019
47
31
Zobrazit náhledy (47)
Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008

Druhá generace u nás nadmíru populárního Peugeotu 2008 přichází na trh se třemi benzinovými, dvěma naftovými a jedním elektrickým motorem.

Peugeot 2008 a Renault Captur nebyly v roce 2013 prvními modely, které vstoupily do segmentu malých SUV, byly to ale vozy, které tuto kategorii značně zpopularizovaly. Zatímco některé značky stále ještě teprve chystají své malé SUV, Francouzi už pracují na druhé generaci takového auta. Zatímco vzhled nového Capturu zatím unikl na internet jen díky zákulisním fotografiím, Peugeot už novou 2008 oficiálně představuje.

Není velký div, že novinka opticky navazuje na dříve odhalený malý hatchback 208, s nímž sdílí svoji techniku, konkrétně platformu CMP. Podobné jsou konkrétně světlomety, protažené o diody denního svícení. Zároveň však evokuje také větší crossover 3008, z 2008 se tak z hlediska siluety karoserie stává typický zástupce kategorie, nafouknuté tvary evokující MPV jsou ty tam.

Právě styl bude nepochybně předností 2008. K dispozici bude dvoubarevná karoserie nebo tři speciální stylové laky, doplňující standardní paletu, červená Elixir, modrá Vertigo a oranžová Fusion, která je exkluzivně vyhrazena tomuto modelu.

S délkou 4.300 mm se 2008 stává najednou tím větším zástupcem segmentu, mezigeneračně se vůz natáhl o nemalých 141 mm. Rozvor činí 2.650 mm, o 112 mm více než dosud. Zavazadelník poskytuje objem 434 litrů s tím, že u vybraných verzí je k dispozici dvojité dno. Elektrická verze postrádá prostor pod podlahou, kufr má tak zmenšený na 405 litrů.

Peugeot 2008 – srovnání rozměrů s předchůdcem
Model 2008 (2. gen) 2008 (1. gen)
Délka (mm) 4300 4159
Šířka (mm) 1770 1739
Výška (mm) 1530 1556
Rozvor (mm) 2650 2538
Objem zavazdelníku (l) 434 350

Také interiér navazuje na 208, což znamená použití nové generace tzv. i-Cockpitu 3D. Před řidičem je tak na vyvýšené pozici digitální obrazovka, která zobrazuje informace jako hologram. Na středovém tunelu se pak objevuje až desetipalcový dotykový displej.

Výbava zahrnuje ty nejnovější prvky, jako je adaptivní tempomat s funkcí stop & go, aktivní parkovací asistent nebo sledování mrtvých úhlů. Pro milovníky hudby je tu systém Focal s deseti reproduktory.

Co se týče nabízených motorů, sází nová 2008 na širokou paletu. Benzinové agregáty zastupují tři verze tříválce 1.2 PureTech, se 75, 96 a 114 kW. Nejslabší je standardně spárován s šestistupňovým manuálem, střední verze nabízí výběr mezi manuální převodovkou a osmistupňovým automatem, zatímco vrchol standardně využívá samočinnou převodovku.

Nový Peugeot 2008 – technická data nabízených motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi 1.5 BlueHDi Elektro
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199 1499 1499 -
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4 4/4 -
Největší výkon [kW/min] 75/5500 96/5500 114/- 74/3500 96/- 100/3673-10000
Točivý moment [N.m/min]  205/1750 230/1750 240/1750 250/1750 250/1750 260/300-3673
Převodovka 6M 6M (8A) 8A 6M 8A 1A
Max. rychlost [km/h] 183 202 (199) 206 185 199 150
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,0 9,7 (9,9) 8,9 11,8 10,1 ?
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,6 (6,0) 6,1 4,5 4,7 -

2008 se nevyhnula ani turbodieselům, které zastupují dvě varianty 1.5 BlueHDi. První má 74 kW, druhá 96 kW, s tím, že slabší spolupracuje s šestistupňovým manuálem, zatímco silnější s osmistupňovým automatem.

Konvenční varianty pak doplní elektromobil. Peugeot e-2008 využije ústrojí z e-208, konkrétně tedy elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 N.m, čerpající energii z baterií o kapacitě 50 kWh, které autu umožní normovaný dojezd 310 kilometrů podle metodiky WLTP.

Peugeot 2008 se začne oficiálně prodávat ještě před koncem roku 2019. O výrobu pro evropské trhy se postará španělský závod Vigo, zatímco produkci pro Čínu obstará továrna Wuhan.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Vnější design moc pěkný, ale .....
| 20. 6. 2019
Naopak pro mě je exteriér zvláštní, takový žabák, ale interiér je pecka. Miluju ten malý volant a budíky nad ním a to mám ke všemu "tu původní", ještě tak neodvázanou variantu v 308.
Avatar - xxc
Re: Vnější design moc pěkný, ale .....
| 20. 6. 2019
V retro style bude urcite na vyber Citroen a Opel.
Avatar - CICERO
Re: PED 2020
| 20. 6. 2019
Na hybrid se,u, kdy bude 4nádržová Octa CNG s manuálem, mas datum na den? :-) :D ...sorry jen se nemužu dočkat, a cuká mi ztoho ve vstřikovači...
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Přijde mi to jako...
| 20. 6. 2019
Co máte? Já protentokrát nic, prostě pěknej pežout aktuálního frankofonního štýlu… Vypadá to našláple, zvenku neřikam popel, přité modré... docela TOP a to se mi libi jen zlomecek z nabídky napříč segmentem SUV... Vypadá jako DAKARSKY special, chybí snad jen kola s pneu BFGOODRICH :D

TAKOVEJ KAMYK má kuwa pjoblem !!! sak vzpomenete az budou pak grafy za kvartál... :-) :D
Vnější design moc pěkný, ale .....
| 19. 6. 2019
Zvenčí dávám jasný palec nahoru, ale dokud Peugeot nebude dělat normální přístrojové desky a volanty, jsou jeho auta pro mne bohužel nekoupitelná... :-( :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku