Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
Peugeot 2008
47 Fotogalerie

Nejprodávanější malé SUV v Česku v nové generaci. Peugeot 2008 přichází i jako elektromobil

Druhá generace u nás nadmíru populárního Peugeotu 2008 přichází na trh se třemi benzinovými, dvěma naftovými a jedním elektrickým motorem.

Peugeot 2008 a Renault Captur nebyly v roce 2013 prvními modely, které vstoupily do segmentu malých SUV, byly to ale vozy, které tuto kategorii značně zpopularizovaly. Zatímco některé značky stále ještě teprve chystají své malé SUV, Francouzi už pracují na druhé generaci takového auta. Zatímco vzhled nového Capturu zatím unikl na internet jen díky zákulisním fotografiím, Peugeot už novou 2008 oficiálně představuje.

 

Není velký div, že novinka opticky navazuje na dříve odhalený malý hatchback 208, s nímž sdílí svoji techniku, konkrétně platformu CMP. Podobné jsou konkrétně světlomety, protažené o diody denního svícení. Zároveň však evokuje také větší crossover 3008, z 2008 se tak z hlediska siluety karoserie stává typický zástupce kategorie, nafouknuté tvary evokující MPV jsou ty tam.

 

Právě styl bude nepochybně předností 2008. K dispozici bude dvoubarevná karoserie nebo tři speciální stylové laky, doplňující standardní paletu, červená Elixir, modrá Vertigo a oranžová Fusion, která je exkluzivně vyhrazena tomuto modelu.

 

S délkou 4.300 mm se 2008 stává najednou tím větším zástupcem segmentu, mezigeneračně se vůz natáhl o nemalých 141 mm. Rozvor činí 2.605 mm, o 67 mm více než dosud. Zavazadelník poskytuje objem 434 litrů s tím, že u vybraných verzí je k dispozici dvojité dno. Elektrická verze postrádá prostor pod podlahou, kufr má tak zmenšený na 405 litrů.

Peugeot 2008 – srovnání rozměrů s předchůdcem
Model2008 (2. gen)2008 (1. gen)
Délka (mm)43004159
Šířka (mm)17701739
Výška (mm)15301556
Rozvor (mm)26052538
Objem zavazadelníku (l)434350

 

Také interiér navazuje na 208, což znamená použití nové generace tzv. i-Cockpitu 3D. Před řidičem je tak na vyvýšené pozici digitální obrazovka, která zobrazuje informace jako hologram. Na středovém tunelu se pak objevuje až desetipalcový dotykový displej.

 

Výbava zahrnuje ty nejnovější prvky, jako je adaptivní tempomat s funkcí stop & go, aktivní parkovací asistent nebo sledování mrtvých úhlů. Pro milovníky hudby je tu systém Focal s deseti reproduktory.

 

Co se týče nabízených motorů, sází nová 2008 na širokou paletu. Benzinové agregáty zastupují tři verze tříválce 1.2 PureTech, se 75, 96 a 114 kW. Nejslabší je standardně spárován s šestistupňovým manuálem, střední verze nabízí výběr mezi manuální převodovkou a osmistupňovým automatem, zatímco vrchol standardně využívá samočinnou převodovku.

Nový Peugeot 2008 – technická data nabízených motorů
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.2 PureTech1.5 BlueHDi1.5 BlueHDiElektro
Zdvihový objem [cm3]11991199119914991499-
Válce/ventily3/43/43/44/44/4-
Největší výkon [kW/min]75/550096/5500114/-74/350096/-100/3673-10000
Točivý moment [N.m/min] 205/1750230/1750240/1750250/1750250/1750260/300-3673
Převodovka6M6M (8A)8A6M8A1A
Max. rychlost [km/h]183202 (199)206185199150
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,09,7 (9,9)8,911,810,1?
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,6 (6,0)6,14,54,7-

2008 se nevyhnula ani turbodieselům, které zastupují dvě varianty 1.5 BlueHDi. První má 74 kW, druhá 96 kW, s tím, že slabší spolupracuje s šestistupňovým manuálem, zatímco silnější s osmistupňovým automatem.

 

Konvenční varianty pak doplní elektromobil. Peugeot e-2008 využije ústrojí z e-208, konkrétně tedy elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 N.m, čerpající energii z baterií o kapacitě 50 kWh, které autu umožní normovaný dojezd 310 kilometrů podle metodiky WLTP.

 

Peugeot 2008 se začne oficiálně prodávat ještě před koncem roku 2019. O výrobu pro evropské trhy se postará španělský závod Vigo, zatímco produkci pro Čínu obstará továrna Wuhan.