Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejšílenější Subaru na světě? Má speciální motor dosahující 12.000 otáček, na trojku jede 225 km/h

Stanislav Kolman
Diskuze (22)
Australská společnost Got It Rex je předním výkonovým specialistou na vozy značky Subaru. Do parády si vzala takřka čtvrtstoletí starou Imprezu. Výsledek stojí za to!

Automobil, jenž můžete vidět na přiloženém videu, je Subaru Impreza LX z roku 1994. Vůz sjížděl z výrobních linek v letech 1992-2000 a pod označením LX jste dostali čtyřdveřové provedení s 1,6litrovým motorem a pohonem předních kol.

Tuneři z firmy Got It Rex si ale řekli, že tohle auto si zaslouží něco víc. Proto jej osadili pohonnou jednotkou EJ, jíž pomáhá turbo Garrett GTW3884. Výsledek? Motor s 12.000 otáčkami za minutu dokáže auto rozpumpovat na rychlost 225 km/h na třetí rychlostní stupeň!

Přestavba je jakousi vlajkovou lodí společnosti, na které testuje vlastní inovace. Vůz dostal přezdívku Betty a aktuálně je osazen původním manuálním pětikvaltem. Vzhledem k proporcím agregátu se předpokládá, že se bude těšit spíše jepičímu životu. Pohotovostní hmotnost auta je pouhých 1100 kilogramů, tudíž jej autoři vzhledem k motoru označují jako čtyřdveřovou motorku.

Tvůrci s vozem absolvovali přes osm desítek náročných zkoušek na okruzích i válcových zkušebnách, motor i převodovka to zatím vždy vydrželi bez technických patálií. V přiloženém videu si vůz můžete nejen prohlédnout, ale hlavně poslechnout. Rozhodně to stojí za to!

Stanislav Kolman
Diskuze (22)
Avatar - JDM
21. 12. 2017 10:02
Re: auto staré čtvrt století. ha ha ha
Sériová impreza wrx s 5q převodovkou a 3.9 final drive dává na dvojku 110km.
Avatar - JDM
21. 12. 2017 09:50
Re: Převodovka
Můžeš svoji myšlenku nějak rozvést?
21. 12. 2017 09:49
auto staré čtvrt století. ha ha ha
měl jsem červené porsche 924 r.v. 1978 čtyřkvalt. a na dvojku tahal 139 km/h. opakuji pro subaru team na dvojku 139 km/h. Tak se hoši ukažte. ps: maximálka ? Jel jsem párkrát 200 *- 5km ale pud sebezáchovy vyhrál.A proto píšu příspěvek. Takže fandím úpravcům. Bylo to nejsyrovější auto v jakém jsem měl čest sedět. Dodnes lituju prodej. To by byl mazel. Jeden reprák uprostřed (nanic,protože řev uvnitř by hudba jen kazila).Každé otočení kardanu bylo cejtit v ledvinách. A hrátky s plynem - po třetích hodinách v zatáčce- jako s hnojem pánové ,jako s hnojem. Měkké Micheliny 225 na zadku nic neřešily. Mechanické vstřikování - vetřelec. Jen jsem zíral a tankoval. Malinká nádrž a ještě menší výdrž. Ale ten pocit ,když si sedáte na zem a zíráte zpříma do výfuků aut před Vámi. Ta slast při vystupování když se náhodou netrefíte hlavou o rám dveří. Sundavací šíbr velikosti kulečníkového stolu se akorát vešel do prosklenýho kufru. Větrání- jen sem stlačil rukou hranu límce na předku díry ve stropě. Ne díra, kráter to byl. 3 vteřiny a dnešní manželka měla vlasy i tam kde ani dnes nejsou. A to je 16 let stará historie. Ale pocit? Jízda po silnici? Každý metr vozovky byl jiný. Rovná asfaltka byla jen na mapě. V reálu je 90% crosscountry. Ale aspoň jsem si každý kilometr zasloužil.Uřídil,přežil a užil. Pánové,sorry za esej,ale muselo to ven. Vzpomínky. No prostě 139 na dvojku ;-)
21. 12. 2017 09:20
Re: 140...
Porsche 924 a 139 na Dvojku ;-)
21. 12. 2017 07:27
Re: Převodovka
Ty si taký istý trapoš jak Kolman.