Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejsilnější verzí Porsche Panamera se stává hybrid. Nabídne 680 koní!

David Bureš David Bureš 24. 2. 2017
6
22
Zobrazit náhledy (6)
porsche hybrid novemodely zeneva2017 luxusni sportovni
Nová hybridní panamera dokáže svými parametry konkurovat leckterému supersportu. Zrychlí z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a jede maximální rychlostí 310 km/h.

Už před představením druhé generace Porsche Panamera se hovořilo o tom, že novinka nabídne hned dvě varianty s hybridním pohonem. Automobilka nyní tyto sliby naplňuje, když po dříve odhalené šestiválcové verzi Panamera 4 E-Hybrid nyní představuje osmiválcový model Panamera Turbo S E-Hybrid. Ten poprvé uvidíme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Nový hybrid přichází ve velkém stylu, protože se s přehledem stává nejvýkonnější verzí v nabídce Panamery. Kombinace vidlicového osmiválce o výkonu 404 kW a elektromotoru o výkonu 100 kW poskytuje kombinovaný výkon 500 kW! Točivý moment pak vrcholí hodnotou 850 N.m, na což jiné verze nemají odpověď. Dosavadní vrchol v podobě Panamery Turbo nabízí „jen“ 404 kW a 770 N.m.

Panamera Turbo S E-Hybrid je díky své síle v útrobách pekelně rychlým strojem. Z 0-100 km/h akceleruje za pouhé 3,1 sekundy a dokáže jet maximální rychlostí 310 km/h. Díky plug-in hybridnímu pohonu pak navzdory své síle nabízí nízkou kombinovanou spotřebu s hodnotou 2,9 l/100 km, jak ale dobře víme z předchozích zkušeností, ta je v reálném provozu nedosažitelná. Čistě na elektřinu má vůz ujet 50 kilometrů.

Spalovací motor je tak jako ostatní varianty Panamery kombinován s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, poháněná jsou všechna čtyři kola. Elektromotor čerpá svoji sílu z lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh, kterou lze dobít za šest hodin. Při pořízení příplatkové 7,2kW nabíječky (místo výchozí 3,6kW) pak tuto dobu lze zkrátit na 2,4 hodiny. Nabíjení auta lze na dálku spustit pomocí mobilní aplikace, přičemž během tohoto procesu lze spustit topení nebo klimatizaci vozu pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid bude na evropské trhy uvedeno v červenci. Vedle základního provedení bude vůz možné pořídit i v prodloužené verzi Executive, která má o 150 mm natažený rozvor. Na německém trhu vůz stojí 185.736 eur včetně daně (cca pět milionů korun), Executive začíná na 199.183 eurech (5,37 milionu Kč). Už v základní výbavě přitom autu nechybí karbon-keramické brzdy, aktivní stabilizátory (Porsche Dynamic Chassis Control Sport), aktivní aerodynamické prvky, adaptivní vzduchový podvozek nebo 21palcová kola odkazující svým tvarem na 911 Turbo. Executive už v základu přidává i natáčecí zadní nápravu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Konečně je top model hybrid
_MT_
| 25. 2. 2017
Pořád je Porsche a měla by podle toho jezdit (samozřejmě bráno relativně). Předchozí generace uměla slušně maskovat hmotnost. Koupit si ji s tím, že se budu výhradně vozit vzadu, mi přijde trochu na hlavu. Její dynamické schopnosti mají svou daň. I když je pravda, že měla konkurovat autům jako S-Klasse a nabídka výbavy tomu odpovídala.

Oslnivou dynamiku nabídne už Turbo. Jak jsem napsal, při letmém pohledu na papír mi přijde zajímavější slabší hybrid. Mezitím už zdražil, ale při uvedení jsem to od oka počítal a příplatek za něj tak nějak odpovídal tomu, o kolik byl rychlejší (i bez zohlednění výbavy a že má něco navíc). Takže to vypadalo, že to něco dělá, když už to s sebou taháš. Otázka je, jak moc budou ty tři metráky cítit. A já ji budu chtít porovnat se základní Panamerou, RWD na konvenčním podvozku, tam je to ještě víc. Tohle bude rychlejší než Turbo, ale už jsme v hodnotách, kde mi na tom moc nesejde. Také jsem zvědavý, jak ten hybrid bude fungovat jako hybrid - tedy o kolik bude nižší spotřeba. Na nabíjení mě skutečně neutáhnou. Pro mne má hodnotu předehřev/ předchlazení auta, možnost dlouhého stání s běžící elektronikou, rozumně fungující stop/start, když už v autě je. Nižší spotřeba potěší, ale ekonomický smysl to asi dávat nebude.

Realita je, že si lidé kupují plug-in hybridy kvůli daním/ poplatkům. Co jsem slyšel, lidé moc nenabíjí (předpokládám, že si řídící jednotka vede statistiku a data sbírají při prohlídkách). Po zohlednění příplatků bude v některých zemích hybrid levnější než Turbo, z kterého vychází.
Konečně je top model hybrid
kesumb
| 24. 2. 2017
Mamut fakt nejezdil oslnivě...
Zase na druhou stranu s autem velikosti Panamery stejnak vymetat okresky asi nikdo nebude. V mým okolí jezdily dvě, jedna s řidičem a majitelka to snad vůbec neřídila a druhá sloužila jako auto na dojíždění do práce. Jedna byla turbo a druhá 4s. Obě stály v garáži u zásuvky..
Tenhle koncept umožňí oslnivou dynamiku, dojezd napříč Evropou bez dobíjení někde ve Vystrkově a přitom i bezemisní jízdu ve městě.
A hlavně je to ukázka technologie. Auto jako je ten Hellcat zmiňovanej výše je vedle toho dinosaurus. Podobný auta jezdily v Evropě už dávno. Ve výsledku 65AMG je motor z roku 2002 a měl v základní verzi přes 600koní..
Konečně je top model hybrid
_MT_
| 24. 2. 2017
Čekal bych, že časem dorazí i konvenční Turbo S. Uvidíme, jestli to hybrid ustojí.

A chtěl bys, aby to jezdilo jako mamut?
Konečně je top model hybrid
kesumb
| 24. 2. 2017
Ve vrcholné verzi dává hybrid asi největší smysl, protože je krom hmotnosti bez kompromisů. Zajímavá bude okamžitá reakce na sešlápnutí plynu..
S ohledem na fakt, že Q7 Etron (přes 2,5tuny) s 17kWh baterkou ujede i v reálným provozu 50km/h, mohlo by tohle ujet podobně.
No a ta hmotnost, mamut V12 vážil podobně...
Avatar - maxi!
wow
maxi!
| 24. 2. 2017
ta hmotnost je strasidelna...
inak nova Panamera sa mi sedi ovela viac, ako predosli model. Ale je pravda, ze moj kus bol pomerne slabo vybaveny ( ci uz motoricky alebo aj vybavou auta) a tak moje skusenosti su obmedzene. Len stredovy panel ( pri rychlostnej pake) sa mi asi trochu viac pacila na starom modely. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku