Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec, nabídne až 421 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 6. 2019
57
15
Zobrazit náhledy (57)
AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec

Mercedes-AMG odhalil specifikace nového 2.0 litrového čtyřválcového motoru, který aspiruje na titul nejvýkonnějšího čtyřválce světa.

Nový motor, nesoucí interní označením M 139, by měl ve standardní verzi nabízet stále slušný výkon 285 kW (387 k), v ostřejší variantě S však nabídne až 310 kW (421 k). AMG si tak po právu nárokuje titul výrobce nejvýkonnějšího čtyřválcového motoru pro sériové produkční modely.

Ostřejší varianta S nabízí nejvyšší výkon při 6 750 ot./min., přičemž maximální točivý moment 500 Nm je dostupný ve spektru 5 000 ot./min. až 5 250 ot./min.. Standardní provedení M 139 nabídne maximální výkon při dosažená 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 480 Nm je k dispozici v rozmezí 4 750 ot./min. až 5 000 ot./min.. Omezovač je u obou motorů nastaven shodně na 7 200 ot./min.

Oba motory jsou přeplňovány turbodmychadlem Twin-Scroll, liší se však plnící tlaky. Zatímco u varianty S se bavíme o 30.5 psi (2.1 bar), u standardního modelu je plnící tlak “jen“ od 28.6 psi (1.9 bar).

Pokud by vás zajímaly detailní parametry, můžeme například dodat, že motor M 139 váží 160.5 kilogramu, válce mají průměr 83 mm a zdvih 92 mm. Nechybí přímé i nepřímé vstřikování, rozvody DOHC s 16 ventily a pohonné ústrojí je schopné vyladit chod ventilů na obou stranách.

Jistě, zapálení milovníci japonských vozů by mohli namítat, že také existuje něco jako Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR, které z dvoulitrového motoru vymáčklo až 440 koní. Na druhou stranu je však potřeba dodat, že vůz byl limitovanou edicí pouze 40 kusů, přičemž všechny byly určeny na britský trh. 

Motor M 139 je tak skutečně působivý technický skvost, který by se měl časem objevit pod kapotou bohaté palety modelů. Kromě ostrého hatchbacku A45 se ho nejspíše dočkáme i pod kapotou CLA 45 a do budoucna by se mohl objevit i v novém SUV třídy GLB.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Re: Re: Paráda
| 9. 6. 2019
Takže si 360 kúpil alebo sa iba zviezol?
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Paráda
| 8. 6. 2019
Tak moje M140i man. točí 2950 při 130 a také se mě to zdálo docela dost. Ale časem jsem si na to zvykl. Co pomáhá je fakt, že vůz není celkově hlučný. Původně jsem dokonce zvažoval i dif z automatu, který je do rychla..... :-!
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Re: Paráda
| 8. 6. 2019
Při 140 točí 4000, uvítal bych aspoň o 500 méně, čili Vmax by dosáhlo na 5. rs místo současné sestky
Avatar - beibej
Re: Re: Re: Paráda
| 7. 6. 2019
Necelých 7500 na trojku. >:-[]
Avatar - pradeda777
Re: Re: Paráda
| 7. 6. 2019
Jestli to vnímám správně, tak ty jsi tu 360 jel a po dálnici. Vadí ti, že je převodovka nastavená do pomala. Zajímalo by mě, kolik tedy točila na 6ku při 130km/hod.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku